Ga naar inhoud


VU Plus Solo Beeld Blokkerig


Gradus

Aanbevolen berichten

Beste Lezers,

 

We hebben thuis een probleem met de Satellietontvanger VU plus Solo.

 

Nadat het overstappen naar een andere internetprovider het het netwerk opnieuw ingesteld en tijdens het instellen is de ontvanger vastgelopen. Hierna de ontvanger een reset gegeven en de zenders opnieuw geïnstalleerd.   

 

Alles loopt nu weer maar het beeld is beduidend slechter dan voor de reset. Het lijkt wel of bepaalde instellingen verloren zijn geraakt of anders staan.

 

Met name de betaalde HD Zenders zijn qua beeld echt blokkerig en ook de diept (achtergrond) valst slecht te noemen. We hebben dit probleem ook bij de aanschaf gehad maar toe heeft de leverancier het beeld super mooi gemaakt middels de instellingen.

 

Ik ben een leek op dit gebied maar wil nu graag de settings weer goed zetten.

 

Wie kan mij hiermee helpen want wil niet de leverancier voor wellicht een kleinigheid laten opdraven.

 

Alvast dank voor de hulp. 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Wanneer ik het goed begrijp werken de betaalzenders niet goed meer na het veranderen van de internet provider.

Je abonnement loopt dus via het internet, je hebt zelf geen kaart in je lezer zitten?

 

Daar is inderdaad een eenvoudige oplossing voor.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja er zit zeker een kaart in en hebben abonnement bij canal digitaal middels de schotel. Maar daar zit het probleem niet lijkt me. Het de ontvanger op het internet en lan aangesloten om wat wijzer te worden van de ontvanger zelf. Kan hem nu aansturen met de pc en wie weet wat nogal meer.