Ga naar inhoud


London naar Amsterdam na Brexit


Tonskidutch

Aanbevolen berichten

Reizen... ja, maar dat heeft nuets et de EU te maken. Gelukkig maar, anders zou vrijwel niemand op de aardbol een reis kunnen maken ;)

Je zal zien, het reizen gaat later ook nog lukken...  

Voordat Oostenrijk, Zweden, CZ, Denemarken etc etc in de EU kwamen kon je er ook heen, en de mensen daarvandaan konden ook ergens heen. Naar Zwitserland, Noorwegen, Zuid Afrika, Rusland, De Arabische Emiraten etc etc kan je ook reizen, en de mensen daar kunnen ook ergens heen...   Wat een vreemde gedachte dat je alleen zou kunnen reizen als je in de EU zit.  Ik begrijp het niet.

Dat je bij de grens eventueel een paspoort of zelfs een visum moet hebben voor bepaalde landen, daar is niets mis mee...  dat belemmert het reizen niet, het geeft eerder een grotere veiligheid... en dat is iets wat mensen die reizen, zeker met vliegtuigen, erg waarderen.

 

Het is niet zo dat je bij een uittreden uit de EU plots een muur en prikkeldraad rond je land hoeft te gaan leggen. De meerderheid van de lande op deze aarde zijn ongebonden in strakke  organisaties... Er kan gereisd worden, studenten kunnen aan uitwisselingen deelnemen, mensen kunnen verhuizen en ga zo maar door.

 

In ieder geval gaan ze gewoon door op de enige juiste ingeslagen weg... geen extra referendums om de minderheid hun keuze te laten doordrukken...  want waarom zou de minderheid hun wil moeten doordrukken?  

Ik ben benieuwd, en kijk met veel optimisme de gebeurtenissen tegemoet.  En wie weet slaan meer landen de goede weg in... dat zal de tijd leren.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Reizen... ja, maar dat heeft nuets et de EU te maken. Gelukkig maar, anders zou vrijwel niemand op de aardbol een reis kunnen maken ;)

Je zal zien, het reizen gaat later ook nog lukken...  0

Ik denk dat je het EU punt hier mist: het gaat hier niet alleen om het vrije reizen (wat ik aanhaalde om aan te geven hoe internationaal de huidige generatie denkt), maar om het zich internationaal vrij kunnen vestigen om te werken of om te studeren, compleet met allerlei uitwisselingsprogramma's, en noem maar op. 

 

De EU heeft binnen Europa heel wat tot stand gebracht daar waar het gaat om internationalisering binnen Europa. Ik heb hiervan zoveel voorbeelden om mij heen gezien, dat je dit niet moet/kunt gaan afdoen met "dat was er altijd al, en dat zal er altijd zijn, en daar hebben we geen EU voor nodig".

De EU speelt een wezenlijke rol in internationalisering binnen  Europa. Maar als je dat niet waarneemt, wil dat nog niet zeggen dat jouw waarneming klopt met de volledige werkelijkheid.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom mogen zij hun stem niet laten horen en zeurende Engelse senioren en luie Engelsen wel?

 

Ze zien hun plannen in duigen vallen. De jeugd zou de toekomst moeten hebben, weet je nog? Maar die toekomst wordt hen door een krappe,  bejaarde, bekrompen Engelse meerderheid afgepakt.Die wil de laatste levensjaren nog even retro. 

 

En wat deed "onze" Lubbers ooit met onze pensioenpot? Dat laat nog steeds zijn sporen na. Niks EU toentertijd.

 

Zij zijn geen Britten en hebben geen stemrecht, zijn geen deelnemer geweest aan de opbouw van Engeland en komen alleen om van de hoge bonussen te profiteren in de city. Niet om iets op te bouwen anders dan hun eigen vermogen.

Jammer dat hun financiele toekomst er wat onzeker uitziet nu maar garanties krijg je nergens.

Ze zijn nog jong, die slimme doorgestudeerde hoger opgeleiden jongeren reizen wel weer achter het financiele circus aan.

Dat is nog nooit anders geweest.

 

Waar lees je dat de EU eerder al de pensioen pot gevonden heeft. Ik kan het niet vinden.

Jij creëert je eigen waarheid en maakt er een politieke discussie van.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zij zijn geen Britten en hebben geen stemrecht, zijn geen deelnemer geweest aan de opbouw van Engeland en komen alleen om van de hoge bonussen te profiteren in de city. Niet om iets op te bouwen anders dan hun eigen vermogen.

Jammer dat hun financiele toekomst er wat onzeker uitziet nu maar garanties krijg je nergens.

