Ga naar inhoud


Heb ik nou 1 of 2 tuners?


JosD

Aanbevolen berichten

?...ik heb net een VU+ Solo SE V2 met als het goed is een dual tuner voor kabel TV.....

Ik weet niet of jij deze VU via een website besteld hebt en zo ja dan vraag ik mij af of jij bij de bestelling een vinkje hebt gezet bij de keuze DUAL DVB-C/T2.

Wat staat er op de factuur?

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites


Over een lange weg gesproken. Bij de winkel langs gegaan en na een behoorlijke discussie is geconcludeerd dat ik waarschijnlijk een apparaat heb gekregen met een single tuner:

  • Eerst moest ik met de factuur bewijzen dat ik wel om een dual had gevraagd
  • Toen werd gezegd dat ik had bijbetaald voor een kabeltuner en niet voor een dual tuner
  • Toen werd getwijfeld of zij die wel hadden geleverd
  • Toen werd beweerd dat het niet kon omdat VU+ alleen maar dual apparaten leverde
  • Toe werd beweerd dat het feit dat ik TV kon kijken en 1 programma kon opnemen al een bewijs was dat ik dual had
  • Toen werd beweerd dat je nooit 2 programma's tegelijk kon opnemen met een dual tuner
  • En toen...na het zien in de info dat er inderdaad maar 1 tuner werd aangegeven, werd inderdaad het apparaat open geschroefd en gekeken wat er in zat. Conclusie, single tuner.

Zou iemand met een VU+ Solo SE V2 en dual kabel tuner een foto kunnen plaatsen van het info scherm waar je dan ziet dat er inderdaad 2 tuners genoemd worden? Want hoewel de winkel nu de leverancier gaat contacten, vrees ik dat ik nog meer discussie ga krijgen.

 

Bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

steek die winkel maar in de fik

lijkt me leuk voor hedenavond op het nieuws

tonskidutch zet winkel in brand

 

zo een rompslomp en onwil, zelf iets moeten gaan bewijzen qua bestelling...

geld retour wegens en we praten er niet meer over

en dan koop je bij een gedegen webshop

Sinds 1879 bij Sat4All

tonskidutch
:grin:

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het erge is dat ik, normaliter fervente webshop winkelaar, juist bewust gekozen had om bij een echte winkel in de buurt te kopen. Vanwege de te verwachten service, aandacht, geen rompslomp als er iets is. Dit is eigenlijk wel een tegenvaller en een lesje. Ik hoop dat ze het alsnog goed afhandelen, maar de houding voorspelt weinig goeds...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Over een lange weg gesproken. Bij de winkel langs gegaan en na een behoorlijke discussie is geconcludeerd dat ik waarschijnlijk een apparaat heb gekregen met een single tuner:

  • Eerst moest ik met de factuur bewijzen dat ik wel om een dual had gevraagd
  • Toen werd gezegd dat ik had bijbetaald voor een kabeltuner en niet voor een dual tuner
  • Toen werd getwijfeld of zij die wel hadden geleverd
  • Toen werd beweerd dat het niet kon omdat VU+ alleen maar dual apparaten leverde
  • Toe werd beweerd dat het feit dat ik TV kon kijken en 1 programma kon opnemen al een bewijs was dat ik dual had
  • Toen werd beweerd dat je nooit 2 programma's tegelijk kon opnemen met een dual tuner
  • En toen...na het zien in de info dat er inderdaad maar 1 tuner werd aangegeven, werd inderdaad het apparaat open geschroefd en gekeken wat er in zat. Conclusie, single tuner.

Zou iemand met een VU+ Solo SE V2 en dual kabel tuner een foto kunnen plaatsen van het info scherm waar je dan ziet dat er inderdaad 2 tuners genoemd worden? Want hoewel de winkel nu de leverancier gaat contacten, vrees ik dat ik nog meer discussie ga krijgen.

 

Bedankt.

 

Op zich logisch dat je moet bewijzen dat je de dual-tuner versie hebt besteld. Neem aan dat dat duidelijk op de factuur moet staan. Als het niet in woorden beschreven staat zou je nog aan de prijs moeten kunnen zien of het een single of dual tuner is.

 

Verder wat reacties op de andere punten:

 

Dat VU+ alleen dual apparaten levert is onwaar, in de meeste shops kun je gewoon nog de single tuner bestellen. Toen ik mijn VU+ Solo SE v2 bestelde was hij standaard met single tuner (dual was bij release nog lastig leverbaar), weet niet hoe dat nu zit, zou kunnen dat ze bijv. nu wel standaard met de dual tuner leveren, maar dan nog is de single optie mogelijk omdat dat goedkoper is.

