Ga naar inhoud


kan 12v zwembad licht stukgaan van 14.7v


freak

Aanbevolen berichten

mijn voeding geeft 14.7v

ik heb er 2 zwembad lichten op aangesloten

maar 1 doet het niet, de andere doet het wel perfect op 14.7v

nou zegt de verkoper dat het mijn schuld is dat hij stuk is omdat de lamp allleen voor 12v is, en niet voor 14.7v

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 30
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

  • Moderator

Deze vraag past beter in de rokende soldeerbout.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

En wat is er defect aan degene die het niet doet?

 

Bij mij waren de veercontacten bij een nieuwe zwembadlamp afgebroken.

Even een waarschuwing, zo maar een voeding aansluiten op zwembad verlichting is not done, daar hoort een goede galvanische scheidingstransformator tussen geplaatst te zijn!

 

Of je krijgt je schoonmoeder op bezoek?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Betekent het equivalent van 300 Watt.

 

300 VA is 300 Volt * Ampère.

 

Waarom zou je die kleiner willen kiezen?

Wat is de aansluitwaarde van je zwembad lampen?

En hebben we het hier over wissel of gelijkspanning?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik heb er mee kleuren LED lampen met afstandsbediening in zitten, of dat hier,LED lamp, ook het geval is?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Led-verlichting moet je niet op overspanning zetten, die moet gewoon op 12V staan.

 

Die transformator is eigenlijk gemaakt voor halogeenlampen. Dan heb je bij een leiding van 2,5mm2  al snel een spanningsverlies van 1,75V.

 

Meestal kun je een zwembadtrafo instellen op 12,5, 13 en 13,5V.
Dit instellen doe je echter niet aan de secundaire zijde maar aan de primaire zijde, de zijde dus van 230V.
Hier zitten meestal 3 aansluitingen die worden aangeduid met kabellengte. Bij de step met de hoogste kabellengte  krijg je dus de meeste spanning, waarschijnlijk dus die 14,7V.
Ik zou hem maar eens aansluiten op een step met een kortere kabellengte. Dan zakt het voltage en gaan de lampen langer mee.
 

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dus in dit geval een 300 Watt halogeen voeding aangesloten op LED verlichting?

 

14,7 Volt is inderdaad niet aan te bevelen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...