Ga naar inhoud


Wie heeft er nog geld tegoed van Canaldigitaal


Avalon

Aanbevolen berichten

Wie heeft er nog geld tegoed van Canaldigitaal door het contract een paar maanden voor het aflopen te beëindigen.

 

Ik betaalde altijd per Acceptgiro per 6 maanden vooruit het totale pakket incl. Fox sports en dat heb ik gedaan vanaf het jaar 2003 altijd netjes op tijd als ik de facturen maar ontving. In April dit jaar heb ik  besloten om 1 van de 2 full abonnementen te stoppen i.v.m. verhuizing waar ik maar 1 schotel heb en wat moet ik  met 2 abonnementen kan toch niet de hele dag tv kijken :)

 

Ik heb  2 formulieren gekregen van Canaldigitaal waarin ze vroegen om mijn rekening gegevens met een  bijgevoegde antwoord enveloppen. Dit heb ik dan ook ingevuld en heb dit op 2 verschillende dagen bij PostNL afgegeven op 2 verschillende locaties . Op het formulier stond  vermeld dat het bedrag binnen enkele weken terug gestort zou worden op mijn rekening :). Je voelt hem al aankomen DUS NIET !!!! :(

 

8 weken later kreeg ik weer 2 formulieren waarin ze weer vroegen om mijn rekening gegevens.

Toch er maar even achteraan gebeld wat ze met de eerste formulieren hadden gedaan het antwoord op de vraag kon ik eigenlijk wel raden dom dom van me ik had beter niet kunnen bellen Ze hadden het niet ontvangen. De fase ontkennen van niet ontvangen of misschien zoek geraakt bij PostNL treed al heel vroeg in werking.

Als je niet het geld uit wil keren geef dat dan eerlijk toe. De Instructie van de grote baas die de medewerkers van het callcenter een hersenspoeling heeft gegeven is zeker goed gelukt in deze..

 

Kwijt geraakt !!!! Ik ben ook niet Dom de formulieren in 2 dagen apart van elkaar verstuurd via 2 verschillende PostNL kantoren en toch ontkennen dat je ze niet ontvangen hebben. Toch maar weer de 2 formulieren ingevuld en je raad het al ontkennen en weer  niet ontvangen en geen geld terug:( .

Weer gebeld naar zo’n callcenter knuppel  en zegt tie dood leuk dan moet je het ook aangetekend opsturen waarop ik verbaasd reageer waarom doe je dan 2 van die enveloppen met een antwoordnummer erbij geen antwoord. wel vermelde hij dat ik de kosten voor het aangetekend opsturen zelf moest betalen.

 

De vraag

Nu ben ik een beetje aan het polsen om te kijken wie er nog geld van deze club tegoed hebben en naar alle waarschijnlijkheid ben ik niet de enige die dit ondervind. Het gaat maar om 0.1K bedrag alleen als je 100 klanten hebt die je moet crediteren dan is dit toch een aardig zakcentje wat ze er even extra bij pakken. En ga er maar vanuit dat niet iedereen erachteraan gaat om energie in deze club te steken. Ik ben niet te min om gezamelijk een procedure te starten tegen deze Club dus laat je maar horen..

 

Mazll

Avalon

aangepast door Avalon
Link naar reactie
Delen op andere sites


Je zou dat als volgt kunnen doen:

 

Begin met het nodige te verzamelen.

Zoek iemand in de buurt van Hilversum (of waar Canal Digitaal zit) en laat die het persoonlijk (tegen ontvangstbewijs) bij de portier afgeven. Of stuur alles in één enveloppe aangetekend.

 

Stel na 14 dagen CD op dezelfde wijze in gebreke.

En claim daarbij € 40 incassokosten.

 

De laatste stap is een invordering via de kantonrechter. Waarbij CD opdraait voor alle kosten. Vooropgesteld dat je zelf alles goed hebt gedaan.

Lid van de Consumentenbond? Vraag die dan rechtsbijstand.

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank voor het antwoord.

 

Ik ben niet te beroerd om even naar Hilversum toe te rijden doe ik met alle plezier.

En het is me al helemaal niet om die paar centen te doen Juridisch steekt mijn verhaal wel goed inmekaar daar maak ik mij geen zorgen over.

Het gaat erom dat dit soort praktijken die Canaldigitaal uitvoerd eens een halt moet worden toegeroepen.

Wees eerlijk naar je klanten en geef een goede dienstverlening dan jaag je ze ook niet weg.

 

Ik vraag me af hoe gaat het bij andere consumenten stoppen die daar ook energie in  dat vermoeden heb ik nou niet.

Of denkt de consument Canaldigitaal heeft mij al jaren besodemieterd en nu ben ik er gelukkig vanaf ?

 

Gegroet,

Avalon

Link naar reactie
Delen op andere sites

CD wil van mij nog geld, hoewel ik vind dat ik goed heb opgezegd.

Als "straf" zijn mijn drie smart cards onverkoopbaar, maar zelf gaan invorderen durven ze niet.

Zodra ze daarmee beginnen heb ik in ieder geval een tegenclaim.

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Over CDS kun je qua administratie blijven schrijven. Had 'ooit' HBO op mijn hoofdkaart gezet. Bleek dat ze dat op de tweede kaart voor het gemak ook 'even' hadden gedaan met bijbehorende incasso natuurlijk. Ook meteen 'even' alle paketten met 1 jaar verlengd... Dat heeft ook even geduurd om dat er vanaf te krijgen... Hoop 'duw en trek' werk....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...