Ga naar inhoud


HDMI-CEC kiest foute bron op tv


RaveMaus

Aanbevolen berichten

Na alle ellende die tegenwoordig met de laatste versies van VTI bestaat, maar eens overgeschakeld op OpenAtv. Valt voorlopig reuze mee, doch enkele dingetjes. Shoot...

 

Met VTI kan je in de HDMI-CEC app de bron ingeven waar je tv naartoe moet schakelen. Werkt steeds prima, ook op mijn maandje oude Loewe One 55.

Met de CEC app in OpenAtv heb je die keuze niet meer. Bij inschakelen van de Vu+ gaat de tv naar zijn scart-ingang, terwijl ik graag HDMI 3 wil hebben.

 

Is dat op te lossen?

 

tnx

Gert

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites


Waar heb je het over, ik ervaar helemaal geen ellende met VTI?

Er is al meer dan een maand geen update geweest van VTI over wat voor ellende hebben we het dan?

aangepast door stevie-v

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik kijk er ook van op.

 

Ik an mij geen onderwerpen herinneren met prangende VTi problemen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Van in 2011 vu+ boxjes en bijna meteen voor VTI gekozen.

Sinds update naar VTI9 is de ellende zowat begonnen. De box ging in eerste instantie niet echt soepel meer. En mijn oh zo gewaardeerde VFD skin was half leesbaar. Niet aan te passen want dan startte de boel niet meer op.

 

Nu heb ik af en toe dat opnames niet volledig opgenomen zijn, de VFD skin is nog steeds half weg, op de Vu+Uno zijn de opnames vd Duo2 niet te bekijken, picons doen het maar half, vaak blokjes in beeld,enz

Twee maanden terug een complete clean install gedaan, harddisk geformatteerd, VTI11 er op maar hetzelfde resultaat.

 

Al enkele keren met oudere boxen ondervonden dat OpenAtv de zaak minder belast. Daarom dit eens op de Duo2 gezet. Alles weer moeten zoeken, maar uiteindelijk werkt dat (voorlopig) gewoon super snel en goed.

Enkel die CEC functie dus niet.

 

Mijn vraag dus: hoe kan ik dergelijk probleem aanpakken?

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ervaar weinig problemen met vti 10. En traagheid en chrasches, nagenoeg niet. Opnames lukken ook volledig. Vti zou wel eens sneller chraschen, bij het gebruik van een ci+, maar of vti of iets anders de oorzaak is weet ik niet.

Uiteraard, gebruik ik een kale vti met enkel oscam. Missschien daardoor dat die beter loopt.

Hdmi-cec staat bij mij uit, vanwege meerdere hdmi toestellen, en als ik de vu uitzet gaat de tv ook uit, en de hdmi switch ondersteund dit niet, automatisch schakelen naar hdmi bron bij aanzetten. Het is helaas uit zetel.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ravemaus,

 

de instellingen van HDMI-CEC staan in etc/enigma2/settings

en kan aangepast worden via menu Menü->Einstellungen-.>System->Erweiterte Einstellungen->Einstellungen HDMI CEC

of per webinterface

indien je de settings met DCC aanpast kun je ze zelfs uitbreiden.

 

maar je moet natuurlijk OOK je TV instellen voor het juiste schakelpatroon

veel TV's gaan op AV1 indien ingang HDMI2 wordt gebruikt.

aangepast door Tonskidutch

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

I have a question about picons.

 

Are you missing picons? Here's why...

 

There used to be multiple servicerefs like (below is a made up sample):

 

Channel - Horse and country:

1_0_1_D37C_A2A_2_11A0000_0_0_0

1_0_19_D37C_A2A_2_11A0000_0_0_0

1_0_16_D37C_A2A_2_11A0000_0_0_0

 

After channel changes:

1_0_1_D37C_A2A_2_11A0000_0_0_0 --> BBC One

 

These remained unchanged:

1_0_19_D37C_A2A_2_11A0000_0_0_0 --> Horse and country

1_0_16_D37C_A2A_2_11A0000_0_0_0 --> Horse and country

 

Some time later somebody reports that 1_0_16_D37C_A2A_2_11A0000_0_0_0 is also BBC One.

 

So we get:

1_0_1_D37C_A2A_2_11A0000_0_0_0 --> BBC One

1_0_19_D37C_A2A_2_11A0000_0_0_0 --> Horse and country

1_0_16_D37C_A2A_2_11A0000_0_0_0 --> BBC One

 

With 1_0_19_D37C_A2A_2_11A0000_0_0_0 nothing happens and stays in as garbage, because Horse and Country is also changed and has a new serviceref.

