Ga naar inhoud


Schotel afstellen op Astra 3 ipv Astra 1


Dutch

Aanbevolen berichten

Ik zou me schotel graag willen afstellen op Astra 3 ipv Astra 1 zodat ik altijd een mooi beeld heb op alle Nederlandse HD kanalen, tenminste dat is me gdachte. Ik woon in Zweden net even boven Stockholm. Ik heb een 85cm schotel met een duo twin LNB en Rebox PVR 8000 (met de juiste elco's) en MD Vision HD 400s ontvangers. De schotel is al meer dan 20 jaar oud maar nog heel schoon en als nieuw. De kop heb ik 3 jaar geleden vervangen nadat een ekster me vorige kop had stuk gehakt. De Rebox had zijn kuren met verschillende updates maar is nu toch redelijk stabiel. De MD Vision is een goedkope ontvanger maar geeft een mooi beeld. Reeds meerdere malen hoog op de ladder gestaan tegen het huis om de schotel op de Astra 3 te krijgen. Ten opzichte van de Astra 3 een tikkie naar links op 23.5 graden en dan verder is het zoeken maar ik krijg het maar niet voor elkaar, ook niet met de satfinder. De Astra 1 is een eitje en lukt altijd weer en met de duo kop ietsje scheef glijdt de Astra 3 ook binnen. Ik heb gezocht op dit forum en op andere sites maar overal lees je dat de schotel moet worden afgesteld op de Astra 1. Nu Canaal Digitaal binnenkort de Astra 1 toch gaat verlaten (heb ik ergens gelezen) kan ik net zo goed de schotel op de Astra 3 richten om zo altijd een scherp beeld te krijgen op alle kanalen.

 

NGC HD - blokkerig (altijd, ligt niet aan het weer)

 

Vooral NPO1 HD en NPO2 HD maar soms ook andere kanalen - licht schokkend met verlies van geluid.

 

Ontvangst Astra 1 is Sterkte en Kwaliteit 90% voor beide. Ontvangst Astra 3 is Sterkte 91% en Kwaliteit 85%. Zou je toch zeggen dat moet genoeg zijn. Een paar jaar geleden had ik altijd een strak scherp beeld zonder storingen (behalve dan tijdens extreem weer).

 

Ik hoor graag jullie advies. Alvast enorm bedankt.

 

Met vriendelijke groeten,

Erwin

MVision HD400S - Rebox RE-8000HD PVR - NAS DNS-313 - Xtreamer - 85cm schotel - Duo Twin LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites


Beste Dutch

Volgens de footprint die SES Astra geeft van de Astra 23,5, zou je in Stokholm met een 60cm-schotel de Astra 23,5 moeten kunnen ontvangen maar ik weet dat dat veel te optimistisch is. Een schotel van 80cm lijkt me veel reëler.
Je hebt een schotel van 85cm maar is dat de breedtemaat of de hoogtemaat en is dat op de spiegel gemeten of inclusief rand?

Welke duo-twin-lnb heb je? Is dat die van CanalDigitaal of een andere. Als het een andere is, geef dan even het merk en typenummer op.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor je antwoord. Als het goed is is het de breedtemaat 85cm maar dat zal ik binnenkort effe nameten. Zal ik ook meteen kijken welk type kop het is. Ik kom bij je terug.

MVision HD400S - Rebox RE-8000HD PVR - NAS DNS-313 - Xtreamer - 85cm schotel - Duo Twin LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...