Ga naar inhoud


pomp voor regenwaterput


wolverine

Aanbevolen berichten

wegens het opnieuw aanleggen van tuin en terras ed. hebben we ook eens laten nakijken hoeveel het ons zou kosten om een regenwaterput te laten steken (eentje van 5000 l zou voor ons goed moeten zijn)

deze zouden we gebruiken om 2 wc's en een wasmachine en een kraantje op aan te sluiten.

 

nu had de aannemer ons een offerte gegeven waarop er spijtig genoeg geen merk staat van pomp maar wel een prijs en die was 1000 euro voor een pomp (en dan nog 1200 euro voor de put zelf) en ik vind dit nogal aan de hoge kant.

 

heeft er iemand van jullie kennis van welke pomp zou in aanmerking kunnen komen?

 

we zouden deze binnen in de garage plaatsen dus ze moet niet tegen vorst kunnen.

 

heb al een beetje gezocht op google maar kom er niet echt uit

VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 79
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Beschik hier zelf over 'n regenwaterput van +/- 5000L - De pomp zelf zit in die put - Controle/besturing module onder aanrecht in mijn bijkeuken is van Duitse makelij "WILO-FLUIDCONTROL" - Werkt ondertussen 10J+ probleemloos - 1x wasmachine, 2x toilet, 1x koud gedeelte van (ongebruikt) bad, koud gedeelte (wel dagelijks) douche en 3x gazon sproeiers en aftap kraan - Afhankelijk van aantal gezinsleden kan 5000L aan de krappe kant zijn .....

1x Triax78 enkel voor 23.5° - 1x Cahors BigBisat voor 13° + 19.2° (centraal) + 28.2° - 4x Inverto Twin Black LNB - 2x DiSEqC Switch - KOKA799 - HORIZON HD-S2 Satelliet meter - 40" SONY tv met CI-module/SC - Diverse ontvangers ivm instellen en testen....   

Link naar reactie
Delen op andere sites

nu had de aannemer ons een offerte gegeven waarop er spijtig genoeg geen merk staat van pomp maar wel een prijs en die was 1000 euro voor een pomp (en dan nog 1200 euro voor de put zelf) en ik vind dit nogal aan de hoge kant.

 

Ik zou in dat geval kontakt opnemen met de aannemer en hem vragen welke pomp, merk, capaciteit etc. hij wil gaan plaatsen.

Dat hoeft toch geen geheim te zijn ?

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Drs Ijzerbout

 

dat was ik al van plan hoor dat zal inderdaad geen geheim zijn. ik wou gewoon eens luisteren naar wat andere mensen hier hebben liggen.

 

@Marc-Sim

 

Ik heb op een website eens uitgerekend met de dakoppervlakte die ik heb welke grootte van de tank het best zou passen en ik kwam uit op eentje van 5000 l die goed zou zijn. (heb ongeveer 150m2 dakoppervlakte)

aangepast door wolverine

VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Denk dat dakoppervlakte niet zo belangrijk is - Meer een kwestie van over voorraad te beschikken voor (langere) droge periodes - Alvast vandaag hier geen probleem ..... :(   

1x Triax78 enkel voor 23.5° - 1x Cahors BigBisat voor 13° + 19.2° (centraal) + 28.2° - 4x Inverto Twin Black LNB - 2x DiSEqC Switch - KOKA799 - HORIZON HD-S2 Satelliet meter - 40" SONY tv met CI-module/SC - Diverse ontvangers ivm instellen en testen....   

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Op jaarbasis zou je dan ongeveer 120 m3 neerslag per jaar aan regenwater kunnen opvangen, maar wanneer ik naar de gegevens van mijn weerstation kijk en de droge perioden zie, betekent dat rantsoenering.

