Ga naar inhoud


Rai zend EK wedstrijden uit in UHD/4K


Crazy Sat

Aanbevolen berichten

Rai is van plan om op de Hotbird (13°E) wedstrijden uit te zenden in UHD/4K.

 

Prima nieuws !  Ik geef je de bron in het Italiaans , maar mijn kennis van het Italiaans is zo pover dat ik geen deftige vertaling naar het Nederlands kan meegeven.

 

bron : http://www.dday.it/redazione/19297/esclusiva-rai-trasmettera-8-partite-degli-europei-in-4k-ultra-hd-su-satellite

 

 

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ja , alles klopt natuurlijk . Maar dit wil zeggen dat we feeds mogen verwachten in UHD/4K , hoogstwaarschijnlijk met de nodige BISS code. Maar dan weten we al veel.
De Rai zal niet de enige zijn die het EK in UHD/4K zal uitzenden , anderen zullen zeker volgen. ;)
 

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Altijd welkom , dat weet je. :)

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In Satellite Magazine is het volgende te lezen:

RAI toont via TivùSat EK voetbal in Ultra HD

De Italiaanse publieke omroep RAI toont via het TivùSat-satellietplatform op de Hotbird-satelliet op 13 graden oost acht wedstrijden van het EK voetbal 2016 in Frankrijk in Ultra HD-beeldkwaliteit.

Onder meer de openingswedstrijd, beide halve finales en de finale zijn bij de RAI in Ultra HD-kwaliteit te bekijken. De wedstrijden worden gecodeerd uitgezonden. Hierdoor is een geregistreerde TivùSat-smartcard nodig om deze te bekijken. TivùSat is een satellietplatform voor Italianen die in dat land kijk- en luistergeld betalen. Na aanschaf van smartcard in combinatie met een satellietontvanger of CI-module kan men zonder meerkosten naar het zenderaanbod kijken. In Nederland zijn er echter verkooppunten die werkende TivùSat-smartcards aanbieden. Om naar het EK voetbal in Ultra HD via RAI te kunnen kijken is naast een werkende smartcard en geschikte CI-module ook een geschikte Ultra HD-televisie met satellietontvangst noodzakelijk.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

jongens een tivusatkaartje kost toch niet veel , voor interesse pm mij eens en de kaart is altijd geldig , mijne draait nu al 6 jaar 

Dan vrees ik eigenlijk dat ie zijn langste tijd heeft gehad, want er is inmiddels een opvolger incl. module:

 

https://areaclienti.tivusat.tv/app/dove_trovare_la_smart_card

 

Kennelijk wordt in de toekomst codering aangescherpt. Net als CD al steeds doet.

 

Edit: de blauwe functioneert in SD-ontvangers, en de Gold in HD-ontvangers.

In een keer een Gold-card is dus de beste garantie op beeld op de langere termijn.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

En de tricolore kaart?

Werkt de kaart ook in OScam en hoe?

aangepast door Alex1970

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Via een kennis in Italië regelde ik afgelopen Kerst een geregistreerde gold kaart met CI module voor onder de € 100. Lokaal tarief dus.

aangepast door Prawo
Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

mensen de blauwe kaart opent feiloos alle hd en de 4 k zender , de goldcad is een nieuwe caid namelijk 183d , is al wat moeilijker binnenhuis te delen namelijk regelmatig freez , de tricolore is voor de soldaten en waarschijnlijk zal premium met de tricolore op de markt komen , mvg groeten , de gold en blauwe kaart heb ik zelf getest de tricolore niet , ik doe het namelijk voor mijn hobby en eindelijk kan ik eens een match in 4 k gaan bekijken

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...