Ga naar inhoud


Plots gecodeerd beeld bij CI module in Panasonic TV (niet gecertificeerd)


Stormryder

Aanbevolen berichten

  • Moderator

De melding gecodeerde zender bij Ned 1,2,3 bij de Aston is bekend, en komt door de verschillende coderingen op deze zenders.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hallo allemaal,

Nog even mijn laatste bevindingen:

Het is me nog steeds niet gelukt de HD-zenders van CD op mijn Panasonic TV TX-P42G15E, bouwjaar 2009, software 2011-10000, en de zwarte wereldbol CI-module van CD met de laatste update (3.03.013sp2).

Contact gehad met Panasonic, maar die zeggen gewoon "niet gecertificeerd".

Inmiddels heb ik mijn LNB's vervangen, nieuwe kabels aangelegd, zonder verbetering.

Bij **** een nieuwe Xsarius Twin CI-module gekocht, maar toen had ik helemaal geen CD-zenders meer.

Ingeruild voor de nieuwe witte CD-module, ook helemaal geen resultaat.

Vandaag module weer ingeleverd en geld terug gekregen, goede service.

Inmiddels de oude zwarte wereldbol weer geinstalleerd, heb ik in ieder geval de Astar1 zenders van CD.

Overigens doen de regionale zenders op Astra3 het gewoon goed.

Voorlopig de TV maar via HDMI aan de SAB Titan II (uit de caravan) gekoppeld en die doet het goed. Dus aan het abonnement of smartcard kan het ook niet liggen.

Vooralsnog gaan we eerst maar even rustig TV kijken want daar is door al dat gedoe weinig van terecht gekomen.

In ieder geval hou ik de berichtgeving in de gaten.

Blijft over de optie om een Aston CI-module te proberen of wel de TV is zo oud dat de firmware het niet aankan.

In ieder geval dank voor de reacties.

aangepast door ceesv
Winkelnaam verwijderd
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Sprietje

Ik heb de witte (in mijn ogen was de linker van de 3 afbeeldingen op de kaart een wereldbol). De zwarte kende ik niet, maar dankzij jou afbeeldingen zie ik nu het verschil en snap ik de verwarring, excuses hiervoor.

 

 

 

Ik begrijp wat je zegt, en heb ook begrip voor het standpunt/beperking/dienstverlening van CD/Panasonic, dat is dus allemaal niet het probleem.

 

De vraag die bij mij blijft bestaan is dat ik graag wil weten of meer mensen met de combinatie Canal Digitaal, Witte module en Panasonic TV dit probleem hebben. Wanneer het namelijk om een 'verplicht bitje' gaat of een andere instelling die veranderd is waardoor de combinatie niet meer werkt, dan is het toch vreemd dat het zich alleen bij mij voordoet? 

Iedereen met een witte module en een Panasonic televisie zou hier dan toch last van moeten hebben?

Hallo Stormryder. Ik heb sinds 2009 een Panasonic tv die heeft gewerkt met een CI module en CD smartcard. Ik heb een HD-pakket en heb tot 31 mei nooit problemen gehad. Vanaf 31 mei (andere symbol rates) gingen de Nederlandstalige zenders op zwart. Van alles geprobeerd, ook in overleg met CD. Uiteindelijk een nieuwe CI gekocht (van Canaldigitaal) en nu heb ik enkel beeld op de SD zenders. De HD zenders worden herkend (tijd en programma beneden in de balk) maar de melding is : gecodeerd. Op de vrij te ontvangen zenders zoals TV Oost en de Duitstalige prima beeld (ook HD). Tot op heden geen oplossing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Heb je al een fabrieksreset doorgevoerd en een nieuwe zenderscan?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo WimG,

Zo te lezen hebben we nagenoeg een identiek probleem.

Nog even een vraagje aan de Panasonic gebruikers met de Aston CI-module die wel werkt.

Welk bouwjaar is jullie TV en uit welk jaar stamt jullie laatste update van de firmware??

Mijn laatste software update van de TV is van 2011 en ik kan geen nieuwere vinden.

Alvast dank

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Hallo WimG,

Zo te lezen hebben we nagenoeg een identiek probleem.

Nog even een vraagje aan de Panasonic gebruikers met de Aston CI-module die wel werkt.

Welk bouwjaar is jullie TV en uit welk jaar stamt jullie laatste update van de firmware??

Mijn laatste software update van de TV is van 2011 en ik kan geen nieuwere vinden.

Alvast dank

en welk type nr software heb jij op je tv ?

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ABlok schreef op 20 Jun 2016 - 09:36:

Hallo WimG,

Zo te lezen hebben we nagenoeg een identiek probleem.

Nog even een vraagje aan de Panasonic gebruikers met de Aston CI-module die wel werkt.

Welk bouwjaar is jullie TV en uit welk jaar stamt jullie laatste update van de firmware??

Mijn laatste software update van de TV is van 2011 en ik kan geen nieuwere vinden.

Alvast dank

Hallo ABlok,

Sorry voor de late reactie maar ik zie nu pas je vraag.

Mijn TV is uit 2009 en in Duitsland gekocht. Vanaf het allereerste begin stel ik hem in op land DUITSLAND want bij NL en B heeft hij geen S-instellingen. Heeft prima gefunctioneerd tot 31 mei jl.

De softwareversie is 1.14.1 en die is nooit aangepast of vernieuwd (er is geen nieuwe versie).

Ik heb het probleem opgelost door het aanbod van CD te accepteren voor een SAT-decoder en nu werkt het prima.

Ik wilde juist geen extra decoderkastje en 2 afstand bedieningen, maar het kastje is klein en ik kan het goed plaatsen.

Wil ik de tv aanzetten, dan druk ik 1x op de Panasonic ab op AV(input) en daarna gebruik ik enkel de decoder-ab.

Enig minpunt. De toetsen geluid + en - en programma + en - zitten erg ongelukkig en zijn klein naar mijn idee.

Maar ik heb bereikt wat ik wil: en veel Duitse HD-zenders en HD kwaliteit op de Nederlandse zenders.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Hallo Sprietje,

Dank voor je snelle reactie.

Ja, dat heb ik ook al gedaan.

Probleem is dat bij het uitlezen door de TV de oude firmware van de CI-module staat aangegeven, maar elders op sites heb ik gelezen dat dat normaal is, en de nieuwe software er wel op zou staat. Ik zou niet weten hoe ik dat verder kan controleren.

Overigens ben ik benieuwd of de Aston-module bij "STORMRYDER" ook nu nog werkt.

 

Sorry voor de late reactie; Ja, de aston werkt nog steeds bij mij. Ik heb alleen nog steeds geen beeld op Fox sports 2 (maar aangezien Premier League verhuisd is naar Ziggo, is dat geen probleem meer) en NPO 1, 2 en 3 geven nog steeds die vervelende melding. Maar beide zaken geven dusdanig weinig problemen/frustratie, dat ik nog geen alternatief heb gekocht (b.v. unicam of iets soortgelijks).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...