Ga naar inhoud


Dubbel Pech?


eekie2
Ga naar oplossing Opgelost door Tonskidutch,

Aanbevolen berichten

Ik heb voor mijn 42"LG uhd met DVB-s2 tuner en mijn Samsung tv met rebox hd kastje een maximum duobloc 32 op 64 cm schotel afgesteld op Astra 1 en 3. Werkte steeds fantastisch tot half mei de steigerbouwer een steiger rond de schotel aanbracht met gevolg geen ontvangst. Na 1 juni na verwijdering van de steiger had ik nog steeds geen ontvangst. Ik dacht dat de steigerbouwer de positie van de schotel had verstoord en ben opnieuw gaan richten met een satfinder op de kabel van LG. Ik vond massa's satellieten maar geen astra 3. Met behulp van dishpointer (kompassen werken niet goed ) heb ik de exacte richting gevonden door de lijn naar de schotel naar de juiste plek op de gevel te verplaatsen . De rebox vond met de canal digitaal scan Astra 1 en 3 en alle gewenste zenders. 

Na veel gepiel vond de LG de Astra 3 maar niet de Astra 1. Ik was niet tevreden en ben opnieuw gaan scannen met andere instellingen, maar wat ik ook doe ik krijg geen signaal meer op Astra 3.

Komt dit door de veranderde symbol rate waarvan Sprietje verhaal doet of is het wat anders?

 

Wie helpt me uit de brand?

Link naar reactie
Delen op andere sites


ja dat met die symbelreet moet je natuurlijk wel ook zo instellen

 

maar

als de schotel enkel verplaatst wordt en je dus muurbeugel, mast verplaatst is er maar 1 issue met uitrichten dat is de schotel in de juiste kompasrichting draaien...

je hebt immers niets aan elevatie en lnb skew gewijzigd aan de schotel, neem ik even, voor de vuist weg, aan.

als je wel iets aan deze gewijzigd hebt, moet je met uitrichten opnieuw beginnen.

 

wat is het geval bij jou?

 

ik gebruik altijd dishpointer printje van de situatie met een lange groene lijn, om op locatie te kijken of ik een herkenbaar punt zie waar de wok op gericht moet worden... (of dat duidelijk is?  zonder zo'n afbeelding)

Toxigene 7" Edit

The Orb

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De muurbeugel is niet verplaatst. Met dubbel pech bedoelde ik dat de schotel waarschijnlijk helemaal niet was ontregeld door de steigerbouwer, omdat de symbol ratre verandering van Canal Digitaal denkelijk de oorzaak was.

Ik heb inderdaad de dishpointer printjes gebruikt om op de goede richting te kunnen finetunen. Dat is goed gegaan want de rebox scant Astra 1 en 3 perfect in. 

Gistermiddag heb ik opnieuw gescand op de LG ondanks het feit dat de schotelinstellingssoftware op de LG geen signaal zag op Astra 3. Ik kreeg nu de meeste HD zenders van CD toch weer binnen met uitzondering van de zenders op transponder 3202 bv. NPO2 HD en SBS 6 HD en de themakanalen.

Het bewerken van de transponders gaat niet. Zodra ik probeer transponders te wijzigen loopt de software vast en moet ik de tv weer uit- en aanzetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

oke

het was me niet duidelijk dat het de TV betreft

maar de LG is uw TV toestel, dus niet gelijk aan het probleem van een Rebox satelliet receiver die weer werkt

dan moet je kijken wat voor mogelijkheden er voor veranderen van de symbolrate voor uw LG-TV bestaan

Toxigene 7" Edit

The Orb

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Oplossing

in enkele gevallen wil het helpen op de TV direkt een factory reset door te voeren, dan kun je meestal alle instellingen weer zonder problemen benaderen

ten minste zo is dat op mijn Panasonic TV,

die ik ook bij tuner wijzigingen (triple tuner) zo moest aanpassen, van dvb-s naar dvb-t

Toxigene 7" Edit

The Orb

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Telefoontje gepleegd met LG. De fabrieksreset die nogal weggemoffeld was bracht uitkomst. Ik heb de drie transponders ingebracht en heb nu al mijn nl hd zenders. Nog 1 probleempje. Ik heb alleen npo radio 1 de andere 5 en classic fm die op Astra 3 zitten worden niet gedetecteerd. Zitten die ook op een transponder met 29000 symbol rate?En welke is dat dan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hem al gevonden op http://nl.kingofsat.net/pos-23.5E.php.

Het is: ASTRA 23.5-11.914-H-29.900-2/3-DVBS2-8PSK.

Ik heb nu de gewenste radiozenders en de regionale tv-zenders erbij.

De oplossing was dus het toevoegen van 4 nieuwe transponders met 29.900 symbol rate..

Bij mij moest door al het geknoei vooraf ook een fabrieksreset worden gepleegd om de transponders te kunnen toevoegen..

Allen bedankt voor de hulp.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...