Ga naar inhoud


192tv vanaf 1 juli bij CD en TVV


de vrije fries

Aanbevolen berichten

 Trouwens wist je dat in Wallonie Syfy nog door Telesat te ontvangen is?

 

 

Waren ook twee zenders die ik nooit bekeek hoor, het gaat eerder om het principe. Zenders weghalen = nieuwe zenders in de plaats zetten.

 

Voorts vind ik het not done dat TVV zenders aanbiedt die je enkel via internet kan bekijken (ook de andere providers hebben Fox), wat is hier de argumentatie? Kregen ze alleen de uitzendrechten om het internet te verspreiden? Raar hoor. Zo creëer je discriminatie tussen de klanten, las hier al van mensen dat ze geen of onvoldoende snel internet hebben om het te bekijken. Vuur voor juristen, maar ik lig er niet wakker van (kan de zender zien), maar het klopt niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Nu weet ik niet van welke generatie jij bent, maar persoonlijk vind ik die 192TV zender niet echt veel soeps, zeker geen gemis voor de andere providers in Vlaanderen. Wat 192TV levert aan content, vind je ook op diverse (gratis) Engelse zenders (Home & Leisure, om er maar eentje te noemen, sinds kort nieuw op Astra 28 bijvoorbeeld). Persoonlijk vind ik dat TVV hierin toch niet de ideale vervangzender gevonden heeft.

 

Zelf heb ik het basispakket van TVV en als je dat naast het aanbod van Telenet legt, dan is het toch maar bedroevend. Dat het minder kost 17 euro of daaromtrent is voor mij echt geen argument, want in mijn 3 in 1 pakket van Telenet kost het ook maar iets van die orde. Waarom ik dan TVV heb, zul je vragen ? Omdat in mijn buitenverblijf aan de kust satelliet de enig mogelijke provider is en mijn dochter van acht graag haar vetrouwde (kinder)zenders ziet, plus omdat zowel Telenet als Proximus liever een stapel Franse zenders (zowat alles zeker) aanbieden dan goeie Britse zenders als Channel 4 of ITV. Anders had ik ze al jaren buiten gekieperd.

 

Tja, zo heeft ieder zijn voorkeur. Voor mij is het juist omdat er zoveel nep op die zender zit ("Hits uit Zee" enzovoorts maar dan wel uit de tachtiger jaren en soms zelfs nog iets later toen Veronica allang niet meer op zee bivakkeerde) dat ik al snel mijn interesse in die zender verloor. Sixties en Seventies daar heb ik iets mee, wat daarna komt hier en daar maar doorgaans niet wat er op 192TV te zien is. Sowieso vind ik muziek iets om naar te luisteren en niet om naar te kijken. En als iemand die in die tijd opgroeide vind ik het geluid van 192 radio via de middengolf zoals dat nog een tijdje via 1395 kHz te horen was veel authentieker klinken dan via FM of TV. Die muziek kenden we in mijn tienertijd alleen zo (we hadden geen radio die de latere Hilversum 3 die aanvankelijk alleen via FM uitzond te kunnen ontvangen).

 

Tja, wat de rest betreft, ik heb nooit de vooringenomenheid met Amerikaanse programma's begrepen. Ze zijn zo simplistisch, zo voorspelbaar en zo vuig (zelfs in een programma over advocaten genaamd "L.A. Law" moet om de paar minuten een "Fuck You" door de ether schallen) dat ik er gewoon helemaal geen zin heb om naar te kijken. Maar je snapt dat ik dan deste liever een pakket zou hebben met alleen de Vlaamse en Nederlandse publieke zenders inclusief Cultura etc. Nu kan ik de Nederlandse eventueel door dvb-t vervangen maar dan zit je nog zonder de drie VRT zenders en Cultura. Wil je die, ik zei het al, dan mag je voor de volle mep van pakweg 120 ongewenste zenders meebetalen. En dat is tamelijk uniek in Europa, de eigen zenders van en voor eigen land achter stellen op buitenlandse meuk.

aangepast door T90user
Link naar reactie
Delen op andere sites

Waren ook twee zenders die ik nooit bekeek hoor, het gaat eerder om het principe. Zenders weghalen = nieuwe zenders in de plaats zetten.

 

Voorts vind ik het not done dat TVV zenders aanbiedt die je enkel via internet kan bekijken (ook de andere providers hebben Fox), wat is hier de argumentatie? Kregen ze alleen de uitzendrechten om het internet te verspreiden? Raar hoor. Zo creëer je discriminatie tussen de klanten, las hier al van mensen dat ze geen of onvoldoende snel internet hebben om het te bekijken. Vuur voor juristen, maar ik lig er niet wakker van (kan de zender zien), maar het klopt niet.

Ik heb de consumenten organisatie aangeschreven, alsook de ombudsdienst. als ik ooit antwoord krijg, of dit kan en mag, dan lees je het wel. mocht ik het vergeten, dan herinner je me even eraan.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...