Ga naar inhoud


RTV Drenthe stopt door bezuiniging met satellietverspreiding


Sprietje

Aanbevolen berichten


Die herhalingen komen door dat de Regionalen nooit genoeg geld hebben gehad en daar komen nu de bezuinigingen weer bij van het kaalslag kabinet in Den Haag.

Den Haag zou beter een voorbeeld nemen aan de "Dritten" van de ARD, maar dat is Nederland niet gegund.

 

Spijker op zijn kop!

 

De doorgifte-eis via digitenne gebeurt alleen regionaal. Het moet op de satelliet!

Ik woon buiten de regio maar wil wel graag de regio volgen. Al vind ik die omroepstudio Drenthe op tv bloedsaai, die mis ik niet.

 

De regio's (buiten de randstadregio) zijn erg karig bedeeld. Bovendien wordt het landelijk omroepnet zo'n beetje beschouwd als eigendom van de randstad. Ik hoorde onlangs meneer Rob Oudkerk (ja die PvdA'er uit Amsterdam) luid zeggen op NOS-tv dat hij helemaal niets heeft met de regio buiten Amsterdam. Hij vindt dat een nederlander een Amsterdammer is. En daar moet de rest van NL dan maar naar luisteren.

 

Elke multicultigroep heeft hier zijn tv-kanaal, maar Noord/Oost/Zuid heeft niks als ie meer dan 50km van huis is..

Absoluut correct gezien!

 

Nou ja, in feite heeft een regionale omroep niets op een satelliet te zoeken.

Mijn manier van denken is al te lang aan het commerciele TV model gewend en ik zal het nooit begrijpen. :D

Wat doen dan alle Dritten in Duitsland Europawijd? En in HD?

Ik moet zeggen dat ik ze allemaal bekijk. Ik vind ze een kleurrijke aanvulling op ARD en ZDF.

​En ook op deze zenders worden programma's herhaald, en daarnaast maken ze samen programma's die zelfs in het buitenland worden verkocht.

 

Nederland is opgebouwd uit provincies, Duitsland uit deelstaten. Regionale kleur is historisch en cultureel waardevol. De Regionale zenders spelen daar een belangrijke rol in.   

 

Ik vind het onbegrijpelijk dat er in Nederland op wordt bezuinigd, terwijl er aan de andere kant zoveel belastinggeld gaat naar extreem onzinnige zaken.

 

En we blijven bezuinigen op ons cultureel erfgoed (monumentenlijst, regionale omroep)  in ruil voor een "meevaller" van 4,3 miljard.

Wat heb je daaraan  als je basale zaken kapot bezuinigt?  

Die 4.3 miljard is m.i. geen overschot, maar het gevolg van kapitaalvernietiging. Denk aan bv. defensie.

 

Regionale omroep biedt kansen in een tijd dat kranten en tijdschriften het moeilijk hebben.

Ik kan de bezorgdheid over de diversiteit van onze pers niet volgen als je tegelijkertijd de regio's kapot bezuinigt.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hangt van je onvanger af.

Die van KPN/Digitenne gaven slechts 1 door.

Een Technisat sloeg er in bv. de regio zuid-oost Friesland 3-4 op: Groningen, Friesland, Drenthe en Flevoland.

En bij atmosferische omstandigheden krijg je zelfs half Nederland. 

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Spijker op zijn kop!

 

Absoluut correct gezien!

 

Wat doen dan alle Dritten in Duitsland Europawijd? En in HD?

Ik moet zeggen dat ik ze allemaal bekijk. Ik vind ze een kleurrijke aanvulling op ARD en ZDF.

​En ook op deze zenders worden programma's herhaald, en daarnaast maken ze samen programma's die zelfs in het buitenland worden verkocht.

 

Nederland is opgebouwd uit provincies, Duitsland uit deelstaten. Regionale kleur is historisch en cultureel waardevol. De Regionale zenders spelen daar een belangrijke rol in.   

 

Ik vind het onbegrijpelijk dat er in Nederland op wordt bezuinigd, terwijl er aan de andere kant zoveel belastinggeld gaat naar extreem onzinnige zaken.

