Ga naar inhoud


Blindscan plugin op VU+DUO2


duitsland
Ga naar oplossing Opgelost door bellejt,

Aanbevolen berichten

Ik heb als plugin op mijn Duo2,. Ik gebruik de image, OpenPLI..

Als ik de optie Blindscan gebruik op verschillende satellieten wordt er steeds niets gevonden.

Ook heb ik al meerdere opties veranderd maar er blijft niets binnen komen.

Heeft een andere gebruiker dit probleem ook ?

Dreambox 920UHD FBC kabel tuner en 2 interne Sat tuners.

SSD 500GB

Triax 110cm met een Homemade C/KU band LNBF draaibaar tussen 80,0 oost en 67,0 west.

Triax 78cm vast met CDS Triple lnb.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Normaal staat er in een tabel alle transponders van en satelliet, met daarin de frequentie van de transponder, de modulatie en de overige parameters zoals polarisatie, symboolrate en fec.

 

Bij een blindscan gaat je ontvanger alle frequenties in kleine stapjes scannen, met alle mogelijke parameters.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat waag ik te betwijfelen Giant2000

maar goed of er een consensus gevonden wordt op sat4all wat de beste manier is om zenders te scannen is niet de vraag...

 

een blind scan is exact wat ceesv beschrijft

als die TABEL dus verkeerd is worden er bepaalde zenders gewoon weg "over het Hoofd" gezien => niet gescand

aangepast door Tonskidutch

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

zonder te weten hoe de schotel opgesteld is en met wat voor LNB's en switches

zonder te weten hoe iemand zijn tuner heeft geconfigureerd

zonder te weten welke receiver en met welk image

kunnen we niet helpen

 

foto's

screenshots

etc/enigma2/settings

type en model vu DUO2 of iets anders (de vraag betrof de DUO2)

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb op mijn Duo2 alle verschillende images geprobeerd de afgelopen weken en daarop alle opties Blindscan geprobeerd maar het is echt drama...... Geen enkele werkte naar behoren. De image die het verste kwam was VTI. Alleen zodra hij klaar was met de verschillende banden te scannen blijft hij gewoon staan en scant helemaal niets.

Conclusie, de optie Blindscan is werkelijk een blamage en werkt niet !

Gemiste kans van VU. Misschien gebruikt niet iedereen deze optie maar dit betaat al behoorlijk lang maar ze hebben dit dus nooit goed aan het werken gekregen. Raar want bij een DM werkt het wel goed.

Dreambox 920UHD FBC kabel tuner en 2 interne Sat tuners.

SSD 500GB

Triax 110cm met een Homemade C/KU band LNBF draaibaar tussen 80,0 oost en 67,0 west.

Triax 78cm vast met CDS Triple lnb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

blind scan wordt aangeleverd door de fabrikant, onze images zetten er enkel een interface overheen. ;)

als de blind scan niet naar behoren werkt, ligt het inderdaad aan de fabrikant.

 

grtz Philip

vuduo 500 GB HDD  openpli4 -  vuduo2 1TB HDD 2xdualS2 tuner openpli4 :grin: - XP1000 pli4

Samsung plasma 60inch-AVR Denon-Bose accoustimas 7.1 :P

logitech harmony ultimate

TVV - dual lnb 19.2 & 23.5 - OSCAM

Link naar reactie
Delen op andere sites

lijkt meer op een hetze tegen VU dan een vraag.Als de schotel goed staat afgesteld dan werkt de blindscan wel goed.Althans op mijn image  van de VU duo2.Zet er eens het orignele image van Vu op en zie wat je dan mist.De alternatieven werken meestal goed maar je satelites.xml moet wel de juiste waarden erin hebben voor een blindscan.En anders doe je gewoon een scan per sateliet met network aangezet.Dan laat hij de parameters van de sat down en heb je ook alle kanalen.

PS : de tuners van VU zijn wel wat kritischer dan die van DM maar dat zal het wel niet zijn.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pfff, Hetze, waar slaat dat nu weer op ! Kansloze opmerking.

Als echte feed hunter probeer ik gewoon de blindscan werkend te krijgen en constateer dat deze niet werkt.

Ik ben echt niet van gisteren hoor, zo komt wel over. Moeilijke vraag ? Hetze...... Pfff.

Afijn, ik heb met mijn Duo2 veel werk gemaakt aan het installeren van 5 verschillende images met het idee om deze plugin werkend te krijgen. Geen van deze images geven een werkende Blindscan. Waar het door komt ? Hier oor werkte mijn DM wel met die optie.

Wie het weet mag het zeggen maar dan niet meteen met een negatieve ondertoon want dan blijf ik weg.

Het is een normale vraag, ik mag dan toch wel een normaal antwoord verwachten ?

Aangezien ik al in deze wereld werk vanaf de Chapparal MC115 hoef je niet zoveel te vertellen hoor. Probeer me maar :)

Dreambox 920UHD FBC kabel tuner en 2 interne Sat tuners.

SSD 500GB

Triax 110cm met een Homemade C/KU band LNBF draaibaar tussen 80,0 oost en 67,0 west.

Triax 78cm vast met CDS Triple lnb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Thx voor je normale reactie, dat is dus wat ik bedoelde.

Kan je mij vertellen op welke Tuner je de motor hebt zitten ? Misschien werkt het niet op T2?

Dreambox 920UHD FBC kabel tuner en 2 interne Sat tuners.

SSD 500GB

Triax 110cm met een Homemade C/KU band LNBF draaibaar tussen 80,0 oost en 67,0 west.

Triax 78cm vast met CDS Triple lnb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De alternatieven werken meestal goed maar je satelites.xml moet wel de juiste waarden erin hebben voor een blindscan.

Misschien had je hier over gelezen?

Heb zelf geen VU, maar zie op dit forum regelmatig wel eens meldingen over die xml file...

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...