Ga naar inhoud


192tv vanaf 1 juli bij CD en TVV


de vrije fries

Aanbevolen berichten


O jee, dacht ik eindelijk NPO Cultura bij C.D. nadat Dok niet meer beschikbaar was maar nee hoor heel wat anders dus. ( Prima voor liefhebbers natuurlijk ) ja voor mij een enorme teleurstelling.Ik denk dat er bij de oprichting van Canal Digitaal iets verschrikkelijks heeft plaatsgevonden. Moet iets geweest zijn met cultuur waar de oprichters een trauma van hebben opgelopen. Eigenlijk hadden ze professionele nodig gehad, maar dat ik er helaas niet van gekomen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je had het over "allerduurste pakketten". Kun je daar een voorbeeld van geven?

 

Natuurlijk kan ik dat. Maar door mij tegen te spreken toen ik dat zei deed je het voorkomen alsof je het allemaal veel beter weet dan ik. Dat is dus kennelijk helemaal niet zo. Dat je dat niet weet neemt niemand je kwalijk maar waarom dan iemand die het wel weet tegenspreken?

 

In concreto: de voor zover ik weet grootste aanbieder van Nederland Ziggo wil 9,95 extra (TV Royaal noemen ze dat) als je Cultura wilt zien. Is dat voldoende of moet ik een lijst van elke provider samenstellen? Ik hoop toch van niet. Jij zei dat wat ik meldde niet klopte dus was ik al heel blij dat je kennelijk van een aanbieder wist die Cultura wel in het basispakket aanbood, ik zou er meteen op over zijn gestapt. Maar je reactie hierboven doet vermoeden dat je zomaar iets riep zonder enige kennis van zaken. Jammer!

Link naar reactie
Delen op andere sites

In concreto: de voor zover ik weet grootste aanbieder van Nederland Ziggo wil 9,95 extra (TV Royaal noemen ze dat) als je Cultura wilt zien.

Maar TVRoyaal is het gewone pluspakket van Ziggo. Daar zitten allerlei extra zenders in naast een best wel royaal basispakket. Dat is al jaren zo, eigenlijk kan ik me niet anders herinneren sinds het begin van Ziggo digitaal. Maar onder "allerduurste" versta ik toch iets anders :Fox Sports in allerlei varianten, Film 1, HBO, Hindi, allemaal pakketten die een stuk duurder zijn. Royaal is het op 2 na goedkoopste met liefst 55 zenders. Zenders die volgens mij nergens in een basispakket zitten. De meeste themazenders zaten altijd al in pluspakketten.  

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu vind ik 9,95 euro per maand "extra" betalen om die ene zender , die bovendien uit je eigen belastinggeld geproduceerd wordt, te ontvangen, toch wel heel erg duur. Dat je voor dat geld nog een hoop andere zenders krijgt is irrelevant, omdat je daar waarschijnlijk niet in geinteresseerd bent. Je moet ook al een hoog basisabonnement betalen, wat waarschijnlijk al ergens tussen de 18 en 20 euro ligt...  dan zit je bij 30 euro per maand om alles van de public service te kunnen zien.

Nu gaan hier uiteraard weer een aantal mensen gelijk roepen dat ik "alles" te duur vind, en als je ongenuanceerd bent is dat wel zo... maar eigenlijk is het ongehoord dat je voor public service zenders überhaupt zó veel moet betalen.

Dat is wel de reden dat ik weiger te betalen... áls ik betaal voor tv, wil 'ik' dan wel waar voor mijn geld hebben.... maar gelukkig heb ik die zenders helemaal niet nodig.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Nu vind ik 9,95 euro per maand "extra" betalen om die ene zender te ontvangen, toch wel heel erg duur.

 

Dat je voor dat geld nog een hoop andere zenders krijgt is irrelevant,

Je spreekt jezelf tegen, je hebt het over een zender en darna over een hele hoop zenders.

En bij jou is, dat is ondertussen algemeen bekend, alles wat niet gratis is, is te duur.

 

Ik stel voor dat je deze boodschap hier op het forum niet meer herhaalt, hij begint sleets te worden.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

En bij jou is, dat is ondertussen algemeen bekend, alles wat niet gratis is, is te duur.

 

 

Ben ik gelukkig niet de enige die dat is opgevallen :)

]-[an - Utrecht.

 

Xtrend ET7500 - Triax 88 voor 13 19.2 23.5 en 28.

Ziggo - Humax 5200C en 5300C - Samsung UE43KS7500

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu vind ik 9,95 euro per maand "extra" betalen om die ene zender , die bovendien uit je eigen belastinggeld geproduceerd wordt, te ontvangen, toch wel heel erg duur. 

Themazenders werden volgens mij altijd betaald uit de speciale spaarpotjes van de omroepen, dus buiten de omroepfinanciering om.