2015:

April             28 mm    4.200 l  = 140 l/dag

Mei               36 mm    5.400 l  = 174 l/dag

Juni              48 mm    7.200 l  = 240 l/dag

Juli               67 mm    10.000 l = 322 l/dag

Augustus     144 mm   21.600 l. = 696 l/dag

 

November 2011 was bijzonder droog met maar 9 mm neerslag, dat zou op jou dak 1.350 l neerslag hebben betekend, 45 liter per dag.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

wolverine wij werken veel met "kessel pumpen und rückstauklappen"

ciao

 

uhm o ja,

voor het IBN wageningen hadden we een 20m3 grote sisterne in het atrium gegraven voor 250 medewerkers betreffende de toiletspoeling welke 3 maanden droogte kon overbruggen als buffer.

per spoeling 5 liter groot

per spoeling 3 liter klein

gezinsgrootte => 2x per dag x spoeling x 3 maanden ~> 900 liter

vergeet niet dat je dat aan het waterschap moet melden en daarmee wordt het grijswater gebruik dus weer te duur

aangepast door Tonskidutch

Different Pulses

Asaf Avidan

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Grondwater geen oplossing?

Ik heb hier een pijp van 7 meter in de grond geplunged, en die bron levert genoeg water.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

in belgië moet ik dit niet melden dat ik een regenwaterput heb, dit is me toch zo bevestigd in een mail van het gemeentebestuur.

 

grondwater was/is ook nog een optie maar je weet niet op voorhand hoe diep je moet gaan om deftig water te hebben en dit kan dan ook redelijk duur worden.

 

ik ben al te weten gekomen dat de pomp een leader inoxplus jetpomp type 250 PZL5110M is.

 

Dus met filter en drukbeveiliging (als de tank leeg is dat er niet meer gepompt zou worden heeft hij me hier uitgelegd)

VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik wil dit er ook niet aan geven maar ja ik moet een alternatief hebben hé :-)

 

ik kan veel zelf maar een pomp plaatsen, aansluiten en een filter voorzetten etc.. gaat een beetje boven mijn petje.

VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat kan ik me voorstellen maar daarvoor zijn genoeg portalen in Internet te vinden.

ofschoon je dat soort kwesties moet aantonen

 

Belangrijk vinden we hier in .DE dat we volgens de Normen en Regels per werkcontract de juiste informatie geven anders zijn we laakbaar en kan men ons aanklagen voor een wanprestatie die schade heeft veroorzaakt aan de Bouwheer / Opdrachtgever.

 

Onder dat Licht en gezien de verantwoordelijkheid kan ik je op een doorsnee Satforum geen advies geven.

Enkel degelijke pompenfabriek mag ik je wel noemen.

Different Pulses

Asaf Avidan

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

wolverine wij werken veel met "kessel pumpen und rückstauklappen"

ciao

 

uhm o ja,

voor het IBN wageningen hadden we een 20m3 grote sisterne in het atrium gegraven voor 250 medewerkers betreffende de toiletspoeling welke 3 maanden droogte kon overbruggen als buffer.

per spoeling 5 liter groot

per spoeling 3 liter klein

gezinsgrootte => 2x per dag x spoeling x 3 maanden ~> 900 liter

vergeet niet dat je dat aan het waterschap moet melden en daarmee wordt het grijswater gebruik dus weer te duur

Als je op een gemengd systeem zit dan ontlast je de rioolwaterzuiveringen

wanneer je hemelwater gebruikt ipv kraanwater. Dus dat zal wel meevallen.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Grondwater geen oplossing?

Ik heb hier een pijp van 7 meter in de grond geplunged, en die bron levert genoeg water.

Het voordeel van regenwater is geen roestvorming en zachter.

Het nadeel van regenwater is de relatief peperdure opslag in

aanschaf ten opzichte van een puls.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

de een bekijkt het vanuit zijn standpunt EN de ander bekijkt het natuurlijk vanuit dat ander standpunt

 

dat moet ook mogelijk zijn

ik zou voor de bouwheer zijn portemonnee moeten beslissen en dat grijs water (hergebruik van regenwater in een eigen circuit) gewoon weg te duur gemaakt is afgezien van wat de Loodgieter als onderaannemer van de aannemer er aan verdient.

 

in 1985 waren we al met die droombeelden bezig ons milieu te redden

in 1995 kwamen die concepten tot uitvoering

in 2005 werden wij weggehoond

in 2015 bestaat enkel de hoop op het verdrag dat afgesloten is in Parijs betreffende ons Milieu

de kleine aarde kent geen hond meer

aangepast door Tonskidutch

Different Pulses

Asaf Avidan

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...