Ga naar inhoud


Vu+ Solo 4k, de eerste ervaringen.


ceesv

Aanbevolen berichten

  • Moderator

Net uitgepakt en aangesloten, het configureren kan beginnen.

 

Eerst maar eens aansluiten in de uitlever toestand en kijken hoe alles werkt.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

De eerste indruk van de SES UHD demozender, gezien op een 65"HD plasma, geven een overweldigend beeld.

UHD ontvangen en bekijken op een HD scherm geeft een verbetering t.o.v. het gangbare HD beeld.

Ik heb de beschikking over een 28" UHD scherm, die zal ik later vanavond eens aansluiten, nu eerst een VTi image plaatsen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Zo, ondertussen met vallen en opstaan, dit is mijn eerste Linux ontvanger, VTi geïnstalleerd, Pli heeft nog geen software voor deze ontvanger.

Met wat moeite en de hulp van de Oscam Butler de softcam gestart, de Canaldigitaal kaart geeft beeld.

 

Toen de tuners geconfigureerd, en een Canaldigitaal fastscan doorgevoerd.

En daar begonnen de problemen.

Ik heb Spaun committed en uncommited diseqc switches voor in totaal 12 LNB's.

Wat ik ook probeer, met de Canaldigitaal fastscan bleven de Astra 2 zenders donker, geen signaal.

Ik ben nu Astra 2 met de hand aan het scannen, en dan is er wel ontvangst.

Kennelijk een bug, die bij het inladen van de fastscan lijst geen beeld geeft, terwijl ontvanger en tuner configuratie wel goed staan.

De software updates volgen elkaar op dit moment wel met grote regelmaat op, men is volop ervaring aan het opdoen met deze ontvanger.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Bij de zelf gescande Astra 2 zenders geeft de ontvanger aan dat de satelliet positie 28,4 graden is.

Bij de fastscan lijst is dat 28,2 graden.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, de fabrikant vond het blijkbaar niet nodig om openpli team een 4K box van ze aan te leveren.

Er was inmiddels een reseller die wel een box tijdelijk beschikbaar wilde stellen maar openpli team heeft dit afgewezen.

De fabrikant zelf moet dit oppakken niet een goedwillende lokale reseller.

 

Denk dat ze bij vu+ sowiezo niet zo blij zijn met openpli team want die stelt tegenwoordig diverse eisen aan de fabrikanten voordat ze officieel een receiver gaan ondersteunen. Zo moeten ze oa fabrikant/model specifieke dingen zelf regelen in een zogenaamde BSP layer.

En dat doet VU+ nu net ff liever niet, die hacken er lustig op los in de enigma code als hun dat beter uitkomt.

Andere imageteams hebben ook diverse workarounds in hun code staan om de diverse boxjes optimaal te laten werken.

Zelfs foutjes van de fabrikant maken ze workarounds voor. Zo gek is openpli team niet.

Voordeel is wel een nette code waarbij de openpli devs zich optimaal kunnen richten op hun aandeel zonder bang te moeten worden dat een wijziging van het een ervoor zorgt dat de ondersteuning voor box x, y of z omvalt.

 

Gezien de resultaten van jouw avondje kunnen we weer rustig stellen dat er weer een nieuwe wedloop is om zo gauw mogelijk de hardware in de markt gedumped te krijgen (sinterklaas / kerstdagen) en de software component laten ze weer graag over aan die gekke hobbyisten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Het is zeker geen plug en play, dit moet je niet een willekeurige consument in zijn maag splitsen.

De originele software geeft beeld op FTA zenders, maar daar is dan alles mee gezegd.

 

Voorlopig ben ik wel een paar avonden aan het werkend krijgen van alle ins en outs.

Heb nu net de uncommitted en committed Spaun switches aan het werk, Spaun en VU was een combinatie waarvan ik niet kon voorspellen of dat ging werken.

Maar de Solo 4K is er toch mee aan de praat te krijgen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Als afsluiting van de eerste avond even de diverse 4k demo zenders ingescand.

 

Op de HD plasma spetter het beeld van het scherm, morgen eens de 4K monitor aansluiten om het verschil te zien.

 

Nog even getest:

 

De Xarius Smart Wi werkt met de Vu+ Solo 4K.

Mag misschien een vreemde keuze zijn, maar voor ontvangers waarop geen Softcam ingericht kunnen worden, kunnen nu toch met de hoofdkaart gebruikt worden naast de voordelen van de softcam in de Solo 4K.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Wellicht is het handiger om voor jouw vraag een apart topic te openen, dan houden we gebruikers ervaringen gescheiden van jouw vraag.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op mijn oude Topfield kan ik de tuners als volgt instellen:

Astra, LNB 9750/10600 Diseqc 1.0 1 van 4

Hotbird,zelfde LNB Diseqc 1.0 2 van 4

Astra2, zelfde LNB Diseqc 1.0 4 van 4

Astra3, zelfde LNB Diseqc 1.0 3 van 4

en alle tuners hebben dan een signaal meter om te controleren of je goed bezig bent.

 

Op mijn nieuwe Vu+solo4K gaat het instellen van de tuners anders en in de modus geavanceerd zijn er zoveel mogelijkheden dat je het makkelijk niet goed doet, A B C D

 

vraag: bestaat de mogelijkheid om bij het instellen van de tuners om een signaal meter ergens af te lezen zodat je kan controleren of al die instellingen ook goed zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe kun je nu een goed antwoord verwachten als je de gestelde vragen van Clemens-VUPLUS niet beantwoord.

Als wij niet weten welke software geïnstalleerd is kunnen wij de laatste vraag nauwelijks beantwoorden.

Eveneens is het handig als je zoals de Mod al heeft gevraagd om een nieuw topic hierover aan te maken.

 

Om dan toch nog even op jouw laatste vraag in te gaan, je kunt daarvoor de plug-in Satfinder gebruiken.

Deze staat afhankelijk van welke software jij gebruikt onder het Menu Zenders zoeken, anders via de feed downloaden.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...