Ga naar inhoud


Kunststof kozijnen


Psychosammie

Aanbevolen berichten


Op zich heb je gelijk. Het vervelende is alleen dat niemand 25 jaar vooruit kan kijken. Met nieuwe kozijnen zit ik 25 jaar goed. Tegen die tijd ben ik in de tachtig :D

Aan de andere kant zijn nu 2 kozijnen slecht en een timmerman is ook niet gratis. Bovendien heb je geen garantie dat, mits geschilderd, de overige ramen wel nog 25 jaar meegaan.

 

Dus ja, het is wel een hoop geld maar je bent ook van een hoop sores af. En dat is ook wat waard.

 

Maar straks komt een andere leverancier inmeten dus er komt nog een offerte aan.

 

Wordt vervolgd.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tweede inmeting is zojuist uitgevoerd. Gelijk een aangepaste offerte. Kom bij deze uit op 17.000 voor 5 ramen maar dat is dan wel inclusief luxaflex in het dubbel glas en elektrische bediening van klapramen.

 

We gaan even een weekendje onrustig slapen :D

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb hier 34 ramen. Dus ik denk dat ik er maar niet aan begin hoewel dat luxaflex erbinnen en het elektrisch bedienen best wel leuk maar eigenlijk overbodige luxe is. Iets voor als ik de loterij een keer mocht winnen.

Wat de kleuren betreft, ik wist niet dat je bij plastic kozijnen elke willekeurige kleur kunt krijgen uit een scala van duizend of meer. Dit los van het af en toe kunnen veranderen.

Maar plastic heeft zeker z'n voordelen.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je kunststof kozijnen overweegt moet je je niet blindstaren op deze bedragen. Onze ramen zijn 2,30 meter hoog dat zorgt voor een hoger bedrag. Daarnaast is elektrische bediening van het boven klapraam noodzakelijk omdat je daar anders domweg niet bij kunt. Dat kost overigens maar 80 per raam en daar ga je niet failliet aan. 

 

In die 17.000 zit 5.000 aan luxaflex. Als jij dat niet nodig hebt kom je dus op een heel ander bedrag. 

 

Er zijn geen duizend verschillende kleuren maar wel een flink aantal RAL kleuren en hout motieven. Moet heel gek gaan als jouw kleur er niet bij zit. Van kleur veranderen is er in principe niet bij omdat het een folie is die er in de fabriek op aangebracht wordt. Er zijn echter wel bedrijven die er een nieuwe folie op kunnen aanbrengen. 

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De kunststof kozijnen zijn niet bedoeld als energie bezuiniging maar puur ter vervanging van slechte houten kozijnen. Ik verwacht niet veel besparing, het blijft een huis uit 1916.

 

Zonnepanelen ben ik nog niet zo kapot van, op een oud huis vind ik het geen gezicht en daarnaast vind ik het rendement te laag. Bovendien zitten mijn kosten meer in het stoken dan elektriciteit. Als het aardgas eruit gaat wordt het tijd dat ik naar ons totale energieverbruik kijk. En dan zijn zonnepanelen misschien niet de beste oplossing. 

aangepast door Psychosammie
  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 uur geleden zei Psychosammie:

Tweede inmeting is zojuist uitgevoerd. Gelijk een aangepaste offerte. Kom bij deze uit op 17.000 voor 5 ramen maar dat is dan wel inclusief luxaflex in het dubbel glas en elektrische bediening van klapramen.

 

We gaan even een weekendje onrustig slapen :D

 

Weet je, er komt ook emotie bij kijken waarbij alle wijsheden aan de kant kunnen worden gezet.

Iets helemaal nieuws hebben (krijgen) en dan weten dat je ook nog iets minder stookkosten

hebt zou mij emotioneel prikkelen...

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Maar bij een huis uit 1916 kan je niet zo maar iets isoleren, zonder een totaal concept.

 

Anders is het risico groot op condensvocht op ongewenste plekken.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is niet zo dat er nu geen dubbel glas in zit. Ik ga er vanuit dat de isolatie niet veel beter wordt dan nu het geval is. 

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 9-9-2017 om 12:47 zei Psychosammie:

 

Zonnepanelen ben ik nog niet zo kapot van, op een oud huis vind ik het geen gezicht en daarnaast vind ik het rendement te laag. Bovendien zitten mijn kosten meer in het stoken dan elektriciteit. 

 

Geen idee wat je verbruikt en hoeveel ruimte je hebt, maar een paneel of 10-12 heb je na 7 jaar al terug verdiend.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...