 

So for this 1 example I had to do 2x the same work and we still got 1

obsolete serviceref. After quite some time this builds up and becomes

quite a mess.

 

So as of now only the unique part is being tracked as tv.D37C_A2A_2_11A0000.uid or radio.D37C_A2A_2_11A0000.uid.

 

If it's tv. than 1_0_1(=TV) is generated and for XVDR 1_0_1 and 1_0_19, if it's radio. then 1_0_2(=RADIO) is generated.

 

So why not generate 1_0_19 for Enigma2 also?? Because then I would have to also generate 1_0_16

and many more, users that use the 7z versions for on their USB stick

will complain that the filesize has gone x3, online updates will also

take longer, because there are 3 times as many files.

 

And since OpenPLI and OpenVIX fallback to 1_0_1 by default if no 1_0_19 or 1_0_16

version is found, problems would be minimal, on my own box I have had

zero issues doing this switchover. Only the Openwebif does not have this

fallback and certain skins that use a different picon renderer. I've

reported this...

 

If you are experiencing a loss of picons on channels beginning with 1_0_19 or 1_0_16, you are probably using an image not based on OpenPLI.

 

Dit is de reden dat de picons het maar half doen in VTI.

Ik gebruik het Ocram script en maak zelf mijn picons aan aan de hand van icesat settings dan doen ze hel allemaal perfect!

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ravemaus,

 

de instellingen van HDMI-CEC staan in etc/enigma2/settings

en kan aangepast worden via menu Menü->Einstellungen-.>System->Erweiterte Einstellungen->Einstellungen HDMI CEC

of per webinterface

indien je de settings met DCC aanpast kun je ze zelfs uitbreiden.

 

maar je moet natuurlijk OOK je TV instellen voor het juiste schakelpatroon

veel TV's gaan op AV1 indien ingang HDMI2 wordt gebruikt.

 

In principe is HDMI3 de enige ingang op mijn tv dewelke niet deftig 4K signalen ondersteunt, dus ideaal voor de Duo2. Dat was het enige wat in VTI perfect werkte op deze tv...

In alle geval heb ik alle bronnen getest en de tv blijft naar AV1 gaan. Ik weet dat Loewe iets heel nukkig is als het op externe bronnen aankomt, maar goed, met de goede CEC app werkt het prima, zo heeft VTI ooit bewezen.

 

Als ik via deze weg de settings benader (Menü->Einstellungen-.>System->Erweiterte Einstellungen->Einstellungen HDMI CEC) kan ik in OpenAtv geen HDMI bron kiezen en, wat me ook nog opviel gisteren, ook geen naam dewelke de ontvanger doorgeeft aan de tv. Dit is minder erg.

 

Via etc/enigma2/settings krijg ik mooi in Linuxtaal alle instellingen van alle geïnstalleerde apps te zien. Kan ik daar ergens toevoegen "hdmicec.source=HDMI3" of zoiets? Of gaat die vlieger niet op? (Ken bijzonder weinig van Linuxtaal :( )

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

zet dat maar eens in knip plak <> code in een antwoord

hdmicec.control_receiver_standby=true
config.hdmicec.control_tv_standby=false
config.hdmicec.handle_tv_wakeup=false
config.hdmicec.report_active_source=false
config.hdmicec.tv_wakeup_detection=sourcerequest
config.hdmicec.source=HDMI3

Dat is alles wat ik vind in mijn etc/enigma2/settings. En nu onderste regel erbij zetten, of hoe doe ik dat?

aangepast door RaveMaus

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Openen in een teksteditor en regel toevoegen.

 

Gaat bijvoorbeeld in Windows kladblok.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

cat /etc/enigma2/settings |grep -i config.av
cat /etc/enigma2/settings |grep -i config.misc.video
cat /etc/enigma2/settings |grep -i config.plugins.autores
cat /etc/enigma2/settings |grep -i config.hdmi
cat /var/log/messages |grep -i Hotplug

kun je eens per telnet deze uitvoeren (of die settings gewoon eens in zip verpakt hier als bestand toevoegen)

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Openen in een teksteditor en regel toevoegen.

 

Gaat bijvoorbeeld in Windows kladblok.

 

Zo doe ik het ook, maar kan die regel config.hdmicec.source=HDMI3  daar zomaar bij zonder crashes te veroorzaken?

 

het gevraagde van Tonski gooi ik er gelijk ook bij in een zipje... Voor de linux-leek het makkelijkst om het gevraagde te laten verschijnen ;)settings duo2.zip

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...