Ga naar inhoud


Nieuwe Oranje Smartcard ipv Zwartw


Sverige

Aanbevolen berichten

Een vriendin die het Settopbox pakket heeft (nog steeds) kreeg vandaag een nieuwe smartkaart toegestuurd... een oranje ipv de zwarte die ze nu heeft.

In de brief staat, dat de smartcard de huidige smartcard vervangt, en dat die het mogelijk maakt om de daarvoor geschikte kanalen voortaan in HD te ontvangen.....  de oude smartcard wordt over 10 dagen afgesloten.... VREEMD hoor. Ze heeft ook niet eens een schotel op de Astra 23 staan, maar gewoon eentje op Astra 19 oost....

Ik hoop maar niet dat ze haar pakket omgezet hebben... maar dat zal wel niet denk ik, zonder toestemming.  Ik hoop dat hier geen adders onder het gras zitten....

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Zonder HD apparatuur heeft ze nog alleen de FTA zenders van de Astra 19.2

Waarschijnlijk krijgt ze voorlopig wel het BasisHD pakket aangeleverd voor € 10,-- per maand en als je vriendin pech heeft betaald ze het reguliere tarief van € 19,95 per maand al of niet met een contract van 2 jaar. E.e.a afhankelijk of ze daar met het goede been uit bed zijn gestapt.

Ik vermoed dat je vriendin in het verleden al wel schriftelijk een aanbieding heeft gehad voor apparatuur tegen een kleine vergoeding.

In de brief staat een link voor een apparatuurcheck, vul je het oude kaartnummer in dan krijg je een aanbod.

 

http://www.canaldigitaal.nl/basisaanbod-hdcheck/

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, dat aanbod voor een 10 euro abonnement heeft ze afgelopen zomer gehad, maar geweigerd.

Ze durft de nieuwe smartcard er nu niet instoppen uit angst aan een abonnement vast te zitten....  ik weet niet of dat kan, op de brief staat niets wat dat zou kunnen bevestigen.

Ze ontvangt nu de SD zenders op de Astra 19.2, uit het STB pakket, en kijkt eigenlijk voornamelijk NL 1,2 en 3 in SD en dan verder naar de Duitse tv in HD. (Receiver is een technisat, dezelfde als die ik heb)  

Denk je dat ze met die oranje smartv´card dan geen SD meer ontvangt??  dus niet de FTA zenders, want die heb je uiteraard altijd, maar de settopbox zenders op 19.2 oost ? 

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

De SD zenders zijn tussen nu en drie maanden verdwenen van de Astra 19.2. Daar komt niets voor terug.

De zenders zijn dan allen nog te ontvangen in HD via de Astra 23.5.

 

Als je vriendin alleen de publieke zenders in SD kijkt is ze beter af met een Digitenne decoder. Geen kaart nodig en gebruikt kosten de digitenne decoders weinig of niets.

Daar zijn de publieke zenders gratis en de kwaliteit niet minder als wat ze nu bij CanalDigitaal voor veel geld krijgt.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, maar zolang je de SD zenders gewoon via de 19.2 astra kan kijken wil ze dat blijven doen.

Ik ga er dan maar vanuit dat ze die oranje smartcard gewoon in gebruik mag nemen als de Zwarte het niet meer doet (binnen 10 dagen staat in de brief)... ?

 

Als ik dan in februari weer thuis ben, ga ik een buitenantenne aan de schotelmast bevestigen, zodat ze inderdaad dan gratis naar de publieke omroep kan kijken via DVB-T.... dat was de bedoeling, en ook de reden dan ze geen 10 euro per maand wilde gaan betalen.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de tip!

De afschrijving gaat nu jaarlijks.... maar zal waarschijnlijk in februari nog eens afgeboekt worden, want dan verloopt er weer een jaar....

 

ze heeft intussen de oranje smartcard in de receiver gestopt, en alles lijkt gewoon te werken,  als vanouds :)

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het nieuwe abonnement (BasisHD) wordt per maand afgeschreven. Dus niet per jaar.

De nieuwe oranje kaart opent de SD kanalen zolang als er nog uitgezonden wordt op de Astra 19.2

Als je toevallig zelf een HD decoder bezit kan je waarschijnlijk tijdelijk (ja nu al) het volledige CanalDigitaal pakket bekijken. Uitgezonderd de drie HBO zenders en de extra beveiligde zenders.

Beetje zonde als je daar niet tijdelijk gratis gebruik van maakt, zo weet je dan ook weer eens wat je niet mist. ;)

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja.... maar ik heb op de HD receiver slechts 2 schotels... eentje op de Thor voor de zweedse tv en eentje op de Astra 19.2 voor de Duitse tv...  dus ik kan het niet proberen...  Zij heeft ook slechts een schotel op Astra 19.2 voor de Duitse tv en de zenders van het Set top box pakket.  Dus er kan niets getest worden helaas.

Nu weet ik wel wat ik niet mis....  ik heb al wel eens geleken in een programmagids, en als ik die zenders dan bekijk is er vrijwel nooit iets van mijn gading te beleven.  Ik ben zelf erg tevreden over het Duitse aanbod. Gisteren nog genoten van het 2e deel van de de film naar een roman van Nele Neuhaus "Böser Wolf".  Dit soort dingen kan mij meer bekoren dan wat er op  de Nederlandse tv uitgezonden wordt, zowel commercieel, als publiek.  Voor zo nu en dan eens een nederlands journaal is DVB-T ruim voldoende.

 

Ik weet inderdaad dat Basis HD per maand afgeschreven wordt, maar ik mag toch hopen dat het set top box pakket niet AUTOMATISCH overgaat naar een duurder pakket?  Als het STB pakket stopt , dan kan CD niet meer leveren waarvoor een contract bestaat, en dus stopt het zou ik denken.... het te veel betaalde abo zal dan terugbetaald moeten worden a rato de niet meer geleverde maanden waarvoor nog betaald werd.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb vorig jaar oktober mijn settop box pakket opgezegd. Ik had echter vooruitbetaald tot eind april 2016. Het abonnement was inmiddels per maand opzegbaar (ik ben geen jaarcontracten aangegaan) en ik heb dan ook netjes een brief ontvangen dat het te veel betaalde bedrag teruggestort zou worden. CD is echter niet vlot met terugbetalen, dus heb ik op het "andere" forum geklaagd. Ik heb nu de bevestiging gehad dat ik voor 16 januari het te veel betaalde bedrag terug krijg, ter info het abonnement is al per 26 oktober 2015 gestopt).

 

M.a.w. zo lang je vriendin nergens voor getekend heeft en ook geen "ja" gezegd heeft op een aanbod via de telefoon, lijkt mij dat ze gewoon per maand kan opzeggen en het teveel betaalde bedrag terugkrijgt. Ik kan me niet voorstellen dat je zo maar door CD op een ander (duurder) abonnement wordt overgezet middels een nieuwe smartcard. Nou kijken we bij CD natuurlijk nergens meer van op, maar er zal geen rechter in Nederland zijn die CD met zo'n actie gelijk zal geven.

aangepast door Fred_M
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...