Ga naar inhoud


Diseqc problemen


acf69

Aanbevolen berichten

Ik heb jaren lang zonder problemen Canal Digitaal gekeken met een Duo LNB, 8x4 Diseqc switch en mijn Samsung TV met ingebouwde S2 tuner.

 

Ik ben vorige week verhuisd, en de installateur heeft een nieuw sateliet plus Duo LNB geplaatst. Ik heb de 8x4 Diseqc switch meegenomen en toen we alles testen via mijn Samsung S2 tuner werkte het zoals in het oude huis (19.2 en 23.5 goed beeld, can zappen tussen de twee satelieten etc.)

 

Omdat mijn nieuwe huis anders geconfigureerd is (geen Coax bij de TV maar wel waar de box staat) heb ik een VU+ Uno 4k gekocht, krijg deze echter niet aan de praat.

 

1) Als ik de box opstart blijft rechtsonder loading.... staan

 

Echter ik kan gewoon met mijn afstandbediening werken en krijg beeld

 

2) Ik vind alleen maar kanalen op de 19.2, wat ik ook doe ik vind niks op de 23.5. Als ik de 19.2 en 23.5 omdraai in de diseqc instellen in de box vind ik maar een of twee transponders...

 

Wat doe ik fout?

post-52984-0-98182500-1493805799_thumb.jpg

post-52984-0-10192500-1493805814_thumb.jpg

post-52984-0-14247400-1493805830_thumb.jpg

post-52984-0-46647100-1493805857_thumb.jpg

post-52984-0-89476300-1493805902_thumb.jpg

post-52984-0-85101700-1493805931_thumb.jpg

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


Vind ik ook wel een vreemde setup. Nu heb je dus 2 quattro LNB's en dat gaat de multiswitch in en dan naar 1 receiver? Kan je beter een DUO-LNB nemen, daar zit alles al in. En die is er ook voor 4 receivers.

System Administrator (niet van deze site)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vind ik ook wel een vreemde setup. Nu heb je dus 2 quattro LNB's en dat gaat de multiswitch in en dan naar 1 receiver? Kan je beter een DUO-LNB nemen, daar zit alles al in. En die is er ook voor 4 receivers.

 

Had jij voorheen de duo-lnb waar al een diseqc-switch in zit op de multiswitch aangesloten en werkte dat op je Samsung TV met ingebouwde S2 tuner?

 

 

Dit zijn goede vragen. Ik had voorheen denk ik deze LNB x2: IDLB-QUTL40BK INVERTO - dit stond op de faktuur uit 2010. Ik denk dat ik nu ook 2 LNB's heb...

 

Het vreemde is dat op de Samsing S2 tuner alles perfekt werkt, maar niet via de VU+. Dan is de conclusie toch dat de VU+ box niet goed geconfigureerd is? If is de manier waarop het geinstalleerd is niet compatibel met de VU+?

 

Uiteindelijk ga ik 2 receivers installeren, de multiswitch had ik al. Het liefste wil ik het in mijn huidige setup laten werken, alleen als het echt niet kan ben ik bereid een andere multiswitch/duo lnb te kopen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is op de Samsung Astra 19.2 ook DiSEqC port A en Astra 23.5 port B?

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja maar de INVERTO IDLB-QUTL40BK is een Quattro-lnb en die kun je prima op een multiswitch aansluiten.
Een duo-lnb kun je niet aansluiten op een multiswitch.

Op welke schotel had je 2 quattro-lnb's staan? Dat moet dat minimaal een Triax 110 zijn om de Astra 19,2 en 23,5 te ontvangen. Op een kleinere schotel passen ze niet omdat die lnb's 71mm breed zijn.
Welke duo-lnb heb je nu en welke schotel heb je nu?
 

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Is op de Samsung Astra 19.2 ook DiSEqC port A en Astra 23.5 port B?

