Ga naar inhoud


192tv vanaf 1 juli bij CD en TVV


de vrije fries

Aanbevolen berichten

Sverige, als 9,95 te duur is voor 1 zender (Ik kan me haast niet voorstellen dat er niet meer in een pakker van 55 zit dat je zou interesseren), dan neem je dat pakket toch NIET.

In ieder geval mag dit feit geen drog-argument zijn om maar weer illegaal te gaan kijken. Dat is pas kortzichtig.

 

Ik wil niet onaardig zijn maar steeds weer bekruipt me het gevoel dat je op een of andere manier een belang hebt in dezen. Werk je misschien voor een kabelbedrijf of voor CD? Je neemt het steeds maar weer op voor het bedrijfsleven en tegen mensen die een goed beargumenteerd bezwaar hebben over waar ze tegenop lopen.

 

Aan de andere kant, je rechtvaardigde ook het van de satelliet halen van BBC 4 onder het motto dat dat uitzenden per sat zoveel kost. En ik kan toch moeilijk aannemen dat je ook nog voor de BBC werkt. Ik wilde je er niet meteen op aanvallen maar als ik de letterlijk tientallen zenders die allemaal ongecodeerd BBC 1 en BBC 2 uitzenden, niet alleen onder eigen naam maar ook als ETV2 en allerlei andere zenders, sommige zelfs onder getallen als naam, dan kan het toch niet zijn omdat het gebruik van één enkele zender voor BBC 4 zo'n onoverkomelijk probleem qua financiering vormt. Misschien dat er ergens een probleem is maar er kan ontzettend veel aan zenders geschrapt worden zonder dat het iemand pijn doet. Gewoon BBC 1-4 in SD en HD en elk van de regionalen in SD en HD die in FTA uitzenden, dan houd je nog handenvol dubbel, driedubbel en vierdubbel uitzendende zenders over. Het zal misschien wel ergens een of ander doel of gemak inhouden maar ik ken geen enkel ander land dat zo dwaas en verkwistend met zijn reuzencapaciteit via satelliet omgaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites


De contentaanbieder bepaalt of een zender in een pluspakket terechtkomt.

Ieder land heeft zijn eigen wijze van financiering.

 

BBC Three is alleen nog via internet te bekijken in het VK. Heeft ook te maken met kijkdichtheid en financiering.

 

In Duitsland woedt al tijden een discussie over de kijk-en luistergelden. Daar staan zenders als ZDF Kultur ook onder druk vanwege de lage kijkdichtheid. Het laatste woord over de themazenders is ook daar nog niet gesproken.

 

De keuze is aan een PO of er ook themazenders moeten worden aangeboden voor speciale doelgroepen. En onmiddellijk daarna volgt de vraag hoe die gefinancierd moeten worden. (En vervolgens rijst de vraag of ze niet in het vaarwater van commerciële aanbieders gaan zitten, want dat zou onnodige dubbelingen gaan opleveren. Denk maar aan SterrenNL en TVOranje.) 

Cultura is een herhaalzender. Maar hij kost wel extra geld. En gratis bestaat niet.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar TVRoyaal is het gewone pluspakket van Ziggo. Daar zitten allerlei extra zenders in naast een best wel royaal basispakket. Dat is al jaren zo, eigenlijk kan ik me niet anders herinneren sinds het begin van Ziggo digitaal. Maar onder "allerduurste" versta ik toch iets anders :Fox Sports in allerlei varianten, Film 1, HBO, Hindi, allemaal pakketten die een stuk duurder zijn. Royaal is het op 2 na goedkoopste met liefst 55 zenders. Zenders die volgens mij nergens in een basispakket zitten. De meeste themazenders zaten altijd al in pluspakketten.  

 

Ik heb het een tijd geleden eens uitgezocht door alle mij ter beschikking staande aanbieders te checken. Inderdaad noemt Ziggo het "Royaal" (in die tijd hadden we hier alleen nog UPC dus hen nam ik niet mee in mijn zoektocht). UPC en veel andere aanbieders hadden drie niveaus die iets in de geest van "basis", "familie" en "compleet" of iets in die geest heetten. Daarop was mijn uitspraak "duurste pakket" gebaseerd. En ik denk niet echt dat ik daar iets verkeerds aan heb gezegd.

