Ga naar inhoud


Slordige administratie bij kabeloperatoren? "vergeten" afsluitingen.


Aanbevolen berichten

Hi,

overal lezen we, dat we morgen iets dieper in onze buidel gaan moeten tasten om de diensten die we vandaag gebruiken verder te kunnen gebruiken.

Dus ook tv, en kabeloperators doen ook hun prijzen omhoog.

Maar ik vraag me dan af, of ze slordig zijn, of wat dan ook, dat er plaatsen zijn, die ze niet afsluiten als de bewoner verhuist of overlijd? Soms worden kabelbedrijven wel overgenomen maar dan nog?

Ik ken iemand, die zelfs al tot 2X toe is verhuisd, waar er gewoon kabel tv was, en nooit is afgesloten. Die persoon, kan al meer dan 6 jaar gratis analoog tv kijken. Dat is toch een verlies voor een kabeloperator?

Die persoon haar vader is overleden, dus alles wordt dan automatisch afgesloten, als niemand het overneemt. Denk je, dat deze woning al afgesloten is? Nee, sluit er een tv op aan, en beeld.

Ik vraag me af, hoeveel abonnee's kabeloperatoren verliezen door "vergeten" afsluitingen.

En ja, er zijn nog best nog mensen die ik ken, die tevreden zijn met een analoog sd signaal, zeker als het gratis is.

En nee, ik heb het hier niet over de illegaal aangesloten kabels, die je wel eens hoort bij hun techniekers, en waar er soms politie bijstand nodig is.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 3 weken later...

waarschijnlijk is dit "niet vergeten" maar gewoon te kostelijk om speciaal daarvoor naar daar te rijden om af te sluiten.

 

om de tv signalen niet te laten doorgaan moeten ze aan de "straataansluiting" een filter voor plaatsen.

VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier heeft TN enkele maanden na opzeg wel een filter komen steken.

Zo konden we tenminste nog klant blijven voor Internet 0_*

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarschijnlijk was er dan een storing in de buurt en de monteur kreeg de opdracht mee om ook bij jou een filter te plaatsen.

Zo werkt het in Nederland althans maar dan zonder filters.

De kabel wordt gedemonteerd en afgedopt, er is dan geen Tv, internet en bellen meer mogelijk.

 

De kosten van het afsluiten worden afgewogen tegenover de kosten dat de aansluiting nog actief is.

Als een monteur één keer met zijn ogen knippert zijn de monteur kosten al hoger dan de kosten van het onrechtmatig gebruik van de niet afgesloten aansluiting.

De veronderstelling dat de administratie niet op orde is kan in het welbekende prullenbakje.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ziggo is inmiddels begonnen om de nog onrechtmatige aansluitingen te gaan afsluiten.

 

Dit was prioriteit nummer 1 volgens de monteur op dit moment.

 

Had vernomen van de monteur dat dit nog om ruim 15000  ex UPC abonnees ging.

 

Bij ons in de straat waren het er al 8 dus nu nog maar 14992

Gigablue Quad Plus - Gigablue X1 - Gigablue IPbox - Mutant HD51 4K - MiniX NEO X7

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier heeft TN enkele maanden na opzeg wel een filter komen steken.

Zo konden we tenminste nog klant blijven voor Internet 0_*

 

toen ik hier kwam wonen moest er een technieker komen omdat ik de kabelaansluiting op een andere plaats wou dan waar hij toen binnenkwam.

 

dus heb ik de volledige kabel moeten vernieuwen (en heeft me dit nog eens 100 euro extra gekost) en daar moest dan een speciale technieker voor komen die de kabel in de kast mag aansluiten (blijkbaar kunnen/mogen niet alle techniekers dit), toen had er een filter moeten geplaatst worden maar volgens de laatste technieker zal die dat vergeten zijn en moest hij dit nu checken toen hij bij mij nog eens moest komen.

aangepast door wolverine

VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

nog veel leuker is, als je stopt met toen nog @home....voor het einde van het contract was het beeld al weg, maar na de overgang naar ziggo en de straatkasten vervangen opeens beeld, was te lui geweest om de kabel uit de muur en de tv te halen ipv blauw beeld sprong de tv opeens met beeld aan.

Die hebben ze nog 6 jaar actief gehouden, ooit voor gebeld, gaan we wat mee doen, werd mij gezegd....nooit gebeurd, dan ook niet meer mijn probleem.

Inmiddels volledig pakket van ziggo, dit ivm mijn werk, adsl werd te langzaam en nooit iets van gehoord verder

wie weet wat morgen brengt........ik niet....ik weet niet eens wat er gisteren gebeurde

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij Ziggo was het ook een zooitje echter Ziggo heeft in het verleden al eens een actie gedaan om de nog aangesloten maar niet betalende klanten op te sporen. Ze stuurden dreig brieven dat je met een paar maanden terug werkenden kracht moest gaan betalen wilde je tv kunnen blijven kijken.

 

Maar Ziggo kan ook niet aansluiten als je wel een abo neemt heb ik ervaren :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...