 

En we blijven bezuinigen op ons cultureel erfgoed (monumentenlijst, regionale omroep)  in ruil voor een "meevaller" van 4,3 miljard.

Wat heb je daaraan  als je basale zaken kapot bezuinigt?  

Die 4.3 miljard is m.i. geen overschot, maar het gevolg van kapitaalvernietiging. Denk aan bv. defensie.

 

Regionale omroep biedt kansen in een tijd dat kranten en tijdschriften het moeilijk hebben.

Ik kan de bezorgdheid over de diversiteit van onze pers niet volgen als je tegelijkertijd de regio's kapot bezuinigt.

 

Helemaal mee eens met Eduard, incl. zijn verwijzingen naar eerdere posts.

In Duitsland gaan ze via sat nog verder dan alleen de Dritten, zie freq: 11523 H 22000 5/6 met o.a. München TV, Donau TV, Main TV en nog veel meer op Astra 1

Bovendien knallen die hier en de rest van Europa keihard binnen.

 

Maar ja, NL zal wel altijd het land van betutteling en regels blijven.

 

Als de regering zich zo blijft bemoeien met de NPO, dan wordt het een staatsomroep net als hier, met alle gevolgen van dien.

Sommigen willen af van NPO 3, soms ook nog van NPO 2.

Er wordt altijd gezegd dat de NPO te links is, op de AVROTROS na, dus moesten er nieuwe rechts getinte omroepen bij zoals WNL.

Niemand kijkt er naar en ze hebben amper leden.

Dus het volk zit hier niet op te wachten.

Als bepaalde partijen hun zin krijgen, wordt het in NL net als in de VS, alleen nog commercieel met om de drie minuten reclame,

nou dan haak ik af.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uhhh....

 

Wat staat hier nu free to air: http://radio-tv-nederland.nl/dvbt/digitenne-kpntv.html

ha nee ik bedoelde echt het woord Digitenne

jij bedoeld DVB-T

natuurlijk kun je zonder Digitenne abonnement enkele zenders Free To Air ontvangen

 

( heel makkelijk overigens met een 2m coax kabel waarvan de laatste 20cm de koperkern vrij gemaakt is )

keep the streets empty for me

Fever Ray

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ha nee ik bedoelde echt het woord Digitenne

jij bedoeld DVB-T

natuurlijk kun je zonder Digitenne abonnement enkele zenders Free To Air ontvangen

 

( heel makkelijk overigens met een 2m coax kabel waarvan de laatste 20cm de koperkern vrij gemaakt is )

 

Met een T antenne, twee uitschuifbare sprieten op voet en ingesteld op UHF, ontvang ik zo de Cypriotische zenders die op sat gecodeerd zijn.

En die doen niet aan afvlakken van de signaalsterkte, komen op meer dan 70 km. hier vandaan, loei hard binnen.

 

En dat is ook een punt in NL, vooral het signaal afzwakken anders hebben de buurlanden er last van.

maar dat de Vlaamse vrije radio zenders de NL-se publieke zenders wegdrukken interesseert ze niet in Den Haag,

zal ook wel zo zijn met de TV zenders.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met een T antenne, twee uitschuifbare sprieten op voet en ingesteld op UHF, ontvang ik zo de Cypriotische zenders die op sat gecodeerd zijn.

En die doen niet aan afvlakken van de signaalsterkte, komen op meer dan 70 km. hier vandaan, loei hard binnen.

 

En dat is ook een punt in NL, vooral het signaal afzwakken anders hebben de buurlanden er last van.

maar dat de Vlaamse vrije radio zenders de NL-se publieke zenders wegdrukken interesseert ze niet in Den Haag,

zal ook wel zo zijn met de TV zenders.

 

Ga er maar van uit dat zowel Belgie als Nederland zich nauwkeurig aan internationale afspraken houdt.

Die Cypriotische zenders staan op een hoge berg en dan nog het overgrote traject over de zee moeten, dan is dat niet zo moeilijk met loeihard binnenkomen als je direct aan de kust van Türkiye woont.

 

maar dat de Vlaamse vrije radio zenders de NL-se publieke zenders wegdrukken interesseert ze niet in Den Haag,

zal ook wel zo zijn met de TV zenders.