 

En je voorlaatste zin is nogal grappig. Ik beklaag me dat geen enkele aanbieder het in het basispakket heeft en jij "weerlegt" wat ik zeg met de zin "Zenders die volgens mij nergens in een basispakket zitten".

 

Dan zijn we het toch op dat gebied helemaal met elkaar eens? En precies daarop was en is mijn kritiek gebaseerd. Ik stel voor dat we dit thema verder sluiten want het leidt nergens toe. Ik denk niet dat de kabelaars geïnteresseerd zijn in wat we hier met elkaar bediscussiëren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Cultura is een herhaalzender. Maar hij kost wel extra geld. En gratis bestaat niet.

 

Klopt, en niemand schijnt zich te realiseren dat die "gratis" commerciële zenders een van de meest probate middelen voor het grotere bedrijfsleven is om nagenoeg geen belasting te betalen zodat de gewone burger alle geld mag ophoesten die nodig is voor de zo broodnodige infrastructuur zonder welke ze geen dag zouden kunnen functioneren. Alle reclameuitingen mogen ze van hun winsten aftrekken. In een overzicht van ruim een jaar geleden bleek dat van de 16 in Nederland gevestigde en vanuit Nederland opererende multinationals (dus niet de brievenbus firma's) er maar liefst 14 geen cent belasting betalen ondanks het feit dat ze veelal miljardenwinsten maken. Mede dankzij de wildgroei van de commercie. Ik zou er niet verbaasd over zijn als een onderzoek zou uitwijzen dat de commerciële tv ons veel meer geld kost dan de publieke. Als het grotere bedrijfsleven eerlijk zijn belastingen zou betalen dan zou de belasting voor de gewone burger een stuk omlaag kunnen gaan.

aangepast door T90user
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wil niet onaardig zijn maar steeds weer bekruipt me het gevoel dat je op een of andere manier een belang hebt in dezen. Werk je misschien voor een kabelbedrijf of voor CD? Je neemt het steeds maar weer op voor het bedrijfsleven en tegen mensen die een goed beargumenteerd bezwaar hebben over waar ze tegenop lopen

 

Dit is een manier van "argumenteren" die mij altijd weer tegenstaat: op de persoon gaan spelen als het op de bal niet lukt.

Tevredenheid wordt verdacht gemaakt.

Einde discussie inderdaad.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is een manier van "argumenteren" die mij altijd weer tegenstaat: op de persoon gaan spelen als het op de bal niet lukt.

Tevredenheid wordt verdacht gemaakt.

Einde discussie inderdaad.

 

Ik maak je niet verdacht en ontkracht het al meteen in mijn tweede alinea (BBC). Ik begrijp alleen niet waarom je het verdedigen van het bedrijfsleven altijd veel belangrijker vind dan het begrip tonen voor je mede-sat4all-leden. Zijn we in jouw ogen allemaal zo verwerpelijk en dom?

aangepast door T90user
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Er bestaat ook nog zoiets als nuanceren.

Gratis bestaat niet, ergens zal het geld vandaan moeten komen.

Naast de kant van de consument mag je jezelf ook wel eens verplaatsen in de rol van de leverancier om een evenwichtig oordeel te kunnen vormen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik begrijp alleen niet waarom je het verdedigen van het bedrijfsleven altijd veel belangrijker vind dan het begrip tonen voor je mede-sat4all-leden. Zijn we in jouw ogen allemaal zo verwerpelijk en dom?

 

Wat een vreemde veralgemenisering. Dit is een forum met verschillende meningen, geen therapeutische praatgroep, toch? .

 

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er gelden hier een paar "gouden regels" ...

 

1) alles dat meer als een dubbeltje kost is te duur.

 

2) alles wat CD doet deugt van geen kanten.

 

 

Zolang je deze stellingen maar onderschrijft hoor je erbij ;)

]-[an - Utrecht.

 

Xtrend ET7500 - Triax 88 voor 13 19.2 23.5 en 28.

Ziggo - Humax 5200C en 5300C - Samsung UE43KS7500

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vergeet ik nog iets:

 

Kom je uit België dan moet je CD vervangen door TVV :)

aangepast door HanW

]-[an - Utrecht.

