Ga naar inhoud


Hoe stel ik een vast IP adres in voor mijn box


Rivellino

Aanbevolen berichten

Mijn VU+ Solo2 heeft meestal als IP adres http://192.168.1.82.

De Solo2 is met een kabel verbonden met  mijn router (een Neufbox6 van SFR).

 

Het IP adres gebruik ik op mijn Windows10 PC om  met de OpenWebif en Oscam WebInterface te verbinden met de Solo2.

Maar soms wijzigt dit adres (bijv. naar  naar 192.168.1.83).

M.b.v. Dreambox CC kan ik dan het nieuwe IP adres achterhalen.

 

Hoe kan ik een vast IP adres instellen voor mijn Solo2?

 

KPN Box 12 glasvezel

Link naar reactie
Delen op andere sites


Op de box via de AB:

Menu -> Instellingen -> Systeem -> Netwerk -> Adapterinstellingen -> Automatisch IP verkrijgen = "Nee".

Daarna IP-adres veranderen in 192.168.1.82

VU+ Duo - OpenPli 4.0 - VU+ Solo - OpenPli 4.0

TeVii DVB-S2 - MyTheatre - DVB Dream
Wavefrontier T90 (0,8W - 28,5E) - Triax 88(30W) - 2x EMP 168-w V2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op de box via de AB:

Menu -> Instellingen -> Systeem -> Netwerk -> Adapterinstellingen -> Automatisch IP verkrijgen = "Nee".

Daarna IP-adres veranderen in 192.168.1.82

Nog beter is een ip adres buiten de dhcp reeks te geven

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog beter is een ip adres buiten de dhcp reeks te geven

Ja, maar gezien de vraag denk ik dat dat te moeilijk wordt voor hem  :grin:  :grin:

VU+ Duo - OpenPli 4.0 - VU+ Solo - OpenPli 4.0

TeVii DVB-S2 - MyTheatre - DVB Dream
Wavefrontier T90 (0,8W - 28,5E) - Triax 88(30W) - 2x EMP 168-w V2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou Creatura, die uitdaging wil ik wel aan gaan.

Ik ben al heel blij met je antwoord onder #2.

 

Is een ip adres buiten de dhcp reeks beter omdat je dan nooit ip-conflicten.kunt krijgen?

 

Op mijn router (Neufbox6) heb ik gezien dat mijn serveur DHPC adressen uitgeeft in de range van 20 tot 100. Ik zou mijn Solo2 dus adres 101 kunnen geven.

KPN Box 12 glasvezel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Mimisiku

Dat kan. Houd er rekening mee dat sommige routers dan niet altijd de WAN-LAN NAT vertaling implementeren. Dus als je na het instellen van een vast IP adres geen verbinding met het internet kunt maken dan bij je netwerkinstellingen op de box ook de DNS van je internet provider toevoegen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom maken jullie het allemaal zo onnodig moeilijk,hij wil enkel een vast ip adres dus het antwoord van Creatura is meer dan voldoende.

Zo heb ik het ook ingesteld op al mijn apparaten en nog nooit problemen gehad.

aangepast door stevie-v

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Maar ik zou het op de router instellen, om conflicten te voorkomen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is gelukt. Op de router (Neufbox6 van SFR) heb ik een statisch ip adres buiten de dhcp reeks ingevoerd voor de solo2.

Vervolgens router en Solo2 ge-reboot.

De solo2 is nu keurig bereikbaar op het nieuwe IP adres. Ik heb de bookmarks van de Openwebinf en Oscam Webinterface aangepast.

Dreambox CC en DreamboxEdit werken ook op het nieuwe IP adres.

Dank voor jullie hulp.

KPN Box 12 glasvezel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar waarom moeten ze er dan buiten vallen? Als de DHCP server ze reserveert voor je apparaten, krijg je toch nooit IP conflicten. ;)  Ik heb mijn vaste IP adressen altijd in de DHCP range van mijn AsusRT66U gereserveerd en dat zijn er meer dan die je buiten deze reeks zou hebben. :/ 

 

KISS: Keep It Simple Sjaak ;) . Als je een adres buiten de DHCP reeks geeft hoef je verder niets te doen.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je het simpel wil houden geef je de box gewoon de opdracht voor een vast ip adres te gaan.

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Een ding is mij onduidelijk, de ip nummers worden toch uitgegeven door je router.

 

Je box een vast ip nummer geven kan daardoor leiden tot conflicten.

Daarom is het beter de router aan te geven dat die de box altijd hetzelfde ip nummer moet toekennen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

een box welke op dhcp staat zal normaal nooit een gebruikt adres uitgeven voor een 2de maal.Hij kijkt aan de hand van het Mac adres (speciale naam box of gebruiker) en bijhorend ipadres wat er reeds aan adressen is en geeft dan een ander adres aan een nieuwkomer die geen adres doorgeeft maar er om één vraagt.Dat doet hij in een reeks die hem is toegestaan door de instellingen.Dit is de eenvoudige uitleg voor een leek.

In feite hoef je geen configuratie van de box te doen als je de gebruikers zelf een vast ip toekent.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volledig mee eens!

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...