Ga naar inhoud


Aantal tv-aansluitingen daalt


Prawo

Aanbevolen berichten

Het aantal televisie-aansluitingen in Nederland is afgelopen kwartaal gedaald met 0,2 procent. Er zijn nu minder dan 7,4 miljoen aansluitingen.
Het is al het negende kwartaal op rij dat het aantal tv-aansluitingen daalt, meldt marktonderzoeker Telecompaper woensdag.

 

Bron: Radar https://radar.avrotros.nl/nieuws/detail/aantal-tv-aansluitingen-daalt/?utm_source=dmdelivery&utm_medium=email&utm_campaign=nieuwsbrief

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites


Is inderdaad een vaststelling, ook hier in Vlaanderen. De volgende generaties zullen meer en meer kijken via internet . Desondanks zullen nog vele jaren de verschillende mogelijkheden naast elkaar blijven bestaan. Daarom is het niet onverstandig dat nu al satelliet aanbieders, tv kanalen via IPTV in hun aanbod hebben. Als satellietkijker is dit misschien niet leuk, maar het een trend die zich zal verder zetten. Het aanbod van satelliet tv in het onderzoek is rond 5%, wat ik ondanks dat lage cijfer toch nog redelijk goed vind, gezien Nederland en Vlaanderen bijna volledig bekabeld zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat dit niets zegt over het aantal mensen wat TV kijkt.

Ik vermoed dat ze alleen huishoudens meetellen die een betaald "Nederlands" abonnement hebben op hun adres.

Er zijn toch behoorlijk wat mensen die wel tv kijken, maar passen voor een kabelabonnement, of een abo bij CD of Joyne... of iets in de IP sfeer bij hun internetaanbieder....   Die mensen zijn tevreden met het uitermate aantrekkelijke FTA aanbod via satelliet.... of hebben daarnaast een buitenlands abonnement.

Het is dus een erg kort door de bocht stelling dat het aantal tv aansluitingen daalt.....   daar geloof ik nog niet zo veel van.  Ik denk eerder dat de in het artikel bedoelde tv aansluitingen voor veel mensen te duur wordt voor wat er geboden wordt....  

Je mist uiteindelijk niets als je FTA kijkt, en eventueel voor eens een nederlands jounaal of praatprogramma DVB-T hebt...

 

Volgens de statistiek zoals in het artikel gebruikt wordt, heb ik ook geen tv aansluiting....  niets is echter minder waar....   maar dat beseft men blijkbaar nog steeds niet.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

daalt inderdaad en als de sat leveranciers nog verder dichtschroeven zijn die ook nagenoeg aan het einde van de rit. Momenteel zijn massa's mensen van de jongere generatie aan het switchen naar iptv en aanbieders zoals netflix.Zeker nu vele aanbieders onbeperkt download hebben en gratis tv overal.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een aantal jongeren in mijn omgeving heeft inderdaad het klassieke TV kijken de rug toegekeerd : ze kijken Netflix en dergelijke.

Ik denk dat die trend zich wel zal doorzetten, hoewel ik er weinig voor voel om alles te streamen.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ook niet, maar we zijn vrees ik een uitstervend ras.

Misschien gaat de jeugd weer satelliet kijken als ze t.z.t. de camper van hun dan inmiddels cruisende ouders overnemen.

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik begrijp niet dat mensen "Netflix" als alternatief voor normale TV kunnen zien....  Ik niet in ieder geval.

Als je probeert te vinden wat ze aanbieden, is dit eigenlijk niet wat ik zoek...  Maar dat is uiteraard mijn smaak.  Het is niet echt makkelijk om een lijst van beschikbare series/films te vinden, en dan is blijkbaar niet alles voor jou beschikbaar, want je kan niet een willekeurig land abonneren... daar moet je creatief voor zijn...  maar dan nog...   geef mij maar normale lineaire tv uit de Duitstalige landen...  dat voldoet prima.  Netflix is overigens ook alleen maar 'ingeblikte' televisie...  dus geen nieuwsprogramma's, debatten etc etc, en dan ook nog eens overwegend stammend uit USA productie....  nee... maar waarschijnlijk heeft netflix wel een bepaalde doelgroep.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met af en toe een proefmaand Netflix (en de nodige vrije tijd) haal je desgewenst veel achterstanden bij bijv. series wel weer in.
Geef mij maar lineaire tv voor actueel nieuws en documentaires die voorbij komen. Ik laat me graag verrassen.

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor aktueel nieuws kun je prima Internet gebruiken ik kijk nog zelden het nieuws en als ik het nieuws ziet heb ik alles online al gelezen of gezien en dat ook vaak veel uitgebreider.

 

Het huidig lineaire TV kijken bestaat voornamelijk uit oeverloos veel herhalingen en enorm veel commercials, en niemand wil 6x of zelfs meer voor het zelfde produkt betalen want dat is wat je in feite doet. Er kom maar weinig vernieuwends op TV.

 

En ik heb een Netflix account gekregen 3 maanden terug en heb er nog steeds niets gekeken al gaat ik dat zeker wel doen in augustus want dan zou de Netflix film Death Note uit moeten komen en die wil ik graag zien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En ik heb een Netflix account gekregen 3 maanden terug en heb er nog steeds niets gekeken al gaat ik dat zeker wel doen in augustus want dan zou de Netflix film Death Note uit moeten komen en die wil ik graag zien.

 

Relatief duur cadeau met bijna € 10 per maand (neem aan dat je de film in HD wilt zien) gezien de lange wachttijd. Was die nog niet op Blu Ray?

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

De film Death Note moet nog uitkomen bij Netflix, dan zal die volgend jaar waarschijnlijk pas op een Blue ray te vinden zijn. Netflix kado is van mijn zwager en mijn vrouw maakt wel regelmatig gebruik van het Netflix account.

 

BTW las net 'NPO halveert geld onderzoeksprogramma's' het gaat hier om de programmas Argos en Reporter. Schijnt dat de prioriteiten bij de NPO meer bij programmas zoals RamadanJournaal gaan liggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...