Ga naar inhoud


Waarom al die dubbele zenders? Meerdere ondertitels op 1 zender.


sattv4iedereen

Aanbevolen berichten

Hi,

Was aan het opruimen. Toen ik mijn d2mac decoder tegen kwam, vroeg ik me af, waarom er zoveel diverse versies in landen zijn? Bijna elk land, heeft o.a zijn discovery,disney,cartoon network etc etc.

Ik herinner mij in het analoog tijdperk, bvb filmnet in d2 mac, waren het al dezelfde films, en kon men zijn ondertiteling kiezen. Je had dacht ik soms de mogelijkheid uit 8 verschillende talen.

Bij vc2 bij discovery om 17h00 , was dit een versie, waar ook diverse ondertitels beschikbaar waren.

Dit was misschien gedaan, omdat toen analoog meer kostte aan huur en omdat er maar 1 zender per transponder mogelijk was.

Maar zou het bvb dan niet mogelijk zijn, 1 documentiare als discovery in europa met diverse ondertitels, en simulcrypten, dan al die diverse versies? Je zou denken, dat ze toch veel meer kunnen besparen, en dat het meegeven van verschillende ondertitels goedkoper is dan diverse varianten met dezelfde naam. Of zie ik dit te simpel?

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites


Daar dacht ik ook aan, Maar liet het bewust achterwege. Een filmzender bvb, geeft geen reclame, en op bepaalde zenders, die bvb tvv doorgeeft, zie je veel reclame voor nederland, in het bijzondere om geld te storten voor een of ander goed doel.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit kwam in mij op, tijdens het klasseren van mijn muzea kast, en ik dacht, die vraag stel ik even.

En ik dacht, omdat overal bespaard moet worden, waarom geen 1 europese versie, en die via verschillende aanbieders aanbieden met verschillende dvb- subtitels. Maar mijn gedachte is weer eens fout.

Bvb mtv europe pakket gebruikt diverse coderingen, bij bepaalde zenders.

aangepast door sattv4iedereen

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het heeft inderdaad te maken met verschillende landversies, vooral vanwege de reclames en leaders.

Maar soms moet het ook wel omdat dit verschillende landen verschillende satellieten gebruikt worden.

Soms wordt wel gebruik gemaakt van dezelfde videostream (VPID) maar een ander service ID. Hierdoor lijkt het alsof het twee aparte zenders zijn, wat het qua signaal dus eigenlijk niet is.

Maar soms worden zelfs exact identieke zenders (dus zelfde landversie) op dezelfde satelliet meerdere malen uitgezonden, bijv. dit verschillende providers. Dat is dus inderdaad pad zonde van de bandbreedte.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...