Ga naar inhoud


Doospoelen van opnames is zondebok


Kabeltje87

Aanbevolen berichten

  • Moderator

In de afgelopen jaren hebben de toeleveranciers van Canaldigitaal forse prijsverhogingen doorgevoerd, denk maar aan de doorgifte vergoeding.

Vroeger kreeg Canaldigitaal geld om een zender door te geven, tegenwoordig moet men fors dokken om een programma door te mogen geven, denk even aan de discussie of de Discovery zenders nog doorgegeven gaan worden.

 

Delta heeft daarom de stekker uit Discovery getrokken.

 

De aandeelhouders van de M7 groep zijn mij onbekend, ik weet niet wie er (risicodragend) kapitaal in heeft gestoken.

De opmerking over hun levensstijl draagt niet werkelijk bij aan de discussie.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Discovery als maatstaf nemen is niet direct een goed idee, en als u eens de feestjes van die lui van dichtbij hebt meegemaakt krijg je een heel andere kijk op de zaak hoor.

 

En waarom CD altijd maar ophemelen, terwijl ondertussen algemeen bekend is dat er een haatverhouding is ontstaan door hun monopoly uitbuiting.

 

Ga maar eens kijken op de diverse Camper sites ;)

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ceesv al hetgeen u naar voren brengt is argumentatie gelijk die Psychosammie. Daarom zal ik kort zijn hierover het is goed praterij en een dogma die wankelt.

 

Vanzelfsprekend moeten (en niet mogen) ondernemingen winst maken. Echter de wijze waarop stel ik ter discussie en dan vooral de arrogantie en minachting van de client. Met daarnaast dan de onnozelheid vd gespeelde onschuld als blijkt dat de client niet mee wenst te gaan in de handelswijze en als reactie daarop alternatieve gaat zoeken en vindt. U praat zoals eerder geconstateerd iedere handeling goed en wens te pas en te onpas te kunnen stellen dat de client fout is. Dit roept bij mij de vraag op met en uit welk belang u handelt. Mijn inziens in ieder geval niet die van de reguliere eerlijke kijker zoals zo vaak graag voorgewend. Want als dit wel zo zou zijn dan zou u het eens moeten zijn dat het meerendeel zo niet alle maatregelen van CD op geen enkele wijze de com cs heeft geschaad. Sterker het heeft de diverse aanbieders alleen maar meer klandizie opgeleverd. Wat wel het resultaat is dat de eerlijke kijker opgescheept is met onnodige abbo's niet meer zijn apperatuur naar eigen goeddunken kan gebruiken bizarre kosten dient te voldoen voor aanschaf ban cam registratie kosten teruglopende ontvangst kwaliteit door uitpersen transponder kwaliteit etc etc.

 

Dan zou de client in stilzwijgen hetgeen moeten ondergaan volgens u?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik ben klant en ervaar het volgende, ik heb sinds jaren elke dag beeld, twee jaar geleden is het maandelijkse bedrag met 2 Euro per maand verlaagd, en heb nooit problemen.

 

Ik heb 3 kaarten, voor elke ontvanger een, en kan daarmee kijken en opnemen.

Het beeld is prima op mijn 65"plasma, doordat ik een goede kwaliteit ontvanger gebruik.

Een ontvanger naar eigen keuze, hetgeen bij de meeste providers onmogelijk is.

Bij slechte ontvangers op slecht geplaatste schotels krijg je blokjes, maar dat heeft niets te maken met de transponder bezetting van Canaldigitaal.

Op moet ik extra gaan betalen voor degene die hun zaken niet op orde hebben en CD daarom meer bandbreedte moet gebruiken om ook die lieden hun beperkingen te compenseren?

Alternatieven zijn of duurder, of van slechtere kwaliteit, of niet voorhanden.

 

Waarom zou ik tegen Canaldigitaal zijn?

Het enige dat mij stoort, is dat door het handelen van wetsovertreders de restricties steeds meer beperkingen met zich mee brengen, voor nieuwe klanten, en op een gegeven moment ook voor oude klanten, zoals de codering voor bijvoorbeeld Mezzo.

 

Maar dat is iets wat in de hele maatschappij gebeurt, bij de supermarkt mag ik ook niet meer naar binnen zonder mijn tassen te laten controleren, en betaal ik ook de boodschappen die iemand anders jat.

