Ga naar inhoud


RTV Drenthe stopt door bezuiniging met satellietverspreiding


Sprietje

Aanbevolen berichten


Dit is leuk. Deze zenders moeten bezuinigen maar krijgen doorvoor in de plaats geld van de gemeente. :D

 

Gemeente??, gemeentes hebben nog nooit betaald aan de Regio Omroepen.

Dit gaat al jaren via "opcenten" van de provincie.

 

En nu dit, eerst wil Dekker bezuinigen en op eens is er een draai om dit niet te doen:

http://www.omroepzeeland.nl/nieuws/2016-11-25/1064015/vvd-en-pvda-willen-uitstel-bezuinigingen-oz#.WDqzZ_mLS01

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry, ik bedoel geld van de Provincie. Hoe dan ook, het is belastinggeld en het is te gek voor woorden dat aan de ene kant bezuinigd zou moeten worden terwijl aan de andere kant er weet gemeenschapsgeld ingepompt gaat worden.

En dan vooral coderen, zodat canaal digitaal er ook nog wat aan verdienen kan.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dat coderen is een deel van het verdienmodel voor die regionale omroep.

Of de regionale omroep betaalt de transponderhuur en het programma is FTA, of Canaldigitaal neemt de kosten op zich voor doorgifte via satelliet en zet het programma achter de decoder.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Omdat men in Nederland geen dekking voor de regio heeft via land zenders.

Verder heeft men de gedachte dat voormalige regio bewoners verbonden willen blijven met hun geboortegrond.

 

Kijk jij niet naar TV Overijssel?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Omdat men in Nederland geen dekking voor de regio heeft via land zenders.

Verder heeft men de gedachte dat voormalige regio bewoners verbonden willen blijven met hun geboortegrond.

 

Kijk jij niet naar TV Overijssel?

 

Geen dekking in de regio???  Ik dacht dat er in NL DVB-t was? En dan is toch heel Nederland verkabeld?

 

Mensen die uit hun regio verhuizen hebben dan pech gehad. Om daar zoveel kosten voor te maken is voor mij niet begrijpelijk. Daarvoor komen dan weer andere programma´s in aanmerking.

En de NL Wereldomroep moest per slot van rekening ook de baggerhoop op. Nu kunnen de Nederlanders in den Vreemden niet meer van Jan Pelleboer horen hoe slecht het weer in Nederland is terwijl ze op de camping in Spanje in het zonnetje zitten. :D

En TV Overijssel interesseert mij de bonen werkelijk niet. Komt nog bij dat ik in Maastricht geboren ben. :D :D

En ook al zou ik willen kijken, in Dubai hebben ze geen dekking.

aangepast door Drs. IJzerbout

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je op het platte land woont, heb je geen kabel en heb je de keus uit Digitenne of de satelliet. Digitenne heeft maar een beperkt zenderaanbod en ik dacht niet eens in HD. Velen zullen dan kiezen voor de satelliet. Logisch is dan dat ze via de satelliet ook de regionale TV kunnen bekijken. CanalDigitaal zet dit achter de decoder om daarmee de kosten van de transponderhuur te kunnen betalen.
Omdat velen die in het buitengebied wonen toch al een abonnement op CD hebben, is dat niet geheel onlogisch.

De kosten voor distributie via Digitenne worden door de staat betaald uit de omroepbijdrage die in de belastingheffing zit.
 

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Digitenne

A...

De kosten voor distributie via Digitenne worden door de staat betaald uit de omroepbijdrage die in de belastingheffing zit.
 

 

Digitenne KPN

Draadloos digitaal tv kijken!
€ 14, 00 p.m Gratis inclusief 1 tv-ontvanger
Direct bestellen

 

dat betaalt enkel ten dele de staat, maar zonder abonnement bij KPN gaat het niet

aangepast door Tonskidutch

keep the streets empty for me

Fever Ray

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De staat zorgt alleen voor FTA ontvangst van NED 1,2,3,

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Nou Cees, je zit er wel goed naast.

Behalve NPO 1, 2, 3 ook de 7 nationale radiozenders en de regionalen TV en radiozenders FTA.

Niet helemaal, een kijker zal doorgaans slechts een regionale zender kunnen ontvangen.

De regionale zenders worden niet landelijk verspreid.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...