Ze zijn nog jong, die slimme doorgestudeerde hoger opgeleiden jongeren reizen wel weer achter het financiele circus aan.

Dat is nog nooit anders geweest.

 

Waar lees je dat de EU eerder al de pensioen pot gevonden heeft. Ik kan het niet vinden.

Jij creëert je eigen waarheid en maakt er een politieke discussie van.

 

Het verhaal gaat over Europese jongeren, inclusief Britse. Die zijn evengoed in Londen de straat opgegaan gisteren een week geleden. Er waren er ruim 40.000. Waren dat allemaal buitenlandse jongeren?

 

Ik begrijp je opmerking over de EU pensioenpot niet. Waar heb ik daar uitspraken over gedaan?

 

De opmerking over het creëren van een eigen waarheid laat ik nu maar even in het midden. Ik neem waar, en baseer daar mijn conclusies op. 

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is toch feitelijk ook idioot dat oost Europeanen hier tegenwoordig het werk uitvoeren ver beneden het normale tarief waardoor uiteindelijk de locals in de WW en bijstand terecht komen.

Hier werken is prima maar dan tegen vergelijkbaar loon en regels zodat iedereen gelijke kansen heeft op het uit te voeren werk.

Maar ik verwacht dat de werkelijke oorzaak zit bij de werkgevers die oost europeanen doelbewust aantrekken uit persoonlijk financieel gewin. Laten ze die "ondernemers" maar de poot dwarszetten met wat "vervelende" EU wetgeving.

 

de spijker op de kop!

 

op mijn werk worden ook uitsluitend polen aangenomen.

idd verdienen ze minder dan wij,maar wel netjes conform de cao,dus minimumloon.

na een paar jaar worden ze eruit gegooid,en na 6 maand mogen ze weer terugkomen voor hun oorspronkelijke loon.

liefst polen van 18 jaar,lekker goedkoop.

 

probleem is idd de werkgevers,en niet de polen zelf.


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

de spijker op de kop!

 

op mijn werk worden ook uitsluitend polen aangenomen.

idd verdienen ze minder dan wij,maar wel netjes conform de cao,dus minimumloon.

na een paar jaar worden ze eruit gegooid,en na 6 maand mogen ze weer terugkomen voor hun oorspronkelijke loon.

liefst polen van 18 jaar,lekker goedkoop.

 

probleem is idd de werkgevers,en niet de polen zelf.

 

Maar zo werd/wordt het minimum jeugdloon in Nederland t.o.v. Nederlandse jongeren ook misbruikt.

Domme wetgevers die dit  soort uitbuiting niet zien aankomen! Ook in Den Haag.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

de spijker op de kop!

probleem is idd de werkgevers,en niet de polen zelf.

Ik zou iets verder kijken.

Die werkgever is om te overleven verplicht concurrerend te produceren.

Produceert hij in tegenstelling tot de concurrentie zijn zijn prijzen te hoog, verkoopt hij niets meer en kan hij sluiten.

 

Regelmatig hoor je dat men alleen nog maar op (de laagste) prijs koopt.

 

Nog niet zo heel lang geleden werd de slogan "Koopt Nederlandsche waar" regelmatig gehoord.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar het principe bij beloning mag best zijn: gelijke beloning/betaling voor gelijke prestatie.

En die gelijke prestatie mag niet verschillend worden beloond afhankelijk van leeftijd of land van herkomst/nationaliteit.

 

In bijv. de horeca en in supermarkten wordt nogal uitgebuit in dit opzicht. Ik zie de schooljeugd en studenten zweten voor een paar euro per uur.

En bij bijv. Polen worden kost-en-inwoning op hun loon ingehouden terwijl daar onvoldoende werkuren tegenover staan om dit op te kunnen brengen.

 

Handhaving en wetgeving schieten tekort in deze. Dus wat is eerlijke concurrentie? 

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het verhaal gaat over Europese jongeren, inclusief Britse. Die zijn evengoed in Londen de straat opgegaan gisteren een week geleden. Er waren er ruim 40.000. Waren dat allemaal buitenlandse jongeren?

 

 

Wat een dooddoener, de Europese jongeren.

De jongeren komen uit andere landen dan Engeland en en zijn niet stemgerechtigd, ze mogen demonstreren maar daar houd het voor ze op.

 

Waarom mogen zij hun stem niet laten horen en zeurende Engelse senioren en luie Engelsen wel?

 

Ze zien hun plannen in duigen vallen. De jeugd zou de toekomst moeten hebben, weet je nog? Maar die toekomst wordt hen door een krappe,  bejaarde, bekrompen Engelse meerderheid afgepakt.Die wil de laatste levensjaren nog even retro. 

