Ga naar inhoud


Ervaring met VTI 9.0.3?


Donkeyman

Aanbevolen berichten

Zijn er al gebruikers die ervaring hebben met VTI 9.0.3? Ik ben zo tevreden met 9.0.2 op beide boxen, dat ik me haast niet voorstellen dat de nieuwe versie iets toe te voegen heeft. Toch ben ik benieuwd naar jullie mening.

VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x  Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B

Link naar reactie
Delen op andere sites


Zijn er al gebruikers die ervaring hebben met VTI 9.0.3? Ik ben zo tevreden met 9.0.2 op beide boxen, dat ik me haast niet voorstellen dat de nieuwe versie iets toe te voegen heeft. Toch ben ik benieuwd naar jullie mening.

 

Oke, dan mis ik iets, want VTi 9 is de grootste ramp software voor ons. Ik was al een tijd terug naar 8. Daarna, helemaal clean opnieuw geinstalleerd, zelfde ellende en wederom er weer lekker afgehaald.

We hadden met een groep van 4 personen, jaren geleden een aantal, 6 VU+ Solo2's  gekocht en we hebben met 9 niets anders dan ellende.

Timeshift shit, idiote "juiste kanaal nu ingeschakeld" meldingen terwijl je aan het kijken ben naar een kanaal die opgenomen wordt. Staat het op pauze, of bekijk je een timeshift, ineens verdwenen naar het huidige tijdstip omdat er een ander programma begint. Vaak niet kunnen terug spoelen. Bij spoelen en dan play, naar verkeerd moment terug gesprongen. Dubbele opnames, af en toe, dubbele meldingen in timer list door auto timer. EPG niet altijd geupdate. En dit is bij bijna iedereen hier.

VU+ Solo2 - 1TB ssd - VTi 13
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De subtitels zijn goed onder handen genomen dat is een hele vooruitgang.

Ik gebruik hier een Vu solo se V2 en een Vu solo 4k en nog nooit grote problemen tegen gekomen.

Al jaren een zeer tevreden gebruiker!

  • Like 1

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind die subtitles verandering juist geen vooruitgang, werkte prima in de 9.0.2. versie maar nu krijg je ineens alles in kleurtjes, zet je het weer op wit krijg je een variatie van echt wit naar grijs en dat grijs is niet goed leesbaar.

En die kleurtjes zijn ook alleen goed leesbaar als je de achtergrondtransparantie een heel stuk omlaag zet, heb dat nu op 10% staan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

subtitlepositie heb ik het over, vroeger stonden ze midden in beeld.

Subtitels werken top nu ik heb helemaal geen last van kleurtjes.

post-54808-0-75700800-1463578598_thumb.jpeg

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt het over subtitles bij zenders of dvd's e.d.?

Ik bedoel die bij de zenders, bij ITV en de BBC zet ik altijd DVB subtitles aan en nu krijg ik die ineens in allemaal kleurtjes als er meerdere personen met elkaar praten.

 

post-33476-0-27401900-1463582444.jpg

aangepast door RS2000
Link naar reactie
Delen op andere sites

Oke, dan mis ik iets, want VTi 9 is de grootste ramp software voor ons. Ik was al een tijd terug naar 8. Daarna, helemaal clean opnieuw geinstalleerd, zelfde ellende en wederom er weer lekker afgehaald.

We hadden met een groep van 4 personen, jaren geleden een aantal, 6 VU+ Solo2's  gekocht en we hebben met 9 niets anders dan ellende.

Timeshift shit, idiote "juiste kanaal nu ingeschakeld" meldingen terwijl je aan het kijken ben naar een kanaal die opgenomen wordt. Staat het op pauze, of bekijk je een timeshift, ineens verdwenen naar het huidige tijdstip omdat er een ander programma begint. Vaak niet kunnen terug spoelen. Bij spoelen en dan play, naar verkeerd moment terug gesprongen. Dubbele opnames, af en toe, dubbele meldingen in timer list door auto timer. EPG niet altijd geupdate. En dit is bij bijna iedereen hier.

 

 

Misschien verkeerde skin(s) gebruikt, of plugins, heb nooit problemen met VTi.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt het over subtitles bij zenders of dvd's e.d.?

Ik bedoel die bij de zenders, bij ITV en de BBC zet ik altijd DVB subtitles aan en nu krijg ik die ineens in allemaal kleurtjes als er meerdere personen met elkaar praten.

 

attachicon.gif1_0_19_1B1C_802_2_11A0000_0_0_0b.jpg

 

Dit kan ook zijn dat BBC/ITV dit zelf doen met de kleuren, ARD/ZDF doen dit ook.

Men doet dit zodat elke acteur een eigen kleur (stem) heeft.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

beste iPadawan

 

Oke, dan mis ik iets, want VTi 9 is de grootste ramp software voor ons. Ik was al een tijd terug naar 8. Daarna, helemaal clean opnieuw geinstalleerd, zelfde ellende en wederom er weer lekker afgehaald.

We hadden met een groep van 4 personen, jaren geleden een aantal, 6 VU+ Solo2's  gekocht en we hebben met 9 niets anders dan ellende.

Timeshift shit, idiote "juiste kanaal nu ingeschakeld" meldingen terwijl je aan het kijken ben naar een kanaal die opgenomen wordt. Staat het op pauze, of bekijk je een timeshift, ineens verdwenen naar het huidige tijdstip omdat er een ander programma begint. Vaak niet kunnen terug spoelen. Bij spoelen en dan play, naar verkeerd moment terug gesprongen. Dubbele opnames, af en toe, dubbele meldingen in timer list door auto timer. EPG niet altijd geupdate. En dit is bij bijna iedereen hier.

daar begrijp ik nu niks van,

als EEn man die het fout instelt nemen 4 man dat over op 9 VU's

krankjorum :grin:

 

je moet gewoon eens flashen en alles standaard laten - timeshift heeft altijd gewerkt (en anders was het heel kortstondig en verholpen met een update) hetgeen je kunt terugvinden in de VTI update historie in dit subforum.

 

ik heb vanaf het begin tot dat mijn solo2 werd opgekocht prima ervaringen met VTI ook met 9.02 en had er beslist 9.03 op gezet.

  • Like 1

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Bij mij werkt het probleemloos op de Solo 4k.

 

En voor wat betreft de kleuren bij BBC, dat is inderdaad door de zender zo uitgestuurd.

Het koppelt kleur in de ondertiteling met de spreker, bedoeld voor slechthorenden.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...