Ga naar inhoud


Sky Deutschland scherpt haar codering verder aan


Eduard07

Aanbevolen berichten

Volgens digitalfernsehen heeft Sky Deutschland haar (CI+) codering weer verder aangescherpt:

 

http://www.digitalfernsehen.de/Sky-optimiert-Verschluesselungssystem.139829.0.html

 

Het wordt er allemaal niet leuker op voor de liefhebbers van vrije hardwarekeuze.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Het was gisteren al duidelijk, de verschillende Enigma platforms waren niet bereikbaar, omdat de gebruikers massaal gingen kijken of er nog updates waren.

 

Tel je zegeningen met Canaldigitaal, zolang we nog kunnen genieten van eigen hardware keuze.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

FTA is wat overblijft, is er eigenlijk nog wel hoop dat die vrije hardware keuze ooit weer mogelijk word.

Ik bedoel komt er ooit weer een tijd dat we met onze kaartjes gebruik kunnen maken van de enigma2 ontvanger zonder gebruik te maken van de CI+ module of is dat de komende jaren kansloos?

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben er van overtuigd dat de oplossingen er al lang zijn, of in ontwikkeling zijn maar dat deze niet publiek word gemaakt.

En trouwens, met de opkomst van IPTV zal satelliet geheel ondergesneeuwd raken en wellicht voor een enkeling nog aantrekkelijk blijven.

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan moet je wel overal ter wereld IPTV hebben. Dat zie ik niet zomaar gebeuren.

Satelliet is draadloos en nagenoeg overal ter wereld te ontvangen.

 

Het doel van Sky is natuurlijk het externe sharen af te knijpen. Daar hebben we aan te danken dat een coderingsrace is. De abonnee betaalt de rekening van de sharers. Of nee, de satellietliefhebber ziet een prachtig medium langzaam aan kapotgaan. 

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

IPTV is een alternatief in gebieden waar er al kabeltv is.

Satelliet is nog steeds nummer 1 in alle overige gebieden, en die zijn de komende jaren nog ruimschoots aanwezig.

 

Op mijn thuisbasis heb ik zegge en schrijven 1,5 Mb ADSL, op het alternatieve adres 1 Mb.

Via LTE heb ik op het eerste adres ondertussen 20 Mb met een begrenzing van 30 Gb/maand.

 

Satelliet blijft in hele grote delen van Europa nog steeds de enige mogelijkheid om fatsoenlijk TV te kijken.

De enige mogelijkheid om op eigen hardware te kijken is dat satelliet tv niet meer interessant genoeg is voor de wan share handel, en de coderingsrace overbodig wordt.

 

Misschien wordt er nog een alternatieve codering uitgevonden die wel eigen hardware toestaat, maar wan sharing buiten spel zet.

Je zou bijvoorbeeld 2 unieke kaarten per ontvanger kunnen toepassen waardoor er geen gemeenschappelijke deler meer mogelijk is.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

IPTV zit vaak vol met haperingen, een soort stotter TV, het kijkt over het algemeen niet lekker als ik zo die klachten op het internet lees.

 

Ik heb ze ook wel in het echt gezien, maar er zitten veel zakkenvullers tussen die niet naar kwaliteit kijken, dan krijg je een soort van CDS, maar dan erger, de stream wordt veel te vol gezet waardoor het vaak schokkerig over komt.

 

Er zullen ook vast goede zijn, maar als men mij een kastje probeert aan te bieden met 8K dan weet je dat het niet kan kloppen.

 

 

Echter gaat het hier om wat anders:

 

Sky Duitsland gaat naar CI+, tja, ik denk dat veel Duitsers die al vaak jaren gratis kijken daar niet snel op in zullen gaan.

 

Als je naar Groot-Brittannië kijkt dan gaan steeds meer zenders FTA, ze willen blijkbaar het publiek bereiken, alleen dan via een Beam waar we op mee kunnen liften.

 

Sky wil te veel hun zakken vullen, waar ken ik dat van, maar het omslagpunt is inmiddels steeds dichterbij aan het komen met IPTV en dan ontstaat langzaam veel ruimte op de satellieten. IPTV kan (nog) niet overal, maar langzaam raakt de wereld steeds verder bekabeld, vooral met glasvezel gaat langzaam voor veel concurrentie zorgen. Het is een kwestie van tijd, bij bepaalde plaatsen en landen wat meer tijd.

aangepast door ilseonline

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

maar langzaam raakt de wereld steeds verder bekabeld, vooral met glasvezel gaat langzaam voor veel concurrentie zorgen. Het is een kwestie van tijd, bij bepaalde plaatsen en landen wat meer tijd.

Ach, de werkelijkheid is vaak (veel) weerbarstiger. Zo natuurlijk ook met glasvezel:

 

http://www.digitalfernsehen.de/Deutschland-hinkt-beim-Glasfaserausbau-europaweit-hinterher.139879.0.html

 

En dan hoeven we nog niet te spreken over de armere delen van Europa: oost, zuid.  Er zijn landen die nog amper bekabeld zijn en het in de toekomst ook niet zullen worden. Kijk naar bijv. Italie, waar DVB-T naast de satelliet het alternatief is.

 

Afgelegen gebieden hebben ook niet zomaar glasvezel. Als het er al ooit komt.

