Ga naar inhoud


SES en Eutelsat brengen HDR Ultra HD-kanalen op de satelliet


Sprietje

Aanbevolen berichten

In Totaal TV is het volgende te lezen

Satellietbedrijven SES en Eutelsat hebben in aanloop naar de vakbeurs IBC die dit weekend in de RAI in Amsterdam wordt georganiseerd HDR Ultra HD-demokanalen in de lucht gebracht.

HDR is de afkorting van Hugh Dynamic Range. De techniek wordt door de broadcastindustrie als het meest ideaal gezien om Ultra HD in de best mogelijke beeldkwaliteit in de huiskamer van kjkers te brengen. Voor het bekijken van in HDR aangeboden Ultra HD-content is wel een geschikte televisie nodig. De huidige modellen Ultra HD-televisies zijn technisch voor HDR geschikt. Ultra HD-televisies die een jaar of ouder zijn, kunnen in de meeste gevallen HDR-content niet weergeven. SES en Eutelsat werken bij het uitzenden van de HDR- Ultra HD-demokanalen samen met enkele grote marktpartijen. De demokanalen zijn ongecodeerd via de Astra- en Hotbird-satellieten te ontvangen en zenden constant korte Ultra HD-videos uit.

HDR Ultra HD-content waar te bekijken?

Het SES Ultra HD-content is te bekijken via de demokanalen van het satellietbedrijf op de Astra1-, Astra2-, Astra3-, Astra4- en Astra5-satelliet. Op deze kanalen kan men onder meer speciaal voor SES gemaakte HDR-beelden van BBC en NHK bekijken. Eutelsat toont de HDR Ultra HD-beelden via een demokanal op de Hotbird-satelliet op 13 graden oost. De uitzendfrequentie is 12.015 GHz H – 30000 – 5/6 – DVB-S2 – 9PSK.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Bij Sony betreft het gelukkig een softwareupdate en HDR word dan vervolgens ook ondersteund.

Ik heb mijn model tv (model 2015) voorzien van nieuwe software en wis en waarachtig, HDR content is in al zijn pracht zichtbaar.

..overigens vind ik HDR een overhypt systeem wat totaal nutteloos is, maar goed, de fabrikanten moeten ook voortbestaan.

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij Sony betreft het gelukkig een softwareupdate en HDR word dan vervolgens ook ondersteund.

Ik heb mijn model tv (model 2015) voorzien van nieuwe software en wis en waarachtig, HDR content is in al zijn pracht zichtbaar.

..overigens vind ik HDR een overhypt systeem wat totaal nutteloos is, maar goed, de fabrikanten moeten ook voortbestaan.

 

Ehhh....dat is jouw mening

Er zijn nauwelijks nog bioscopen die geen HDR weergave ondersteunen met hun projectie.

aangepast door Drs. IJzerbout

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

..overigens vind ik HDR een overhypt systeem wat totaal nutteloos is, maar goed, de fabrikanten moeten ook voortbestaan.

Heb je zelf al een HDR demo gezien?

Ik namelijk wel en ben erg onder de indruk.

Wavefrontier T90, Vu+ Duo 4k SE (DVB-S2x/FBC & DVB-T2), Octagon SF4008 (2x DVB-S2x & 1x DVB-T2), Mut@nt HD51 (DVB-S2x & DVB-C), TBS6920 & TBS6925

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Besef wel, dat er mensen zijn, van wie het gezichtsvermogen beperkt is en dit soort verbeteringen niet kunnen waarnemen.

Die mensen beseffen dat zelf niet, omdat ze onmogelijk kunnen vergelijken.

Ik wil benadrukken, dat ik hier niemand persoonlijk bedoel.

 

Om HDR te vergelijken t.o.v. gewone weergave is goed HDR content met een HDR weergave monitor nodig, met daarnaast hetzelfde beeld zonder HDR.

Iets wat niet altijd beschikbaar is.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Besef wel, dat er mensen zijn, van wie het gezichtsvermogen beperkt is en dit soort verbeteringen niet kunnen waarnemen.

Die mensen beseffen dat zelf niet, omdat ze onmogelijk kunnen vergelijken.

Ik wil benadrukken, dat ik hier niemand persoonlijk bedoel.

 

Om HDR te vergelijken t.o.v. gewone weergave is goed HDR content met een HDR weergave monitor nodig, met daarnaast hetzelfde beeld zonder HDR.

Iets wat niet altijd beschikbaar is.

 

Juist voor mensen met een beperkt gezichtsvermogen kan het tot een duidelijke verbetering van de waarneming komen.

Dit komt door de grotere kontrastomvang en door de hogere RGB kleurruimte.

Ook blijft er meer detail over in zeer donkere en zeer heldere scenes. In de natuur past ons oog zich aan. Kamera´s konden dat tot nu toe niet. HDR Kamera´s zijn hier duidelijk beter.

  • Like 1

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Juist voor mensen met een beperkt gezichtsvermogen kan het tot een duidelijke verbetering van de waarneming komen.

Hangt van het zichtprobleem af ;)

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...