Ga naar inhoud


Rotor instellen VU solo2


Martin1946

Aanbevolen berichten

Hallo

 Ik ben al een tijdje aan het klooien om mijn rotor in te stellen zodat ik meerdere satellieten kan ontvangen maar het wil niet goed lukken rotor draait wel de coördinaten zijn ook goed ingesteld maar als ik wil switsen van astra 1 naar astra 3 bijvoorbeeld begint er rechts in de bovenhoek wel een schotel te knipperen maar er gebeurd niets ergens doe ik iets fout denk ik .

Wie kan mij het goed uitleggen hoe het moet.

 

groetjes

Martin 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hallo

 

De rotor is een Motech  Diseqc H-H motor  Gebruik hem al jaren is prima.

Mijn image is: Vti

Het probleem is ik weet niet hoe je de satellieten moet invoeren die je wilt ontvangen. 

Ik heb het bij ontvangst instellingen  het volgende gedaan:

Configuratiemodus :eenvoudig

Modus : rotor

en de lengte graad en breedte graad

Hij draait wel in de goede richting en vind de astra1 wil ik dan astra3 ontvangen komt er een flikkerend schoteltje in beeld maar verder gebeurd er niets

Wat erg jammer is dat er geen goede Nederlandse handleiding is dat zou het allemaal een stuk makkelijker maken .

Het is een goede ontvanger maar erg lastig om te installeren

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is niet omdat je lengte en breedte graad invult dat het dan in orde is.

Het is de schotel die correct moet afgeregeld staan en dat zal in uw geval niet zijn, ondanks dat je beweert dat het al jaren werkte.

De simpelste methode zet een zenderlijst in de box die ook astra 4A op 4.8 oost aan boord heeft, een zenderlijst voor motor of maak er u een aan, met Dreamset via Nieuw en Internetsettings .

Zap dan naar een van de zenders op de astra 4.8 oost, die in deze FTA lijst voorkomt http://en.kingofsat.net/freqs.php?&pos=4.8E&standard=All&ordre=freq&filtre=Clear

 

Beeld ga je niet meteen hebben, je moet de schotel voorzichtig wat gaan bij regelen tot je beeld en maximale ontvangst krijgt, simpeler kan ik het niet uitleggen.

aangepast door mebo870

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo

 

Wat erg jammer is dat er geen goede Nederlandse handleiding is dat zou het allemaal een stuk makkelijker maken .

Het is een goede ontvanger maar erg lastig om te installeren

Als je even zoekt in dit forum of op het internet, is er snel een stapsgewijze handleiding te vinden.

Afstellen op Astra 2D (5.3 E) zou in jouw geval no handiger zijn. En dan de zuiverste kanteling van de schotel instellen: 46,4 NB.

Als je dat als nulpunt niet goed instelt, kun je het draaien naar juiste posities (incl. gebruik USALS) wel vergeten. Dan zit je er bij het draaien constant naast: te hoog, te laag, te oostelijk, te westelijk.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Juist dat is mijn vraag hoe ik het moet instellen in mijn VU solo2.

Met de afstelling van mijn schotel is niets mis mee.

Heb de lijst met satellieten opgezocht zenderkeuze staat erboven en heb de Hotbird aangeklikt en de

schotel kwam in perfecte stand te staan zodat ik de zenders die op de Hotbird staan perfect kon zien .

Dat wil dus zeggen dat mijn rotor toen wel het signaal oppikte en naar de goede stand draaide.

Maar als ik mijn favorietenlijst open en bijvoorbeeld van een zender op de Astra 1 naar een zender op de

Astra 3 wil gaan reageerd de rotor niet. Dus nu is mijn vraag hoe moet ik het instellen zodat het signaal naar de rotor wordt gestuurd.

Ik hoop dat ik nu duidelijk genoeg ben anders hoor ik dat nog wel.

Groetjes

Martin

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met uw schotel instelling is wel degelijk iets mis anders zou het nu al werken na de ingave van je coördinaten .

Je kan de boel dan wel een stuk misleiden door de coördinaten wat te wijzigen of elke satelliet een positie te geven, dat betekend nog lang niet dat je een perfecte ontvangst gaat krijgen

Het is niet alleen de richting die van belang is, er is nog de elevatie hoek waarin de schotel zich bevind. Je schotel mag dan wel in de juiste richting staan, maar kan over of onder een satelliet kijken. 

Als de motor op nul staat, dan staat ook de schotel op zijn hoogste punt.

Dan moet de schotel precies kijken naar wat voor u en op "die plaats" het hoogste punt in de clarke-belt is, in Frangy en Bresse  is dat 5.33 graden oost, dat noemt men het nulpunt. De clarke belt zien we als een boog, op de top ligt ons nulpunt.

Daar hangt geen satelliet om op af te regelen, daarmee dat ik gisteren al schreef, zap naar een zender op 4.8 oost, dan werk je dat verschil tussen uw locatie en de satelliet weg. Als je dan de schotel gaat afregelen richting astra 4.8 (samen met de juiste  elevatie hoek) dan liggen, de nul van de motor en ook jouw nulpunt op een lijn.

aangepast door mebo870

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik niet begrijp is dat hij de rotor al 6 jaar na behoren dienst heeft gedaan eerst met de scena 5 die helaas kapot ging daarna de Homecast HS 2100 er op aangesloten nooit problemen gehad alle satellieten die in het bereik lagen kunnen ontvangen nu zou dat ineens niet meer kunnen er is niets veranderd aan de ophanging van mijn schotel.

Vorige week de VU er op aangesloten gewoon de coax op de ontvanger geschroefd en ik denk dat moet goed gaan niet dus

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De rotor en schotel staan dus juist afgesteld.

 

De vraag is dus waarom de Vu de rotor niet laat draaien bij het omschakelen van bijvoorbeeld astra 1 naar Astra 3 zenders.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar je schrijft dat je wel de Hotbird vindt, en Astra 1?

Die instellingen heb je dan kennelijk goed staan.

 

Maar als ik je goed begrijp, draait je motor in het geheel niet als je van 19 oost naar 23oost wilt. Maar dan wel als je dan naar 13 oost, of naar nog een andere satelliet wilt wilt?

 

Als je denkt dat het aan je instellingen ligt, is het handig om fotoos te maken van de screens waar het om gaat, en die te posten (zowel van bijv Astra 1, als van Astra 3).

 

Groet, A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op zijn schotel zal een lichte afwijking zitten van  +/- 0.3 tot 0.5 graden, maar dat is voldoende om problemen te geven. De ene ontvanger is al wat gevoeliger dan de andere, de VU zal net geen lock krijgen op Astra 23.5, terwijl zijn homecast dat wel klaarspeelt.

Misschien toch verstandig eerst een recente zenderlijst te plaatsen, al was het maar om de satellite.xml uit te sluiten, alhoewel dat in orde lijkt, anders verschijnt er geen “schotel draait” symbool.

Het zou interessant zijn de om ontvangst waarden te kennen die gehaald worden met de homecast op Astra 23.5.

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...