Ga naar inhoud


Doospoelen van opnames is zondebok


Kabeltje87

Aanbevolen berichten

Het is jammer dat de hang naar € zo heftig is dat lessen uit de geschiedenis zo makkelijk worden vergeten. Want ging de Franse revolutie net als de Russiche niet om eigenlijk het zelfde. Net als de opstanden in de Jordaan Amsterdam en Crooswijk Rotterdam in de jaren dertig? Oftewel de gevestigde orde bleef geld binnen harken en rondslingeren terwijl het volk niets meer had? Gevestigde orde probeerde te onderdrukken en het gevolg kennen we. Deze vergelijkingen lijken overtrokken in deze discussie maar de essentie is dezelfde. Namelijk ongebrijdelde hang naar meer en meer leidt tot verzet en dat verzet kan je tijdelijk onderdrukken maar leidt uiteindelijk tot ondergang van de hongerige wolf.

 

Ik ben er helaas van overtuigd dat de krankzinnige toespitsing van zoveel mogelijk geld in de handen van zo weinig mogelijk mensen weinig goeds voorspelt voor het welzijn van onze kleinkinderen. In een Noorse documentaire zag ik dat in de VS 25 jaar eerder 1% van de Amerikaneneen kwart van alle eigendom bezitten terwijl dat 25 jaar later een een half procent was die maar liefst 75% van alle eigendom heeft. Intussen is het nog weer extremer, de documentaire was in 2012 gemaakt. En dat geldt niet alleen voor de VS, het is niet voor niets dat we "geen geld meer hebben" voor alles wat op sociaal gebied vanzelfsprekend en noodzakelijk is terwijl het geld ons letterlijk uit de oren komt. Weinig nadenkende mensen maken dan de domme link tussen hun eigen minder goede omstandigheden en het feit dat zorg en uitkeringen zoveel kosten. Dat de werkelijke oorzaak is dat er steeds meer door een kleine groep afgeroomd wordt hebben maar weinigen door. Als het om een stabiele toestand ging kun je nog reageren met "ach, we leven toch prima?" maar de ellende is dat het steeds extremer wordt en ook degenen die nu nog alles goedpraten er de pineut van zullen worden. Maar kennelijk moeten ze het eerst zelf met veel pijn voelen voordat ze het begrijpen.

aangepast door T90user
Link naar reactie
Delen op andere sites


@T90

Helaas ik weet het. Zie vaker cijfers aan mij voorbijgaan. Het is niet voor niets dat je ook in het NL'se politieke veld meer en meer onrust zie en ontwikkelingen die duiden op een zoekende massa. Maar je ziet het ook op Europees en in de VS. Het is nog niet een kruidvat dat op korte termijn zal springen maar geleidelijk gaat het wel die kant op. Afhankelijk hoe de verschillende groepen op elkaar reageren. Maar zo gaat het al eeuwen en iedere keer komen we weer verder vooruit.

 

@Bartje

Opinie onderzoeken doen alle bedrijven zelfs CD etc. Dat heet marketing onderzoek en is een miljoenen buisness. Daarmee probeert men te peilen hoe de markt is en hoe die zich beweegt. Zo tracht men o.a. argumenten te ontwikkelingen om maatregelen verteerbaar te maken. Zelfs politieke partijen doen het. Echter de vraag bij dit soort onderzoeken is hoe stel je de vraag en welke antwoorden wens je te zien of niet te zien. Afhankelijk van je belang.

 

Maar nee er zal nooit alle leden gevraagd worden. Maar dat is ook niet wat dan ook gesuggereerd is door wie dan ook

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gaat over Vlaamse commerciële zenders, en doorspoelen reclame en verlies inkomsten. Hierbij wordt voor mij onbekende reden commerciële cs bij betrokken. Ik vraag me af, hoeveel last dat die zenders hebben van bovenstaande.

Dat alles duurder wordt, kan ik inkomen. Kijk naar de prijs van het brood nu en 30 jaar geleden, maar vooral wat de boeren nu en vroeger kregen/krijgen voor hun graan.

Maar als je een goed product hebt, en deze volledig uitmelkt, met tientallen varianten, en de mens tot vervelens toe ergert met altijd dezelfde reclame, dan moeten ze ook niet meer raar van doen, dan de inkomsten verminderen.

Ze verliezen mogelijks geld door uitgesteld kijken, maar wat halen ze in de plaats niet binnen van tientallen varianten waar je kan sms'en of bellen om te stemmen.

De oudere muziekzenders, zijn die ook niet verdwenen, door de helft van de muziek clips te vullen met sms teksten. Kijken niet meer waard en ze hebben van armoe(?) Moeten stoppen?

Om af te sluiten, denk ik niet dat ze volledig de schuld mogen geven aan doorspoelen reclame, maar wel omdat ze veel producten tot vervelens toe uitmelken, en bepaalde kijkers geraken dit moe en haken af.

Ze halen hier aanbieders aan, maar die zijn eigenlijk maar een doorgeefluik.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...