 

Met een single tuner, kun je zoveel programma's tegelijk opnemen als er op de transponder zitten. Dat is meestal heel beperkt (handje vol kanalen, de rest wordt grijs).

 

Met een dual tuner kun je op twee transponders afstemmen, dus zodra één opname draait kun je nog naar alle andere kanalen zappen. Zodra er twee opnames op twee verschillende transponders draaien ben je met zappen beperkt tot die twee transponders. Als de programma's die je wilt kijken op dezelfde transponders zitten kun je bijv. ook 3-4 opnames draaien.

 

Zoals Tonskidtuch al aangaf, deze winkel lijkt geen verstand te hebben van wat ze verkopen en/of proberen de schuld op de klant af te schuiven. Zeer slechte zaak. Ik zou ook gewoon mijn geld terugvragen en ergens anders heen gaan waar ze wel verstand van zaken hebben.

 

In de bijlage een screenshot van mijn tuner-scherm. Tuner A en B zijn van één dual DVB-C tuner (TT3L10). Let wel dat dit op een VU+ DUO2 is, dus er staan ook nog DVB-S2 tuners bij (tuner C en D). Misschien beter afwachten op een screenshot van iemand zijn Solo SE v2, kan me voorstellen dat deze winkel een screenshot van een andere ontvanger niet accepteert  ;)

 

Ik bedenk trouwens ook niet dat je bij tuner configuratie ook gewoon kunt zien welke tuner erin zit. Het type TT3L10 is de dual tuner. Type aanduiding van de single tuner weet ik niet uit mijn hoofd, maar er is maar één versie dual tuner op de markt, dus dat moet de TT3L10 zijn.

post-50955-0-69025700-1460808877_thumb.jpg

aangepast door jerpsx
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het genoemde bedrijf heeft toch geen slechte reputatie en dat kan ik ook uit eigen ervaring beamen, 2x VU+ besteld.

Maar ja, dit Komt vaker voor.

 

Alleen begrijp ik het probleem nog niet helemaal en dat komt ook door het feit doordat de TS onvoldoende informatie verstrekt.

Ik had ook al gevraagd wat op de factuur stond.

 

Feit is, je besteld al dan niet aan de balie een ontvanger met een DUO Kabel tuner.

Daarvoor betaal jij een meerprijs.

Zowel de gevraagde / betaalde extra's als de daarbij behorende prijzen staan op de factuur vermeld.

Nu blijkt dat wat er besteld en betaald is niet in het apparaat te zitten.

Waar is nu nog het probleem?

 

De verkoper kan aan hand van de omschrijving respectievelijk de betaalde prijs zien of het geleverde in overeenstemming is met het bestelde / betaalde.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik was ook van mening dat ze een goede reputatie hadden. En ik begrijp ook niet wat het probleem is. Feit blijft dat de eerste reactie was "zo snel mogelijk op de klant afschuiven" en dat stoort me het meest. Fouten kunnen gemaakt worden. Het gaat er om hoe je die fouten weer recht zet. Daarom vind ik zelfs het vragen om de factuur om te bewijzen dat je niet liegt al eigenlijk niet kunnen.

 

Maar goed, het gaat hier niet om de winkel maar om voor mezelf te herkennen wat ik in mijn VU+ heb zitten. En daar heeft dit forum weer goed bij geholpen. En dat heeft me zeker geholpen bij de discussie in de winkel. BEDANKT!

 

Als er nog iemand een foto van exact dezelfde configuratie als ik heb kan plaatsen, graag!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wil even terugkeren op dit opnemen. Als je de kaartlezer kan gebruiken, kan je opnemen van 2 verschillende frequentie's, of een frequentie kijken, andere opnemen. Ben je beperkt tot de CI, dan kan je het wel vergeten de ene frequentie kijken en een andere frequentie decoderen. Dit is niet eigen aan vu, maar aan de ci module's. FTA, gaat uiteraard wel.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Over een lange weg gesproken. Bij de winkel langs gegaan en na een behoorlijke discussie is geconcludeerd dat ik waarschijnlijk een apparaat heb gekregen met een single tuner:

  • Eerst moest ik met de factuur bewijzen dat ik wel om een dual had gevraagd

 

Dat kunnen ze zelf ook nazien, want je kan namelijk een bedrijf om een kopie van de factuur vragen, maar om gesjoemel met de kopie factuur uit te sluiten, je eigen factuur is het beste bewijs.

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...