Ga naar inhoud


Nieuwe Canal Digitaal kaart


Gast

Aanbevolen berichten

Kan een nieuwe Canal Digitaal kaart via een adres in het buitenland geactiveerd worden? Of moet ik daarvoor de nieuwe ontvanger kopen met ingebouwde kaart? Ik ben zelf geen Nederlander. 

 

Als ik geen losse CD kaart meer kan activeren, is het mogelijk om een TV Vlaanderen CI+ module en een Canal Digitaal CI+ module in 1 ontvanger Xtrend ET10000 te gebruiken? Is het dan vlot schakelen? Liefst zou ik voor TV vlaanderen de CI+ module nemen (geen losse kaart meer te vinden) en voor Canal Digitaal de losse kaart.

Link naar reactie
Delen op andere sites


denk toch dat er nog wel kaarten te vinden zijn voor alle bij 

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor nederland zal je minimaal de ci met kaart moeten nemen, en als belg lukt dat perfect. Je kan dan de kaart los gebruiken.

Echter kan ik vanwege boardregels geen adres zelfs geen hint geven waar.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar hoef je helemaal niet moeilijk over te doen hoor. Het is een Belg legaal toegestaan om je te abonneren op Canal Digitaal. Net zogoed als een Nederlander lid mag worden van TV Vlaanderen. Dat kan gewoon via de webshops van Canal Digitaal en TV Vlaanderen. Het is zelfs één van de mooiste positieve kanten van de M7 groep...

 

Wat kaart betreft zit je momenteel in een wat onhandiger pakket:

 

De oude Seca3 kaarten worden aan nieuwe abonnee's niet meer geleverd. Je krijgt dan automatisch een CI+ module met ingebouwde chip. Daar wringt dan meteen de schoen. Deze module werkt uitsluitend in ontvangers die CI+ ondersteunen!! Er zijn images die CI+ ondersteunen die op de ET10000 werken (OpenATV 5.3) maar ik zou dat eerst testen bij een verdeler (zoals jullie die noemen in België)

 

Andere optie is een Seca3 kaart overnemen en deze laten registreren. Ik heb binnenkort 2 kaarten abonnementsvrij :)

 

Derde punt van overweging is hóelang Seca3 nog in de lucht blijft. Inmiddels is Viaccess ORCA bij M7 geïntroduceerd en geactiveerd dus Seca3 bevindt zich in de uitloop fase. Niemand buiten CDS en ook TVV weet wanneer die verdwijnt!

 

Als je op zeker wil spelen zou je dus naar een ontvanger moeten die op zéker CI+ ondersteunt én werkt met de modules van M7.

 

Het is mogelijk om 2 verschillende CI(+) modules in 1 ontvanger te plaatsen. Of juist deze 2 modules samenwerken is maar de vraag omdat ze beide op dezelfde CAID werken. Ook dát zou getest moeten worden. Er bestaat een plugin 'Common Interface Assignment' waarbij je per provider een CI kunt toewijzen. Deze zul je zeker nodig gaan hebben..

Link naar reactie
Delen op andere sites

De CI+ modules van M7 werken momenteel als gewone CI module.  Ze werken zelfs in oude VUduo.  Ook de Viacces ORCA modules.

Wanneer echter M7 op deze modules de CI+ mogelijkheden activeert dan moet je natuurlijk een CI+ compatibele ontvanger hebben.  Wanneer dat gebeurt, niemand die het weet.

 

2 verschillende CI modules in 1 ontvanger is om problemen vragen.  De plugin 'Common Interface Assignment' verbeterd dit wel, maar zelfs dan loopt e.e.a niet lekker (op dit moment).

 

Problemen kun je ook verwachten met gelijktijdig opnemen en kijken.  Een oplossing kan zijn om de streams gecodeerd op te nemen (samen met de ECM aanvragen) en later de opnames te decoderen.  De ontvanger moet dit wel ondersteunen.  Momenteel heb ik enkel weet dat de Mutant HD51 dit zou ondersteunen.  Verder is er heel weinig over deze mogelijkheid (delayed decoding) te vinden. 

Sommige ontvangers bieden deze mogelijkheid, maar dat is meestal de mogelijkheid om delayed te decoderen via de softcam.  Voor de M7 CI(+) modules moet de delayed decoding via de CI module ondersteunen.  Momenteel weet ik dat alleen de Mutant HD51 dit zou ondersteunen.

Ik hoop dat in de toekomst hierover wat meer duidelijkheid komt.

 

Willy

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet als je geen Nederlands of Belgisch adres opgeeft. Dus registreren vanuit Belgische familie/kennissen. Dan vanuit België de kaart meepakken en meenemen naar Ulster...

Link naar reactie
Delen op andere sites

van de website van CD:

 

Kan ik mijzelf als klant ook laten registreren op een buitenlands adres?

Ja, u kunt zichzelf registreren als klant op een buitenlands adres.

Pas uw adresgegevens aan in Mijn CanalDigitaal.

Wij kunnen helaas geen monteurs sturen naar adressen buiten Nederland. Wel kunt u vanuit het buitenland bestellen in onze webshop.

aangepast door wanderer

Samsung 40D6510WS

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...