Ga naar inhoud


Dubbele LNB voor HD


meg96

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

 

Ik ben nu bezig met het overstappen naar de HD. Ik heb de nieuwe oranje CD-card, een HD receiver (SAB Titan), maar ik begrijp dat ik nu mijn schotel naar Astra 19.2 en 23.5 met een dubbele LNB moet richten. Ik heb eigenlijk een dubbele LNB die geschikt was om samen Astra 19.2 en Hotbird te ontvangen. Kan ik die gebruiken, of moet ik echter een van de CD/TVV duo-LNBs kopen waar het over gaat op de CD website en brieven ?

 

Nota bene : Ik kan namelijk niet zelf proberen, omdat de schotel hoog op een steile dak is, en ik zal dus dit liever door een vakman laten doen.Maar eerst zeken weten of ik de juiste dubbele LNB heb.

Link naar reactie
Delen op andere sites


nee deze is niet goed 

dit zeg je zelf......

Ik heb eigenlijk een dubbele LNB die geschikt was om samen Astra 19.2 en Hotbird te ontvangen

je moet een andere hebben voor jou schotel denk ik 

astra 1 astra 3 

er is er 1 voor 60 cm schotel ..koppen staan dichterbij 

en 1 voor min 80cm schotel ..koppen staan verder uit elkaar

en hoe groot is nu eigenlijk jou schotel

post-41606-0-40234200-1461649871.gif

post-41606-0-65000800-1461649871.jpg

aangepast door smetje limb.BE

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste meg96

Als jij nu een monoblock hebt om de Astra 19,2 en Hotbird te ontvangen, dan heb je een schotel van 80cm want 6 graden monoblocken bestaan niet voor schotels van 60cm.
Het ligt dus voor de hand dat je een 4,3 graden duo-lnb moet hebben voor een 80cm schotel.
Maar het zou toch wel handig zijn als je eerst de maat van je schotel precies weet want dan weet je het pas zeker.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt smetje en Sprietje,

Ik heb een 78 cm schotel.

Ik woon tegenwoordig in Frankrijk (Bretagne).

Is de duo-LNB verkocht door CD voor de HD CD/TVV kanalen dan wel geschikt ?

 

Ander vraagje : indien ik ook (in de toekosmt) ook de FTA kanalen van BBC zou willen kijken (28.2°E, denk ik), welk type LNB moet ik gebruiken ?

 

Alvast bedankt voor jullie hulp !

aangepast door meg96
Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste meg96

Ik neem aan dat je de Triax 78 bedoeld van 70cm breed en 78cm hoog.
Op die schotel kun je in Bretagne gewoon de CanalDigitaal / TV Vlaanderen duo-lnb gebruiken en ook de triple-lnb van hun om daarmee behalve de Astra 19,2 en 23,5 ook de Astra 28,2 te kunnen ontvangen waar de Engelse zenders op zitten.
Die triple-lnb heeft vier aansluitingen en koop je in Nederland en België voor €79,99.
Deze moet 19 graden schuin gezet worden, een stuk schuiner dus als in Nederland of België.
 

post-60869-0-89848100-1461680681_thumb.jpg

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...