 

DAB+ is al een klus. Laat staan glasvezel.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je naar Groot-Brittannië kijkt dan gaan steeds meer zenders FTA, ze willen blijkbaar het publiek bereiken, alleen dan via een Beam waar we op mee kunnen liften.

 

 

Idd steeds meer zenders treden toe tot Freesat.  En ik denk dat als ITV2/3/4 HD ook Freesat zouden worden, er heel wat Britten de brui aan Sky zullen geven.

Behalve natuurlijk de die-hard Premier Premier League kijkers. daarvoor mag het wat kosten.

 

Willy

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet om af te wijken van het onderwerp, maar IPTV per VDSL2 koper in Amsterdam Noord heb ik nog nooit zien stotteren.

Er zijn stadsdelen daar ligt slecht koper en oude centrales en ook bij u thuis kan de leiding klapperen achter het Isra punt.

 

Zo nu het Nieuws, daar zullen velen een voorbeeld aan nemen. (let maar op)

En dat lag al twee jaar in het verschiet.

En ook ik vind het jammer, maar niet onoverkomelijk een Skybox neer te zetten.

Het is maar wat je belangrijker vindt beeld hebben of gefrustreerd worden over de niet vrije hardware keuze.

 

ciao

Sapore di sale

Gino Paoli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

En ook ik vind het jammer, maar niet onoverkomelijk een Skybox neer te zetten.

Het is maar wat je belangrijker vindt beeld hebben of gefrustreerd worden over de niet vrije hardware keuze.

 

ciao

Zo simpel is het niet. Vrije hardware-keus staat niet alleen voor keuzevrijheid, maar voor totale onafhankelijkheid. 

Net als een auto. Niet de auto mag bepalen waar jij naartoe wil, maar de bestuurder. (Daar zie je trouwens momenteel ook al Big Brother ontwikkelingen. :confused: )

Een Skybox staat voor beperkingen en voorprogrammeren. De box bepaalt niet alleen wat jij mag zien, maar ook wat jij niet mag zien. Of niet gratis opnieuw mag zien. Of opnemen. (CI+ en nog veel meer besturing-op-afstand via internet.)

 

De Skybox is de "dreambox" van Sky. Een Google-achtig Big Brother apparaat. Het is allang niet meer een lineare ontvanger. M.i. is in vergelijking daarmee een Linux ontvanger een onschuldig ding. 

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach, sky is pay tv, en is een extra aanbod. Je wil dat hebben of niet... "nodig" is het totaal niet, want FTA is er meer dan genoeg keuze vind ik...  extra gaan betalen voor meer zenders, vrijwel allemaal van het type "special interest" heeft dus geen zin, zeker niet voor mij. Ik heb liever normale tv zenders.

 

Met IPTV heb je 2 dingen, het iptv van de internetproviders, wat eigenlijk gewoon hetzelfde is als kabeltv, maar de verspreidingsweg is anders...  het kost ook veel geld voor een erg beperkt aanbod. Dan heb je "echt" IPTV... maar dat is niet altijd even legaal... uiteindelijk is dat onbelangrijk vind ik, maar dan heb je het "gestotter" waarover ik ook al gelezen heb, en wat mij er van afhoudt om het te nemen.

Aan de andere kant kan je wel via Zattoo.ch en dat soort dingen 'gratis' IP TV kijken...  dan heb je SRF in HD en kan je ook nog eens naar de engelse tv kijken, weliswaar gewoon in SD...  en zattoo werkt eigenlijk wel goed, daar heb ik geen last van gestotter... en de HD uitzendingen van SRF heb ik al eens met een HDMI kabeltje vanaf de laptop op de tv gezet, en dat beeld ziet er erg goed uit....   en dan vraag ik me dus weer af, als dat IPTV is, dan lijkt het toch wel erg goed... waarom zouden anderen dan "stotteren"?..... tja...

aangepast door Sverige

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Stotteren zal meestal te maken hebben met de hardware. Thuis, of wellicht in de aanvoerroute naar de voordeur.

 

Vandaar dat ik denk dat satelliet nog altijd de meeste garantie geeft op probleemloze ontvangst. Bij de daadwerkelijke transmissie komt geen kabeltje te pas.

 

Wat DVB-T2 betreft, lijkt de codering ervan voor de Duitse commerciëlen  er ook aan te komen:

 

http://www.digitalfernsehen.de/Kosten-fuer-Private-ueber-DVB-T2-HD-Deutlich-unter-5-Euro.139875.0.html

 

Dus ook daar codering en betalen, net als in Nederland (behalve de publieke zenders).

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eduard07,

de introductie van CI+ is geen vrije hardwarekeuze en die introductie is al heel wat jaren geleden begonnen

simpel is het wel, als zulk een contract eenzijdig gewijzigd kan worden en al vooropgesteld STOND dat je SKY's apparatuur moest nemen.

 

Sverige,

je haalt weer de IPTV en Internet TV door elkaar en uw snelheid is afhankelijk van uw ISP en niet van  het aanbod

Sapore di sale

Gino Paoli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eduard07,

de introductie van CI+ is geen vrije hardwarekeuze en die introductie is al heel wat jaren geleden begonnen

 

Je snijdt een interessant punt aan, want een CI+ module (geen vrije keus) kan werken in een Linux ontvanger (Gigablue, wel vrije keus).

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...