Ga naar inhoud


NBC universal zenders stoppen in nederland


de vrije fries

Aanbevolen berichten

hoi,

 

per 1 juli gaat de stekker uit syfy en 13th street.

gingen per 1 juni 2015 in het oude upc gebied de zenders al van de kabel,
per 1 juli 2016 gaan ook bij de rest van ziggo deze zenders stoppen.

omdat men per 1 juli dus het grootste deel van de nederlandse markt is kwijt geraakt wegen de baten niet meer op tegen de kosten en trekt men bij NBCuniversal de stekker er uit voor de nederlandse markt.

de zenders verdwijnen dus bij alle nederlandse aanbieders waaronder waarschijnlijk ook CDS.mad.gif
daar TVV de zenders ook aanbied via de zelfde transponder is te verwachten dat ook voor de belgen de zenders gaan verdwijnen

ziggo draait dus mooi deze zenders de nek om en zorgt er voor dat men nu moet zoeken naar mogelijkheden om te kijken via sky.de en sky engeland

trouwens is 1 juli blijkbaar een goed moment om te stoppen want op deze datum stopt ook de zender animax

 

groeten uit het vrije friesland

deskundigheid door ervaring

Link naar reactie
Delen op andere sites


Lijkt me toch logisch.

 

Wanneer ziggo deze zenders niet meer doorgeeft betaalt ziggo er ook niet meer voor.

En aangezien ziggo niet bepaald de kleinste speler is,zal er dus aanmerkelijk minder geld binnenkomen.

Waarschijnlijk te weinig om het voor nbc rendabel te houden.

 

Dus indirect zou het in theorie wel kunnen wat de vrije fries zegt.

aangepast door Gerard 76


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om daar nu Ziggo de schuld van te geven vind ik een beetje ver gezocht.

 

Het lijkt mij eerder NBC Universal die gewoon te veel vraagt en dus te gierig is. Zulke zenders in de lucht houden kost geen drol dus rendabel is het altijd.. Bovendien was oud ziggo gebied niet de enige afnemer, bij CDS/TVV en KPN's IPTV zijn deze zenders ook te zien dus daar vandaan komt ook geld binnen maar blijkbaar vind NBC Universal het niet genoeg.   

aangepast door Codx

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is maar hoe je het bekijkt.

 

NBC wil een bepaald rendement halen met die zenders.

Wanneer dat rendement niet meer gehaald wordt,is het financieel verstandiger om de stekker eruit te trekken.

En of dat komt doordat Ziggo geen hogere vergoeding wil betalen,dat zullen we nooit weten.

Een schuldkwestie is idd misschien niet aan de orde.

Het is waarschijnlijk gewoon niet meer rendabel wanneer de doorgiftevergoeding van Ziggo wegvalt.

Had het KPN geweest die geen hogere doorgiftevergoeding zou willen neertellen,dan zou misschien hetzelfde zijn gebeurd,

omdat KPN ook een grote speler is.

 

Op zich vind ik het een goede ontwikkeling.

Het is een signaal dat aanbieders zoals in dit geval NBC niet steeds hogere prijzen kunnen vragen.

Op een gegeven moment is 't plafond bereikt.

aangepast door Gerard 76


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op zich vind ik het een goede ontwikkeling.

 

Het is een signaal dat aanbieders zoals in dit geval NBC niet steeds hogere prijzen kunnen vragen.

Op een gegeven moment is 't plafond bereikt

 

 

 

Ben ik het Volledig mee eens

Mutant HD2400,Vu+ Duo, Xtrend ET6000, 2x Relook 400s,

Skystar2 en Wavefield  WV85THDS schotel 1W/5E/9-10E/13E/19.2E/23.5E/28.2E en de satellietmeter Xsarius HD easy

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Het zijn zenders die regelmatig komen en gaan.

Poker over de ruggen van de kijker.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad.

 

TV aanbieders zouden zoiets vaker moeten doen om een signaal af te geven.

 

De bonzen willen alleen maar meer geld zien.

Kat en muis tussen contentaanbieders en tv aanbieders.

En de kijker is de dupe.

 

Ook als kijker kun je een statement maken door een prijsverhoging niet te accepteren en desnoods over te stappen.

 

Keus genoeg voor de meesten.

Kabel satelliet glasvezel digitenne.

aangepast door Gerard 76


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

En geldt dat dan ook voor E! Entertainment?

Benieuwd wat Canal Digitaal dan gaat doorgeven.

Suggesties: BBC First, BBC Entertainment, Discovery Science, 192TV, ...

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zijn zenders die regelmatig komen en gaan.

Poker over de ruggen van de kijker.

Ik krijg daarom altijd behoorlijke achterdocht als er weer een zender wordt toegevoegd met de opmerking "Op velerlei verzoek van onze abonnees/kijkers voegen wij toe..." o.i.d.. En dan een zender toevoegen waarvan je zeker weet dat ie niet hoog op het verlanglijstje kan staan. Want als kijkers echt om zenders vragen/vroegen bij bv. Ziggo, kregen ze die niet. Zoals ARD en ZDF in HD. Dan antwoordde Ziggo o.a.: Onze SD-kwaliteit benadert HD.

En bij CD gaat het zeker niet anders, ook al speelt daar de content provider wel een doorslaggevende rol.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als vervanger van 13th street bij canal digitaal lijkt me RTL Crime de meest logische vervanger

Mutant HD2400,Vu+ Duo, Xtrend ET6000, 2x Relook 400s,

Skystar2 en Wavefield  WV85THDS schotel 1W/5E/9-10E/13E/19.2E/23.5E/28.2E en de satellietmeter Xsarius HD easy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat die zenders (eventueel) ook bij CD verdwijnen zal mij worst wezen, maar er moet iets voor terugkomen, want je krijgt minder voor wat je betaalt en meestal heb je als klant het nakijken.

 

Verder moeten we af van het feit dat aanbieders per se 30 zenders moeten doorgeven.

Ik wil mijn zenderpakket zelf kunnen bepalen, technisch is dit mogelijk.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar die zijn na de fusie met UPC wel in HD dus dat argument gaat niet meer op. ;) En BBC First komt per 1 juli ook bij Ziggo, die zender was eerst voorbehouden aan KPN en later aan Vodafone. :whistle:

Dat weet ik. Ook al zijn NDR en WDR en de Duitse commerciëlen in SD.

Maar wat je ook mag vinden van BBC First, er is m.i. toch niet massaal om gevraagd door Ziggo abonnees.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

De reclame bij syfy is erg storend en voor mij de reden om niet meer voor de zender te betalen.

Vermoedelijk ben ik niet de enige die om die reden de zender niet meer wil zien.

Als de belangstelling voor een zender afneemt neemt ook de belangstelling voor het pakket waarin de zender zit af.

Een belangrijke reden om de zender niet meer door te geven voor een provider en voor alternatieve zenders te kiezen die wel de belangstelling van de klanten hebben.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi,

binnenkort verdwijnen nog meer zenders uit het cds aanbod

Oude NPO Doc (de simulcast van NPO Cultura) verdwijnt
Oude NPO Humor TV (de simulcast van NPO 101 TV) verdwijnt
Oude NPO Best (de simulcast van NPO Zapp Xtra/Best) verdwijnt

https://derotsmedia.com/2016/05/10/n...-themakanalen/

 

groeten uit het vrije friesland

deskundigheid door ervaring

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...