Ga naar inhoud


vu+ duo 2 start niet meer op brand alleen wit ledje


Ambilight

Aanbevolen berichten

Hallo

 

heb het volgende probleem sinds vanmorgen was mijn vu+ duo2 niet meer aanspreekbaar via netwerk ik dacht doe even een reboot dan komt het meestal wel goed

maar ja niet dus er brand alleen nog een wit ledje aan de voorzijde maar hij start niet door

weet iemand wat er aan de hand kan zijn

 

ik hoop dat ik hem weer aan de praat kan krijgen

ik heb hem al meer dan 3 jaar hij vertoond nooit geen problemen

 

Groetjes Ambi

Link naar reactie
Delen op andere sites


maak je coax eens los en probeer nog eens of hij verder opstart

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

dan denk ik dat er wel iets anders aan de hand is 

jou voeding stuk 

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doet me trouwens denken aan het "elco" probleem in de eerste duo. Was eigenlijk dezelfde klacht.

 

Ook een gevalletje slechte elco (s) in de Duo2? Ze moeten eens kapot gaan...

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan lijkt het erop dat je voeding niet meer in orde is. Apparaat minimaal 1 uur van de stroom halen.. Je zou hem even open kunnen schroeven en kijken of je bolle of lekkende elco's tegenkomt... Als zelfs het openingsscherm niet komt vrees ik dat de 12 en 3.3V niet meer aanwezig is....

 

Maak anders eens een duidelijke foto van de voeding en plaats deze hier...

aangepast door Mimisiku
Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Is uw Vu+ DUO 2 defect en herkent u de volgende symptomen:

  • Valt spontaan uit
  • Blijft in standby of alleen wit led
  • Vu duo alleen wit lampje
  • Loopt het tuner constant vast
  • Geen signaal en geen ontvangst meer
  • Netvoeding of moederbord vu + duo 2 wit led reparatie voor uw VU DUO LINUX ONTVANGER HD TWIN

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

mijn duo2 had hetzelfde fenomeen.Moeten binnendoen want mobo was defekt.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gezien de PM reactie van de TS zal dat het ook wel worden. Hij bezit 2 Vu+ Duo 2 ontvangers en heeft de voedingen uitgewisseld. Probleem is met de voeding dus niet verhuisd. Er is dus iets op het mobo. Weet niet of er nog wat schakelmateriaal op het mobo zit als PWR_GOOD logica... Heb geen schema van dat toestel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je wel jongens voor het mee leven en zoeken naar het probleem

 

mmmm ben ik niet zo blij mee ben bang dat het een moederbord probleem is

als er nog iemand iets weet van hoe en wat geef even een gil anders word het toch een reisje naar mijn Sat winkel

aangepast door Ambilight
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij ziet de SoC dus nog, maar geen boot... De CFE is dus klaarblijkelijk corrupt..... Het 'rotte' image probleem dus..... Waarschijnlijk is het flash geheugen helemaal volgelopen en heeft de CFE beschadigd.... Retour leverancier...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

als alleen je bootloader stuk is zou hij met een jtag weer tot leven gebracht kunnen worden. Maar aan de andere kant, die gaat niet vanzelf stuk dus wellicht is je flash naar de vaantjes...

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...