Dat verklaart mogelijk waarom ze in pluspakketten zaten.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tjechische hardrock zender A3 11798H 29500

 

Hebben ook EPG, een paar uur per dag is het een verkoop kanaal

Als Rebel nog te soft is, is er nog A-One op Astra 4A.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, sommigen mogen eeuwig mekkeren over iets wat 1 euro duurder wordt, als ik in een constructieve mail zeg dat 9,95 euro voor een pakket waarin 1 zender zit die een ander lid graag wil zien, erg duur is, is het blijkbaar een probleem. Jammer van de kortzichtigheid, maar goed, ieder zijn mening. 

 

 

Je spreekt jezelf tegen, je hebt het over een zender en darna over een hele hoop zenders.

 

Ik spreek me helemaal niet teven, als je zou kunnen lezen zou je gemerkt hebben dat wat ik schreef correct is.

De vraagsteller wilde graag Cultura zien. Een zender van de public Service, die alleen in het pluspakket van 9,95 extra per maand aangeboden wordt. Dat daar nog een groot aantal andere zenders bijzitten, doet niet ter zake, want de vraagsteller wil Culture kunnen zien, waaraan hij overigens meebetaalt via de belasting inning. Voor hem zou die ene zender dus neerkomen op 9,95 euro extra betalen, omdat hij niet apart geabonneerd kan worden.

Nu mag ik zuinig zijn of wat je ook maar wil, ik vermoed dat jij dit ook veel geld zou vinden , als je voor jouw favoriete publieke zender plots 9,95 extra moest gaan betalen.  Vind je dit normaal, dan ken je de waarde van het geld niet goed, denk ik...

 

HanW, ik kan er ook niet aan doen dat jij te veel geld hebt om maar in het rond te strooien...  fijne opmerking overigens... dat zegt meer over jou dan over mij denk ik....  hier behandelen we elkaar in principe altijd met respect, ongeacht of we over bepaalde dingen anders denken...  maar ja, gelijkheid geldt waarschijnlijk ook weer niet voor iedereen in het o-zo-tolerante Nederland.

aangepast door Sverige

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is algemeen bekend dat iedereen gelijk is voor de wet, maar sommigen zijn toch nog wat gelijker dan anderen.

 

Willy

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, sommigen mogen eeuwig mekkeren over iets wat 1 euro duurder wordt, als ik in een constructieve mail zeg dat 9,95 euro voor een pakket waarin 1 zender zit die een ander lid graag wil zien, erg duur is, is het blijkbaar een probleem. Jammer van de kortzichtigheid, maar goed, ieder zijn mening. 

 

 

Sverige, als 9,95 te duur is voor 1 zender (Ik kan me haast niet voorstellen dat er niet meer in een pakker van 55 zit dat je zou interesseren), dan neem je dat pakket toch NIET.

In ieder geval mag dit feit geen drog-argument zijn om maar weer illegaal te gaan kijken. Dat is pas kortzichtig.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Eduard07,

 

Misschien ten overvloede omdat anderen het ook al hebben gezegd, maar voor mij persoonlijk geldt inderdaad dat ik niet te wachten zit op al die andere buitenlandse zenders die je de strot binnen worden geduwd als ik gewoon een enkele Nederlandse zender wil ontvangen die via publiek geld (doet er niet toe of direct via belastinggeld of indirect via de omroepen die op dat belastinggeld gefinancierd worden) te kunnen ontvangen.

 

Ik vind en blijf het vinden dat het extreem cru is om je een hele meut buitenlandse rommel op te willen dringen als je naar een eigen nederlandse zender wilt kijken. In feite betekent dat bedrag dat je 120 euro per jaar moet betalen om het genot te ervaren de eigen NPO Cultura te kunnen zien.

 

Ik zei het al eerder, ik ken geen enkel Europees land waar de eigen publieke zenders op afstand worden gezet ten bate van wat Amerikaanse meuk. Daar is Nederland echt uniek in.

 

Voor nogal wat oudere mensen geldt dat ze de Engelse taal niet zo beheersen dat ze veel hebben aan al dat buitenlands geweld. En soms ook niet de leesvaardigheid hebben om alle teksten te lezen voor zover er Nederlandse ondertitels beschikbaar zijn. Voor mij blijft het volslagen logisch dat je in een basispakket in elk geval alles wat in het Nederlands voor Nederland wordt uitgezonden kunt zien.

 

Wat buitenlandse zenders betreft, ja ik kijk naar buitenlandse zenders maar als schotelbezitter zijnde heb ik voor cultuur uit het buitenland meer dan genoeg aan de vele FTA zenders die ik kan ontvangen. Ik vind het alleen tragisch en onterecht dat ik voor de zender Cultura van eigen bodem zoveel extra aan de kabelboeren moet betalen. Ik zie graag Cultura en desnoods voor een of twee euro per maand maar niet voor 120 euro per jaar. Dat is verdomme nog meer dan we destijds aan kijk- en luistergeld voor het hele toenmalige publieke radio en tv systeem betaalden. En dat om wat privé clubjes te spekken!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...