Ga naar inhoud


duitse zenders stoppen per 1 oktober 2016


de vrije fries

Aanbevolen berichten

hoi,

 

de duitse zenders eins festival en zdf kultuur stoppen per 1 oktober 2016

zdf kultuur zal de laaste dag van 18.30 tot 00.00  de hitparade disco uitzenden

 

voor deze zenders komt per 1 oktober het nieuwe jeugdkanaal  van ard/zdf

 

tot eind september zijn deze zenders nog te vinden via onderstande gegevens:

10744 h 5/6 22000 dvbs eins festival sd

11053 h 2/3 22000 dvbs-2 eins festival hd

11362 h 2/3 22000 dvbs-2 zdf kultuur hd

11954 h 3/4 27500 dvbs zdf kultuur sd

  • Like 1

groeten uit het vrije friesland

deskundigheid door ervaring

Link naar reactie
Delen op andere sites


Zelfde verhaal als NPO doc, de voornaamste zenders NPO doc, Eins Festival en ZDF Kultur

moeten het loodje leggen, auf Deutsch, schade.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad, wel best 'Schade' want er zijn regelmatig prima documentaires op deze zenders.

 

Ik kijk er ook regelmatig naar en dat in toenemende mate want het aanbod van de commercielen maar ook op NPO wordt de laatste tijd alleen maar slechter.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

is misschien wel jammer maar stond al jaren geleden vast...

kijk maar bij de nieuwsbron DIGITAL FERNSEHEN in Internet onder het nieuws bericht Auch-EinsPlus-macht-im-September-Schluss

 

ach hier zijn er zoveel, je kunt er wel eens eentje missen

en de kinderen zullen blij zijn met meer aandacht voor hen

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi,

 

vanaf 26 september komt er een duitstalige zender bij namelijk oe24 uit oostenrijk

oe24.tv gibt es ab 26. September in allen großen Kabel-Netzen von UPC bis LiWeSt als eigenen Top-Kanal. Zusätzlich auch über Satellit Astra, 19,2° Ost, DVB-T via Simpli-TV und über A1 und Sky. www.oe24.tv

e1dxj9.jpg

groeten uit het vrije friesland

deskundigheid door ervaring

Link naar reactie
Delen op andere sites

is misschien wel jammer maar stond al jaren geleden vast...

kijk maar bij de nieuwsbron DIGITAL FERNSEHEN in Internet onder het nieuws bericht Auch-EinsPlus-macht-im-September-Schluss

 

ach hier zijn er zoveel, je kunt er wel eens eentje missen

en de kinderen zullen blij zijn met meer aandacht voor hen

 

Dat het al een paar jaar vast stond weet ik, maar dacht (stiekem) dat het over gewaaid was.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas niet... het was een deal dat die zenders zouden verdwijnen in ruil voor een internetstream (onvoorstelbaar!) die op kinderen gericht zou zijn...   ik vind dat kinderen al genoeg in de pap te brokken hebben... die hebben toch Kika en superRTL (Toggo), Disney en ook nog nickelodeon... allemaal FTA...

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wellicht i het de bedoeling van de Duitsers het geboortecijfer op te krikken?

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wellicht i het de bedoeling van de Duitsers het geboortecijfer op te krikken?

 

Nou, met Mutti Merkel is dat helemaal niet meer nodig...... :angry:

De hoogopgeleide tandartsen, apothekers, chirurgen, economen etc. stromen bij bosjes binnen.

Scheelt heel veel op bevallingskosten en -verlof. Een win-win dus.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

 

hoi,

 

de duitse tv zender eins festival zal per 3 september haar naam veranderen in ONE
 
vfff3m.jpg
Entwickelt und produziert wurde der Look komplett im WDR. Neu ist dafür der Claim "Eins für Euch".
 
der für den Sender verantwortliche WDR hat angekündigt, Einsfestival ab dem 3. September in One umzubenennen

 

 

Eerst een naamsverandering in september en dan verdwijnen in oktober ?

 

https://www.sat4all.com/forums/topic/354369-eins-festival-verder-onder-nieuwe-naam/

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eerst een naamsverandering in september en dan verdwijnen in oktober ?

 

https://www.sat4all.com/forums/topic/354369-eins-festival-verder-onder-nieuwe-naam/

hoi,

 

even een correctie op mijn begin post ipv eins festival moet gelezen worden eins plus

eins festival zal in september verder gaan als ONE

  • Like 1

groeten uit het vrije friesland

deskundigheid door ervaring

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beetje vreemd dat zelfs de Duitsers door die Engelse taal gekte lijken te worden bevangen. "Eins-Wann" ofte wel "Een Wanneer?" (hahaha). Wel jammer dat er weer twee goede Duitse FTA zenders verdwijnen. Dat van die 12 Nederlandse extra publieke netten niet veel meer over is ligt overduidelijk aan de ontbrekende verbreiding ervan, maar dat kun je van de Duitse moeilijk zeggen. Gelukkig blijven Phoenix en ZDF-Info wat ze zijn, dat zijn de door mij meest bekeken zenders.

Link naar reactie
Delen op andere sites

zolang ZDF Info blijft bestaan ben ik nog niet al te treurig.

Erik

BigBisat op 13-19-28; Triax 110 op 23.5; Channelmaster 1.2m via Moteck VBox;  Spaun multiswitch; 1x DB800HDse; 2x DB8000HD; 1 x VU+Solo4K. OpenPli. LAN Gigabit. 2 x QNAP HS-251+ met 2 x 6TB Western Digital Red.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...