Ga naar inhoud


pomp voor regenwaterput


wolverine

Aanbevolen berichten

 

zoals ik het bekijk is het nu een investering van 2500 euro die ik moet doen waar ik niet zeker van weet of deze investering ooit rendabel wordt.

 

 

Als je het financieel beziet is je investering niet erg nuttig want voor 2500 euro kan je een hele bak water kopen. Je moet het echt andere argumenten hebben om het te doen.

Onthou ook dat je onderhoud moet doen (mijn ervaring is dat er alleen problemen zijn als je um gebruiken wil). 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 79
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

.

 

Mijn tuin wordt ondertussen ook aangelegd dus zou het graag 1 - maal doen Ipv meermaals.

 

 

Er zijn natuurlijk ook heel veel voorbeelden te vinden en kennis is er genoeg bij de stedenbouwers en landschappers en architekten.

De Leidsche Rijn nabij Utrecht is volgens mij het eerste officiële Project waar Stadsuitbreiding met Infiltratiekoffers en Wadi's werd uitgevoerd.

En collectief geregeld door alle bouwdragers is dat natuurlijk een heel ander verhaal qua kosten, ik geloof dat het iets van 300.000 euro per hectare was. Ennuh, Leidsche Rijn is Groot hoor. Omgerekend, als het een paar cent per vierkante meter is is dat al hoog.

 

Dus ja voor een privé persoon wordt zo'n investering duurder gerelateerd aan de oplossing die men kiest.

Ik zou de methodiek van de boer met zijn erf best durven overwegen, dus groot gat graven met buldozer 10 tonner Grauwacke 12/36 der in en een permeabele toplaag derop. Klaar

 

Misschien een groot Belgisch Biervat aan de Regen Standleiding met overloop naar de infiltratie koffer en een pompje voor je grijswater.

Different Pulses

Asaf Avidan

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Iedereen bedankt voor de info en de raad.

Heb ondertussen met paar mensen gesproken die dit thuis ook hebben en die ook opgroeiende kinderen hebben (met bijhorende zwembaden voor in de zomer) en die waren enkel positief over het gebruik van hun regenwater put dus ik denk dat ik het toch ga wagen.

VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog een tipje op de valreep.

 

Je hebt sowieso een laagwatersensor nodig zoals reeds gezegd.

Zorg ervoor dat deze ook een optisch signaal geeft.

Dan kun je zien waarom je pomp niet draait.

Anders zoek je je de blubber.

 

Gebruik een kleine pijp naar de bodem van de tank en laat hierin

de sensor zakken (ongeveer 5 a 10 cm van de bodem. De pijp is

om de sensor er later uit te kunnen halen bij mankementen anders

moet je de put in...

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...