 

En wat deed "onze" Lubbers ooit met onze pensioenpot? Dat laat nog steeds zijn sporen na. Niks EU toentertijd.

 

Wie zeurt er hier, de 40.000 demonstranten waarvan veel geen stemrecht hebben of de Britten die bij stemming een meerderheid hebben gehaald voor een Brexit. De democratie heeft gesproken, zij die hierover zeuren zijn de zeurders.

 

De toekomst is inderdaad voor de jongeren daar veranderd een Brexit niets aan. Is ook niet de bedoeling en gaat ook niet gebeuren.

Jij borduurt verder op het thema bang maken waar de EU de fout mee in is gegaan.

Gelukkig is er een form van zelf regulering. De jongeren worden vanzelf oud en blijven voor hun eigen belang opkomen, alleen is dit een andere keus als dat ze nog jong waren.

 

Ik begrijp je opmerking over de EU pensioenpot niet. Waar heb ik daar uitspraken over gedaan?

De opmerking over het creëren van een eigen waarheid laat ik nu maar even in het midden. Ik neem waar, en baseer daar mijn conclusies op. 

 

Lees je tweede citaat, daar doe je een politieke uitspraak over pensioen potten.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou iets verder kijken.

Die werkgever is om te overleven verplicht concurrerend te produceren.

Produceert hij in tegenstelling tot de concurrentie zijn zijn prijzen te hoog, verkoopt hij niets meer en kan hij sluiten.

 

Regelmatig hoor je dat men alleen nog maar op (de laagste) prijs koopt.

 

Nog niet zo heel lang geleden werd de slogan "Koopt Nederlandsche waar" regelmatig gehoord.

 

Beetje het kip en het ei verhaal.

Wie de meeste goedkope arbeiders heeft kan het beste concurreren.

Dus knikker je de duurdere Nederlander er uit en laat een lading goedkope arbeiders overkomen.

Dat dit uiteindelijk stukloopt is door de Brexit aangetoond.

 

De uitspraak ' Koop Nederlandse waar'  is al oud en niet zoveel zeggend.

Nederlandse waar kan vol met producten zitten uit andere landen.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Wie zeurt er hier, de 40.000 demonstranten waarvan veel geen stemrecht hebben 

Hoe kom je aan de info dat er veel van deze demonstranten geen stemrecht hebben?

 

Ik lees een andere weergave:

http://www.telegraph.co.uk/news/2016/07/02/theresa-may-prime-minister-conservative-leadership-brexit-vote/

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

En wat deed "onze" Lubbers ooit met onze pensioenpot? Dat laat nog steeds zijn sporen na. Niks EU toentertijd.

 

 

Lees je tweede citaat, daar doe je een politieke uitspraak over pensioen potten.

 

Zeker. Dan onze nationale politici niet beter zijn dan de EU politici.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor deze situatie daar algemeen bedoeld London tot aan de BREXIT de financiële toplocatie was, nu andere "Hoofd steden" favoriet zijn, geld natuurlijk ook een vertrek van veel belangrijke firma's die heel veel internationale zaken doen met de EU binnenlanden.

Die Werknemers en Freelance Functionarissen uit de financiële zaken wereld zullen zeer zeker de koffers pakken.

Dat zal in eerste instantie niet voor de hypotheekhouders gelden met jonge familie aanwas en of bestaand kinderzegen.

Maar

De niet gebonden jeugd (in opleiding of net aan het werk) zal zich vooral bewust worden dat ze op een eiland zitten.

 

Dat gene dat steeds meer naar voren komt is dat:

De grumpy old country natives die er een stem plaatsten met een duidelijke ontevredenheid inzake de EU verder geen oplossing of partij basis voor gevonden hebben om iets constructiefs mee te doen.

 

Ja daarmee is het een partijloos verzet van een misnoegende meerderheid, zonder visie.

volgens mij heeft die kwestie nog steeds niets met goedkope buitenlandse werknemers van doen...

in europa zijn het immers geen buitenlanders

aangepast door Tonskidutch

Smile

Nat King Cole

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou iets verder kijken.

Die werkgever is om te overleven verplicht concurrerend te produceren.

Produceert hij in tegenstelling tot de concurrentie zijn zijn prijzen te hoog, verkoopt hij niets meer en kan hij sluiten.

 

Regelmatig hoor je dat men alleen nog maar op (de laagste) prijs koopt.

 

Nog niet zo heel lang geleden werd de slogan "Koopt Nederlandsche waar" regelmatig gehoord.

Gezien de resultaten die behaald zijn door de werkgever,welke netjes openbaar gemaakt zijn, is de term overleven absoluut niet aan de orde.

De term winst maximaliseren is dat eerder.


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...