 

Wanneer je wilt klagen, klaag dan tegen al die mensen die kijken zonder mee te betalen.

Die zijn namelijk degenen die jou de transponderhuur laten betalen.

 

En nogmaals wanneer je van mening bent dat het allemaal te duur is, zeg dan je abonnement op en ga dan naar de bioscoop om een film te kijken.

O, wacht, daar mag je ook al de film niet zelf opnemen om nog eens een keer thuis te bekijken.

 

Er zijn hier wel degelijk mensen, die hier het hardst klagen over alle beperkingen, maar wel een server hebben draaien waarmee ze het signaal aan derden beschikbaar stellen en daarmee in mijn ogen geen enkel recht van spreken hebben.

 

Joop, ik klaag toch ook niet wanneer jij extra sloten op je huisdeur zet, om je eigendom te beschermen, waarom klaag je dan wel over providers die hun broodwinning veilig stellen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het wets overtreden wordt enkel als excuus gebruikt, zelfs als een film het 5 dubbele opbrengt wordt het nog steeds gebruikt als argument. De media wereld is diep ziek, een supermarkt verkoopt ook geen 100% van zijn produkten en moet spullen wegwerpen enkel hebben die geen slachtoffer die ze aan kunnen wijzen als enige schuldige.

 

We zijn in een graai cultuur beland waar de graaiers vingertjes wijzen op dingen die niet relevant zijn want dieven heb je namelijk overal. Onder dit mom worden continu prijsverhogingen doorgevoerd om de pocket nog meer te kunnen vullen over de rug van de kijker.

 

Dieven waren er altijd al, vroeger ,nu en in de toekomst, dat is geen reden allerlei rare verhogingen door te voeren en restricties aan de mensen die maandelijks keurig hun abo betalen. Dit zou door een bedrijf net als bij de supermarkt ingecalculeerd moeten zijn, 100% winst betaat namelijk niet tenzij je oneerlijk handeld.

aangepast door Penthe
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Ceesv

Ik stop ermee, je praat het niet aan hun verstand. Ze zijn allemaal slachtoffer van graaiers.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ceesv & Psychosammie

Een minachtende toon aanslaan is een vorm van arrogantie die veelal aangeeft dat men om inhoudelijke argumenten verlegen zit.

Nogmaals ondernemingen moeten winst maken dat is goed evenals investeren naar de toekomst. Dat mag geld kosten.

Echter de door u aangewende argumenten en voorbeelden met als doel uw gelijk te betogen gaan mank Sterker hiermee toont u keer op kerr aan dat uw voorstelling van de realiteit niet een correcte is. Nergens is door andersdenkende gesteld dat com cs toejuiching behoeft oid. Daarover is slechts alleen gesteld dat aanbieder door eigen handelen dit verschijnsel in de hand werkt.

Aanbieder heeft in de afgelopen jaren door innovatie de kosten voor transponder huur verlaagt (analoog naar digitaal en van sd naar hd). Hier merkte client enerzijds kwaliteitsverbetering maar ook de noodzaak voor aanschaf vervangende apparatuur. Maar daar stond voor cd en client iets tegenover (voor cd meer dan cient maar dat geeft niet wat mij betreft).

Wat ik wel cd verwijt is het doorvoeren van maatregelen onder valse voorwendselen zoals kaart beperkingen etc. Evenals absurde prijzen voor 2-de kaarten, cams, inschrijving, verhuizing etc. Maar ook het aanwenden van technieken die gebruiksmogelijkheden beperkt of datacompressie en vetvolgens doodleuk het probleem bij client te leggen.

Want wilt u serieus stellen dat de ondervonden ontvangstverslechtering in bijv Poortugal de schuldis van client omdat deze op cd vertrouwd dat de door deze aanbevolen installatie voldoet? Wilt u zeggen dat de ondervonden ontvangst problemen bij door cd aangewezen installateurs die op cd aanwijzing installaties hebben geplaatst door gedrag van client zijn ingegeven?

Ik weet niet bij welke supermarkten u boodschappen doet maar als u steeds weer uw tas moet tonen bij aankomst cq vertrek dan heb ik ernstig mijn bedenkingen bij de reden daartoe.

