Ga naar inhoud


Schotel in Mallorca met CanalDigitaal probleem


solar

Aanbevolen berichten

Goedemiddag Allen,

 

Mijn ouders wonen in Mallorca en zijn een week geleden gehuisd naar een ander huis.

 

In het vorige huis hadden ze ook al CanalDigitaal, maar had de schotel plaatser het HD kastje blijkbaar verkeerd ingesteld. Hij stond wel op Astra 19.2E ingesteld ( dat volgens mij goed is ), maar kregen mijn ouders alleen maar NED 1 t/m RTL7 te zien, dus niet alle andere zenders die in het Canal Digitaal pakket zitten.

 

Ze maken gebruik van het volgende:

- Schotel ( zie afbeelding )

- een DUO LNB kastje dat op de schotel zit

- SAB Titan 1 HD 3606 HD ontvanger ( hier zit het canaldigitaal pasje in )

 

Ik heb ontdekt dat ik op de HD ontvanger op verschillende manieren naar zenders/sateliet signalen kan zoeken, namelijk: Alle of alleen CanalDigitaal. Als ik alleen de zenders zoek van canaldigitaal dan vind het kastje alle nodige zenders, dus gewoon NPO 1 op nr 1, t/m 141 andere zenders die bij het abonnement horen. Echter, krijg ik enkel zwart beeld op de TV.

 

Als ik naar ALLE zenders zoek, krijg ik op 19.2E 1400 zenders, en vind ik alleen NPO1 t/m RTL 7 vanaf zender 631.

 

Ik hoop graag dat iemand ons kan helpen, eventueel tegen een kleine vergoeding/cadeau. Aangezien de spanjaarden teveel kosten, en er teveel tijd voor nemen. De vorige monteur is namelijk 12 uur bezig geweest met het aansluiten van alles, en toen ontvingen me ouders de gratis zenders, dus niet het canaldigitaal pakket.

 

Alvast bedankt!

 

PS: ik heb de foto's van alle apparatuur als bijlage bijgevoegd, let op: de DUO LNB is gisteren geplaatst, maar toen kwam ik weer in NL aan. Dus daar heb ik geen foto van.

post-95615-0-98493400-1444471539_thumb.jpg

post-95615-0-51274300-1444471551_thumb.jpg

post-95615-0-13940500-1444471562_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites


Beste solar

Welkom op dit forum.

Als een schotelmonteur er 12 uur mee bezig is geweest, dan is het geen schotelmonteur geweest maar een prutser en een hele grote ook. Wat is er nu makkelijker dan een schotel met slechts 1lnb af te stellen op een sterke satelliet zoals de Astra 19,2.
Ik vraag me alleen af, of je wel de goede duo-lnb op de schotel hebt laten plaatsen en of dat de kop van de Astra 23,5 nu in de klem staat en de schotel op de Astra 23,5 is uitgericht.
Verder is het verstandig de HD-fastscanlijst in te laden en niet de SD-fastscanlijst, want dan staan de HD-zenders pas op positie 631, niet erg handig dus.

Wil ik er meer over kunnen vertellen, dan zal ik moeten weten hoe breed en hoe hoog te schotel is zonder de rand mee te meten en welke duo-lnb er precies gebruikt is.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo, Solar.

 

De meeste zenders van Canaal Digitaal zitten nu op 23°Oost, waardoor je juist maar NPO 1,2,3 en enkele rtl-zenders kunt ontvangen

op 19°Oost. Ook kan het zijn dat je kaartje verkeert in je ontvanger zit,en zo je beeld zwart blijft. 

Als je opnieuw je kaartje in de ontvanger steekt, moet je een melding krijgen zoals; wrong card of de codering (MediaGuard) dat op je kaartje staat. Indien de codering verschijnt op het scherm, zal je dan pas beeld krijgen.

Met de juiste diseqc-instellingen van je dubbele lnb op je ontvanger, zal je dan ook beeld krijgen op 23°Oost.

Astra 19°O op 1 en Astra 23°O op 2.

 

Satfeeds-DX 

Edision Piccollo Benelux Edition
Cahors Big Bisat :13°E, 19,2°E, 23,5°E, 36°E, 39°E, 46°E, 52,5°E            Triax 88 cm: 7°E, 2°E

Triax 64 cm: 42°E   Triax 78 cm:  4°W  Maximum E-85:  28,2°E, 21,5°E, 16°E, 10°E, 5°E, 1°W, 5°W                                                                                                                                        Maximum E-85: 14°W, 22°W, 30°W       

Visiosat 90 cm: basis 7°W die draaibaar is van 70,5°E tot 45°W                            DVBT-TNT     DAB+

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou dat is heel mooi Solar dat je broer er nog is want om het helemaal precies uit te kunnen rekenen welke duo-lnb je nodig hebt, heb ik nog liever een andere maat van de schotel die gebruikt is. Ik sluit daarmee uit dat de schotel een afwijkende f/D-verhouding heeft waardoor mijn berekening gewoon 100% betrouwbaar is.
Het gaat om de maat "X" die ik wil weten gemeten vanaf het midden van de lnb-klem tot aan de schotel op 40% van de hoogte.
 

post-60869-0-56546700-1444483915_thumb.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...