Ga naar inhoud


Sky Deutschland scherpt haar codering verder aan


Eduard07

Aanbevolen berichten

ja prawo... ik weet het. Vroeger heb ik een CH kaart gehad...  Maar de HD receiver is niet verbonden met een schotel die op de Hotbird staat uitgericht... en op de draaibare installatie zit een SD receiver, dus niet meer geschikt voor Zwitserland.

TV kijken op de computer doe ik ook niet, dat is niet goed vind ik... ik hang dan de laptop dmv HDMI aan de tv, en dan heb je wel gewone tv... al blijft het wel ingewikkeld klooien.

Ik heb afgelopen jaar nog wel eens een balletje opgegooid om een kaartje te bemachtigen... maar dat kon niet echt, wegens de regels die er waren... ja, dat wist ik wel, en dan ga ik niet verder omdat ik de goede relatie dan niet op het spel wil zetten voor zoiets banaals.

 

Ik ben al een poos aan het nadenken om op mijn Technisat nog 2 satellieten toe te voegen...  maar aan de andere kant leert de ervaring dat ik niet vaak kijk naar andere satellieten dan de Astra op 19 oost en de Thor op 1 west...  Daar zitten toch de belangrijkste zenders op voor mij.  Via de draaibare installatie kijk ik wel eens BBC, en de commerciele UK zenders... maar dat gebeurt alleen maar als er echt niets anders is... zeg maar als "hobby", zoals vroeger... gewoon eens kijken wat er zoal is. 

Mijn plan is nu om als ik een nieuwe tv moet hebben de draaibare schotel middels een vboxII aan een tv te hangen die ook dvbs2 kan, zoals een Technisat tv...  voorlopig ga ik maar niets investeren... het enige wat ik zou overwegen is een Deltacam twin aanschaffen icm eeb HD+ kaartje, dat kan wel in mijn Technisat (die  niet CI+ is)... maar aan de andere kant is de SD kwaliteit van de commerciele zenders eigenlijk prima zoals het nu is

 

 

Om weer on-topic te gaan, ik hoorde van een aantal mensen op een ander forum dat Sky niet meer te ontvangen zou zijn met de Delta cam twin wegens de aangescherpte coderingen.....  de vraag is hoe lang dat dan wel duurt voor het weer kan, maar goed, je zit altijd met een risiko met zo een onofficiele cam... ook voor HD+ dus....  dus ik weet niet of dat het risiko waard is, je hebt het dan toch al gauw over 100 euro voor cam en programmer... en dan de HD+ kaart waar je ook iets mee kan als de cam het niet meer doet.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Sverige,

 

de vraag is hoe lang dat dan wel duurt voor het weer kan, maar goed, je zit altijd met een risiko met zo een onofficiele cam... ook voor HD+ dus....  dus ik weet niet of dat het risiko waard is, je hebt het dan toch al gauw over 100 euro voor cam en programmer... en dan de HD+ kaart waar je ook iets mee kan als de cam het niet meer doet.

 

Kolder, om te denken dat het weer kan en na hoe lang de chinees is moet je niet vragen.

m.a.w. de codering is definitief over gegaan op het pairen van CI+-cam en Embedded Sky Receiver.

 

En de uiteenzetting over SD en Technisat receivers of TV's heeft er niets mee te maken dat je enkel nog met de juiste hardware mag kijken.

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waar het om draait is dat die zgn verscherpte codering op dit moment nog weinig voorstelt. De over-encryption is nog steeds niet van kracht en er zijn nog steeds mogelijkheden om kaarten werkend te houden en dat is het belangrijkste toch?  

 

Wat IPTV aangaat, het is al gezegd, je hebt provider IPTV die alleen binnen het netwerk van die betreffende provider beschikbaar is en alleen met apparatuur geleverd door die provider. En je hebt IPTV via internet wat wellicht niet legaal is en daar hoef je eigenlijk weinig van te verwachten. Lage beeldkwaliteit en bitrates om de kosten te drukken en bijna alles door gestreamed uit 1 en dezelfde bron omdat het te duur is om een heel pakket zelf op stream te zetten. 

 

Bovendien als een pakket zoals Sky Deutschland straks echt niet meer met eigen hardware te zien is moeten de IPTV aanbieders ook ineens voor elke zender een skyde box met kaart gebruiken om het überhaupt op stream te kunnen zetten, en dan krijg je ook nog is te maken met watermerk technologie wat ook verwijderd dient te worden. Kortom er komen nogal wat kosten bij kijken.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

De geschiedenis loopt vaak (heel) anders dan dat planners voor ogen hadden.

Kunnen en doen zijn ook twee dingen.

 

Veel hangt af van externe ontwikkelingen, welke vaak autonome krachten zijn. De mate van extern sharen en de urgentie van dit probleem is zo'n autonome factor.