Ja in de bioscoop mag je geen opnamen maken evenals theater circus oid. Echter dat was bij binnenkomst al gemeld. Halverwege de voorstelling gaat het licht niet aan om een extra entree te heffen alvorens dat de voorstelling verder gaat om bij uw voorbeeld te blijven en dat is wat cd wel doet om de vergelijking te complimenteren.

Maar goed het handelen van cd is in ieder geval zodanig dat enkele ondernemers (in wie ik persoonlijk zeker vertrouwen heb op basis van ervaringen) een nieuwe aanbieder hebben opgericht. Hetgeen tot voor kort als waanidee werd afgedaan. Dit zegt mijns inziens alles in deze.

aangepast door joop001
Link naar reactie
Delen op andere sites

De kijker moet flink afdokken, maar de adverteerders halen de buit binnen, als dat zo verder gaat gaat men nog meer afhaken, dit doet de jeugd al, die hebben geen interesse meer in het lineair kijken, en of ze hun eigen deuren aan het ingooien zijn.

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

De overgang van lineair naar uitgesteld/youtube etc kijken heeft naar ik denk meerdere reden. Die per doelgroep enerzijds gedeeld worden maar op deelvlakken verschillend zijn. De delers zijn denk ik reclame, agenda(tijdsbesteding), interesse etc. De verschillen zullen denk ik voortkomen uit trands en marketing.

 

Dat de gevestigde orde hierdoor inkomsten zullen zien teruglopen is logisch. Echter toen de tv opkwam zag je dat bij bioscopen, toneel en reizende gezelschappen ook gebeuren. Meer aanbod maak de spoeling dunner. Dat de gevestigde orde dat wil compenseren begrijp ik. Echter deze ingeslagen weg (reclame opdringen etc) is echter heilloos en roept weerstand op. Weerstand zal uiteindelijk tot afkeer leiden en als dat gevoel daadwerkelijk algemeen gedeeld gaat worden dan zal dat de hele sector hard treffen, met alle gevolgen vandien.

 

Het is jammer dat de hang naar € zo heftig is dat lessen uit de geschiedenis zo makkelijk worden vergeten. Want ging de Franse revolutie net als de Russiche niet om eigenlijk het zelfde. Net als de opstanden in de Jordaan Amsterdam en Crooswijk Rotterdam in de jaren dertig? Oftewel de gevestigde orde bleef geld binnen harken en rondslingeren terwijl het volk niets meer had? Gevestigde orde probeerde te onderdrukken en het gevolg kennen we. Deze vergelijkingen lijken overtrokken in deze discussie maar de essentie is dezelfde. Namelijk ongebrijdelde hang naar meer en meer leidt tot verzet en dat verzet kan je tijdelijk onderdrukken maar leidt uiteindelijk tot ondergang van de hongerige wolf.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt natuurlijk met allerlei lovende woorden voor CanalDigitaal komen maar wat mij betreft, iemand zijnde die met regelmaat onderweg naar en in Roemenië van hun aanbod gebruik maakte, ben ik onredelijk zwaar getroffen door hun idiote beslissing om hun aanbod van 19,2 naar 23,5 Oost te gaan verhuizen. Ik ben iemand die voornamelijk naar serieuze en nieuwsprogramma's kijkt, en tot die ellendige verhuizing had ik alles keurig bij elkaar, NPO 1,2,3, en BVN, VRT 1 en 2, de publieke Duitse netten en de diverse internationale nieuwszenders.

 

Maar ze moesten zo nodig meer verdienen door een goedkopere positie op te zoeken. Daar heeft GEEN ENKELE NEDERLANDER OF VLAMING voordeel van, en evenmin heb ik mogen vaststellen dat het abonnement daardoor een stuk goedkoper werd.

Voor mij uiteindelijk de reden waarom ik maar gestopt ben, moet het maar met BVN op 19,2 doen als enige Nederlander want het steeds gaan verdraaien van je camper-antenne is niet te doen. Ze zullen ook niet eerst iets doen als een opinie onderzoek onder hun gebruikers, nee die moeten zich maar aanpassen aan de graaigier van M7. Daarom heb ik een gloeiende pest aan hen. En daarom biedt dat Joyce ook niet echt een oplossing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...