Ga naar inhoud


Kunststof kozijnen


Psychosammie

Aanbevolen berichten


Nou ik niet. Want niet mooi en rendement te laag. En zoals gezegd zitten mijn kosten in de winter. Dan heb ik niets aan die panelen. Ik zie het nog wel even aan totdat er een totaal oplossing is.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Rendement te laag? Ligt eraan in welke richting je ze kan plaatsen. Liggen ze op het zuiden dan heb je ze in 7 jaar terug verdiend. Liggen ze op oost of west dan heb je ze in 9 jaar terug verdiend. Na die 7 of 9 jaar heb je gratis stroom. Ze gaan 30 jaar mee. Dus hoezo rendement te laag ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Je vergeet erbij te vertellen dat het rendement per jaar daalt.

Je vergeet erbij te vertellen dat je lichtnet convertor geen 30 jaar meegaat.

 

Je vergeet erop te wijzen dat in bijvoorbeeld België en Spanje je aangemerkt wordt als producent en daardoor kosten ontstaan.

 

En mijn persoonlijke inschatting is dat wanneer er in Nederland genoeg particulieren zonnepanelen hebben liggen ze ook fiscaal belast gaan worden.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En het duurt 9 jaar voordat ik mijn eerste cent ga verdienen. Dan ga ik met pensioen. Misschien verkoop ik dit huis dan wel. Dan heb ik het voor de volgende koper gedaan. 

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De investering voor kunststof ramen en kozijnen is aanzienlijk hoger dan zonnepanelen en de terugverdientijd zal ongetwijfeld later zijn dan 9 jaar. Zou je ook eens aan kunnen gaan rekenen. De levensduur voor een convertor ligt rond de 10 jaar en het rendement van de panelen is na 25 jaar rond de 80 procent van wat ze op dag 1 produceerden. Dat zonnepanelen fiscaal belast gaan worden is nog niets over bekend, maar zou ik niet van staan opkijken dat dat gaat gebeuren. Wat eens de grootste gasbel van Europa was (Slochteren) is inmiddels voor 90 procent leeggehaald. Wat eens een geweldige melkkoe van onze overheid was, begint al minder die melkkoe te worden en er komt een tijd dat we in Nederland geen gasbaten meer zullen hebben. Dat gat in de begroting zullen ze ongetwijfeld weer ergens willen opvullen. Aan de andere kant zal energie alleen maar duurder worden op langere termijn, dus ook de prijs van een kW stroom wat investeren in panelen weer heel erg interessant maakt. Die markt is voortdurend in beweging, wat we de laatste jaren ook zien. Ik kan niet in de portemonnee van Psychosammie kijken, maar beide investeringen zijn interessant (kunststof en panelen) en bij beiden is de grote vraag: hoe lang blijf je in die woning nog wonen? Ik heb ook wel eens overwogen om zonnepanelen te laten leggen, maar wat mij dan tegenhoudt is dat er een kans is dat ik hier tussen nu en vijf jaar weg ben. Diezelfde afweging zou ik dan ook maken voor kunststof: schilderen en oplappen en dan mag de volgende eigenaar de keuze maken, wel of niet vervangen. Heb je wel die investering in je zak gehouden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zit echt niet zo te rekenen in "terugverdienen". Al neem ik 4 dubbel dik glas, in een oud huis gaat dat niets opleveren. Mijn verdiensten zitten in het feit dat de ramen snel slecht worden door wind en regen recht van voren. Dus kunnen we nu een timmerman nemen die de nodige reparaties doet waarna de schilder weer iedere 2-3 jaar langs moet komen. Ik ben het geld dus toch al kwijt.

 

Wat ik ermee verdien is dat we er 25 jaar geen omkijken meer naar hebben. Dat is ook wat waard.

 

Hoe lang wij nog hier blijven wonen valt niks zinnigs over te zeggen.

 

Panelen ga ik, zoals eerder gezegd, meenemen bij overwegingen als er een nieuwe CV moet komen die van 2005 is.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Nou, een update dan maar. 

 

We hebben uiteindelijk een prima offerte gekregen. En toen hebben we alle voors en tegens tegen elkaar afgewogen. We maken ons zorgen om de afwerking aan de binnenkant. Boven moeten de ramen naar binnen open ipv naar buiten zoals we nu hebben. De kosten voor schilderen vallen me nog niet tegen waardoor we over pakweg 20 jaar net zoveel geld kwijt zijn. 

 

Kortom, we blijven bij onze houten kozijnen en gaan ons geld op een andere manier uitgeven. 

 

Thnx voor alle input. 

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...