 

Ehhh..? Hmmm...zullen we het maar niet hebben over de puinhoop op de radio & televisiebanden in Turkije?

Moet je dat gekluns in Istanbul zien waar iedere zender een aparte zendmast ergens op een berg heeft staan, braaf naast elkaar. De storing is navenant en de terrestische ontvangst is waardeloos. Dan is het ook nog analoge PAL want die vele zenders worden het waarschijnlijk nooit eens met elkaar hoe het met DVB-T verder gaat.

DAB+ idem dito...is er niet eens in Turkije.

 

Dus niet met de belerende vinger naar NL en B wijzen terwijl het in je eigen land niet van de grond komt. :D :D

Het interesseert ze in Ankara nog veel minder dan in Den Haag. :sick:

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Turkije en andere landen rond de Middelandse Zee kan en mag je niet vergelijken met NL/B.

Waarschijnlijk nog nooit in Brabant en/of Limburg geweest,daar kan je echt last hebben van Vlaamse zenders.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Turkije en andere landen rond de Middelandse Zee kan en mag je niet vergelijken met NL/B.

Waarschijnlijk nog nooit in Brabant en/of Limburg geweest,daar kan je echt last hebben van Vlaamse zenders.

 

Dat heb je zo in grenstreken hé... :D

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helemaal mee eens met Eduard, incl. zijn verwijzingen naar eerdere posts.

In Duitsland gaan ze via sat nog verder dan alleen de Dritten, zie freq: 11523 H 22000 5/6 met o.a. München TV, Donau TV, Main TV en nog veel meer op Astra 1

Bovendien knallen die hier en de rest van Europa keihard binnen.

 

Maar ja, NL zal wel altijd het land van betutteling en regels blijven.

 

Als de regering zich zo blijft bemoeien met de NPO, dan wordt het een staatsomroep net als hier, met alle gevolgen van dien.

Sommigen willen af van NPO 3, soms ook nog van NPO 2.

Er wordt altijd gezegd dat de NPO te links is, op de AVROTROS na, dus moesten er nieuwe rechts getinte omroepen bij zoals WNL.

Niemand kijkt er naar en ze hebben amper leden.

Dus het volk zit hier niet op te wachten.

Als bepaalde partijen hun zin krijgen, wordt het in NL net als in de VS, alleen nog commercieel met om de drie minuten reclame,

nou dan haak ik af.

 

In de jaren zeventig had je op de radiozenders de zogenaamde zenderkleuring. Hilversum 3 was de popzender. Maar behalve op de zondagmiddag, dan was er gewoon dat geklets en geneuzel te horen van NOS Langs de lijn.

Zoveel geklets en het had dus op Hilversum 1 uitgezonden moeten worden. Maar de NOS (toen nog inclusief de taak van de publieke omroep dat nu de NPO heeft) interesseerde het zich geen ene bal. Die regels gold niet de eigen organisatie.

 

Dus dan maar luisteren naar de American Top 40 op de AFN.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had in Limburg ook heel veel "last" van buitenlandse zenders.

Heerlijk! Allemaal vrij te ontvangen radio- en TV-zenders op DVB-T en DAB. Jammer nog, dat Luxemburg zo ver weg was...

FM bleef dan wel weer achter op de rest van Nederland maar AFN, Nostalgie of 100'5 was vaak beter te pruimen dan de Nederlandse eenheidsworst.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vroeger hadden mijn ouders wel eens Spanje op de buis. Ik heb wel eens SVT gezien met het Stadshuset uit Stockholm. Allemaal gewoon via ether.

 

In 1995 op een camping in Esbjerg kon je via de antenne gewoon kijken naar Nederland 1,2 en 3. Ook diverse BBC en ITV-regio's. Maar dat laatste was alleen beeld omdat het geluid via een andere kanaal werd uitgezonden. Maar het was funny om te zien.

 

En nu natuurlijk de Deense zenders DR en TV2.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

AFN Soesterberg heeft ook een tijdje AFN TV uitgezonden, was ook prima te ontvangen met wat aanpassingen aan het tv toestel.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...