 

De instellingen op de Samsung zijn als volgt:

 

Astra 19.2 - Diseqc mode 1/4 - Lower LNB 9750 mhz - Upper LNB 10600

Astra 23.5 - Diseqc mode 2/4 - Lower LNB 9750 mhz - Upper LNB 10600

 

Positioner: Off (Positioner: Diseqc 1.2 is niet selecteerbaar = grijs)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja maar de INVERTO IDLB-QUTL40BK is een Quattro-lnb en die kun je prima op een multiswitch aansluiten.

Een duo-lnb kun je niet aansluiten op een multiswitch.

 

Op welke schotel had je 2 quattro-lnb's staan? Dat moet dat minimaal een Triax 110 zijn om de Astra 19,2 en 23,5 te ontvangen. Op een kleinere schotel passen ze niet omdat die lnb's 71mm breed zijn.

Welke duo-lnb heb je nu en welke schotel heb je nu?

 

 

 

De 2 quattro lnb's stonden op een 80cm standaard schotel.

 

Ik heb nu een IDLB-QUTL40-PREMU-OPP Inverto black premium LNB x2. Ze staan op een schotel die ook rond de 80cm is.

 

Nomaals, de huidige setup werkt met de Samsung tuner, maar niet met de VU+ box...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die twee quattro-lnb's kunnen nooit goed gewerkt hebben op een schotel van 80cm. Misschien een beetje uitgemiddeld zodat zowel de Astra 19,2 als 23,5 een beetje te ontvangen zijn.
In ieder geval een opstelling die weinig doordacht is.


Deze 2 quattro-lnb's passen in ieder geval een stuk beter op een schotel van 80cm maar nog steeds niet optimaal.
Om welke schotel gaat het precies?

Staat de VU+ wel op diseqc 1.0 ingesteld?
 

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nomaals, de huidige setup werkt met de Samsung tuner, maar niet met de VU+ box...

 

Los van je schotelopstelling en LNB-switch-configuratie: Welke scan-mogelijkheid gebruik je dan op je VU voor 23 oost?

Op je plaatjes zie ik namelijk alleen maar een 'single-transponder' scan.

 

groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de VU ingesteld om beide satelieten the scannen. Ik krijg ongeveer 1000 kanalen op 19.2, inmiddels krijg ik kanalen van 1 of 2 transponders op 23.5...

 

De installateur zei al dat hij geen goed signaal op de 23.5 kreeg op de schotel, maar toen we de Samsung tuner gebruikten om de test te doen werkte alle kanalen op de 23.5 perfect (bv Ziggo Sport, waar ik het meeste naar kijk).

 

Daarom dachten we dat alles goed werkte, en dat het probleem bij de VU+ ligt.

 

Nu dat jullie mij goede tips geven, in het oude huis had ik ook problemen op de 23.5 met bepaalde high frequence transponders (12xxx), ik kreeg daar geen beeld maar ik keek toch niet naar die kanalen.

 

Dus... misschien moet ik naar jullie luisteren en mijn installatie aanpassen. Wat is het beste als ik al een schotel van 80cm heb, plus 8x Coax die van het dak naar de server room gaan, waar ik al mijn boxen ga aansluiten. Ik heb in de server room een 8x4 multiswitch hangen just in case waar ik 4 boxen kan aansluiten. Ik heb op dit moment een VU Uno 4K, en wil misschien in de toekomst nog een box aansluiten?

 

De installatie is in Geneve, Zwitserland.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sprietje gaf je het antwoord al:

Dat moet dat minimaal een Triax 110 zijn om de Astra 19,2 en 23,5 te ontvangen. Op een kleinere schotel passen ze niet omdat die lnb's 71mm breed zijn.

 

Of je houdt de huidige schotel voor 23.5°E en een aparte schotel erbij voor 19,2°E.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geplaatst: (aangepast)

Sprietje gaf je het antwoord al:

 

Of je houdt de huidige schotel voor 23.5°E en een aparte schotel erbij voor 19,2°E.

 

En hoe bekabel ik dit? Dus 2 schotels met elke een LNB, hoe krijg ik dit tot de box bekabeld en kan ik zappen tussen de twee satelieten?

 

En als ik een grotere schotel neem, zelfde bekabeling?

aangepast door acf69
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...