En ook hier zal de wal het schip wel keren. Te veel pairen kan een rem vormen op het abonneebestand van een provider. Het kost allemaal geld, inderdaad.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Pairen bestaat bij veel providers al jaren, en die providers bestaan nog steeds en hebben nog steeds klanten.

Er is mij geen enkele provider bekend die om die reden gestopt is.

 

Er zijn echter wel providers, met een lekke beveiliging, welke ondertussen zijn gestopt en niet meer bestaan.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

sky per IPTV provider is in Duitsland dus enkel vodafone / Arcor / Telekom en dan krijg je van hen een sat over IP box VAN SKY

te weten de standaard sky box die per ON-demand de programma's live kijken MET SKY V14 kaart

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

sky per IPTV provider is in Duitsland dus enkel vodafone / Arcor / Telekom en dan krijg je van hen een sat over IP box VAN SKY

te weten de standaard sky box die per ON-demand de programma's live kijken MET SKY V14 kaart

En laat dat nou ook de richting zijn die ze bij M7 stilaan willen volgen.

Voor België kan Fox enkel met hun interactieve ontvanger verbonden met het internet.

 

Genieten zo lang we kunnen; op alle vlakken...

  • Like 1

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

 

Wat IPTV aangaat, het is al gezegd, je hebt provider IPTV die alleen binnen het netwerk van die betreffende provider beschikbaar is en alleen met apparatuur geleverd door die provider. En je hebt IPTV via internet wat wellicht niet legaal is en daar hoef je eigenlijk weinig van te verwachten. Lage beeldkwaliteit en bitrates om de kosten te drukken en bijna alles door gestreamed uit 1 en dezelfde bron omdat het te duur is om een heel pakket zelf op stream te zetten. 

 

 

 

daar kan ik je helaas geen gelijk in geven. Ik kijk tijdens het nfl seizoen elke zondagavond 5 uur lang the red zone channel, in hd, zonder problemen. Ook iptv / streaming via het internet is al lang volwassen geworden. Als je er voor betaald tenminste

xtrend 6500 320G intern / dreambox 800se, 500G intern / dreambox 500hd / azbox elite hd / Skymaster 80cm quad lnb titanium, 19,2 oost / Triax 110 , quad inverto Inverto Black Ultra lnb, 23,5 oost, inverto Inverto Black Ultra lnb, 28,2 oost / No Name 125cm single lnb black ultra draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Eduard07, Maar M7 bedient meer landen dan enkel de Benelux.

Wij zijn de labrats/guinee pigs.

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

druid schreef op 27 Mei 2016 - 21:32: druid schreef op 27 Mei 2016 - 21:32:

daar kan ik je helaas geen gelijk in geven. Ik kijk tijdens het nfl seizoen elke zondagavond 5 uur lang the red zone channel, in hd, zonder problemen. Ook iptv / streaming via het internet is al lang volwassen geworden. Als je er voor betaald tenminste

 

NFL Redzone is een legale dienst totaal niet vergelijkbaar met de minder legale IPTV aanbieders maar daar betaal jij gewoon volle mep voor net als voor fox sports online bijv. Daar kun je ook abo voor afsluiten maar dan heb je niet een compleet zenderpakket en de prijzen liggen anders. 

 

En er zijn altijd mogelijkheden met familie of kennissen maar daar heeft het grote publiek niks aan. Je kunt ook een VPS in betreft land huren, daar een VPN server op installeren en zo veel online content bekijken.

aangepast door Codx

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

NFL Redzone is een legale dienst totaal niet vergelijkbaar met de minder legale IPTV aanbieders maar daar betaal jij gewoon volle mep voor net als voor fox sports online bijv. Daar kun je ook abo voor afsluiten maar dan heb je niet een compleet zenderpakket en de prijzen liggen anders. 

Maar zo maak je wel de eerlijkste vergelijkingen. 

Zomaar roepen dat iets goedkoper is terwijl het niet legaal is zet menige Sat4aller op het verkeerde been.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb met 100 download prima IPTV zonder enige storing ook goed HD en heb een abbo voor films op verzoek..
Had na mijn verhuizing naar Bulgarije nog geen ruimte om de schotel te plaatsen en heb ruim 1 maand naar IPTV gekeken..

Geld maakt niet gelukkig maar geluk is onbetaalbaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar zo maak je wel de eerlijkste vergelijkingen. 

Zomaar roepen dat iets goedkoper is terwijl het niet legaal is zet menige Sat4aller op het verkeerde been.

 

Dus jij gaat legale en illegale IPTV met elkaar proberen te vergelijken??   Dat geeft naar mijn mening wel aan hoe het met je kennis gesteld is over dit onderwerp.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...