 

Xtrend ET7500 - Triax 88 voor 13 19.2 23.5 en 28.

Ziggo - Humax 5200C en 5300C - Samsung UE43KS7500

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als Belg in het bezit van een CD abonnement is het moeilijk om objectief te oordelen gezien de bevoorrechte situatie. Maar één ding is zeker qua aanbod moeten ze zeker niet onderdoen voor de Belgische providers, want deze vissen nog steeds achter het net met 192TV, alleen TVV niet. Wedden moest in Nederland TVV op de markt komen , dat veel negativisme zou verdwijnen, maar met deze redenering krijg ik waarschijnlijk weer de bijna volledige lijst op mijn nek, maar ik kan het niet laten. Intussen ruim 1 week verder en ben 192TV nog niet moe hoor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als Belg in het bezit van een CD abonnement is het moeilijk om objectief te oordelen gezien de bevoorrechte situatie. Maar één ding is zeker qua aanbod moeten ze zeker niet onderdoen voor de Belgische providers, want deze vissen nog steeds achter het net met 192TV, alleen TVV niet. Wedden moest in Nederland TVV op de markt komen , dat veel negativisme zou verdwijnen, maar met deze redenering krijg ik waarschijnlijk weer de bijna volledige lijst op mijn nek, maar ik kan het niet laten. Intussen ruim 1 week verder en ben 192TV nog niet moe hoor.

 

 

Nu weet ik niet van welke generatie jij bent, maar persoonlijk vind ik die 192TV zender niet echt veel soeps, zeker geen gemis voor de andere providers in Vlaanderen. Wat 192TV levert aan content, vind je ook op diverse (gratis) Engelse zenders (Home & Leisure, om er maar eentje te noemen, sinds kort nieuw op Astra 28 bijvoorbeeld). Persoonlijk vind ik dat TVV hierin toch niet de ideale vervangzender gevonden heeft.

 

Zelf heb ik het basispakket van TVV en als je dat naast het aanbod van Telenet legt, dan is het toch maar bedroevend. Dat het minder kost 17 euro of daaromtrent is voor mij echt geen argument, want in mijn 3 in 1 pakket van Telenet kost het ook maar iets van die orde. Waarom ik dan TVV heb, zul je vragen ? Omdat in mijn buitenverblijf aan de kust satelliet de enig mogelijke provider is en mijn dochter van acht graag haar vetrouwde (kinder)zenders ziet, plus omdat zowel Telenet als Proximus liever een stapel Franse zenders (zowat alles zeker) aanbieden dan goeie Britse zenders als Channel 4 of ITV. Anders had ik ze al jaren buiten gekieperd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@pollegazon, vroeger bood de toenmalige kabelmaatschappij die Engelse zenders aan, maar nu niet meer, iets met uitzendrechten heeft men toen beweerd. Nog dit ik ben trouwens van de na-oorlogse baby boom generatie en al jaren freak van alles wat met radio, tv en satelliet te maken heeft, dus is de muziek van 192TV een beetje nostalgie voor mij. Dit wil ik ook nog even kwijt, 192TV is geen vervangzender voor Syfy en 13Th Street, deze zenders werden door NBC Universal van de Belgische en Nederlandse markt genomen en daar kan TVV niets aan doen. Maar hierover werd al uitgebreid gedebatteerd in dit item. Trouwens wist je dat in Wallonie Syfy nog door Telesat te ontvangen is?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Over smaak valt niet te twisten, de een houdt van de moeder, de andere van de dochter.

 

Accepteer de voorliefde voor een bepaalde muziek stroming van elkaar.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou ik heb 192TV even een uur aangezet hier(een kans gegeven) en dat is voor de rest van mijn leven genoeg, ik ben een jaren 80 liefhebber maar wel een met ander genre aan muziek.

 

192TV is absoluut niets voor mij.

Ik ben het hier helemaal mee eens. Daarnaast is de zender retro tv een stuk beter ondanks de Tsjechische reclame en teksten.

Wavefrontier T55 ( Oost:28,2; 23,5; 19,2; 13,0; 9,0, 4,8 en West: 0,8)1X VU+DUO en Xtrend et 6500

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...