Ga naar inhoud


Kunststof kozijnen


Psychosammie

Aanbevolen berichten

Wij hebben een oud huis met houten raam kozijnen. Aan de voorkant van ons huis hebben de kozijnen flink te leiden onder de weersinvloeden. Daardoor is er wat lekkage ontstaan. Dus zijn er kosten voor een timmerman en vervolgens moet alles weer geschilderd worden. En uiteraard is schilderen een terugkerend fenomeen.

 

Om deze reden overwegen we de aanschaf van kunststof kozijnen. Tegenwoordig is er veel mogelijk en je moet vanaf een kleine afstand al heel goed kijken wil je verschil zien.

 

Iemand al ervaring met het plaatsen van kunststof kozijnen?

  • Like 1
  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Wij hebben sinds Oktober vorig jaar het huis laten voorzien van kunstof kozijnen en boeidelen.

Ziet er super uit en natuurlijk nu minimaal in onderhoud.

Mijn ouders hebben denk ik al 15 Jaar kunststof en zijn daar zeker nu ze ouder zijn zeer tevreden over.

Wij hebben het laten doen door een bedrijf met alleen nederlandse vakmensen.

De buren hebben het vorig jaar door een bedrijf met poolse werknemers laten doen.

Er zit iets prijsverschil en erg veel verschil in kwaliteit.

 

Ed

aangepast door edje-ken

Vu+ Solo2
Dreambox 800s

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het ooit laten doen 30 jaar geleden in een vorige woning. Volledige bovenverdieping, dakkapel, beneden aan de voorkant en de boegdelen. Ik kom er nog wel eens langs en ziet er nog steeds goed uit. Gewoon doen, maar ik zou zelf niet voor Polen gaan maar voor een gecertificeerd nederlands bedriijf.

Link naar reactie
Delen op andere sites

wellicht dat men inderdaad op certificaten en keurmerken moet letten betreffende de kwaliteit

 

want de profielen kan elke kunststofboer in zijn schuurtje in mekaar draaien terwijl die venster, stijl en dorpel profielen uit dezelfde fabriek komen

de assemblage en de montage zijn twee verschillende zaken,

 

het monteren aan een spouwmuur is duidelijk anders dan in de Duitse en Poolse regio aan een massieve wand

dus je komt vanzelf op andere fabrikant en firma

(mij ging het niet om een poolse firma)

 

je vindt firma's als zand op het strand in Nederland met enorme verschillen in prijs kwaliteit

daar psychosammie , naar ik meen aan de grens woont is zijn keuze betreffende de firma groter

succes

Cherry Blossom Girl

Air

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

We hebben offerte aangevraagd van een bedrijf dat Schuco profielen gebruikt. Vergelijkbaar met Veka.

 

We gaan inderdaad voor een Nederlands gecertificeerd bedrijf, dan kan je ook in aanmerking komen voor een Politie keurmerk.

 

@Tonski

Ik woon niet aan de grens maar in een dorpje onder de rook van Hilversum. Er is inderdaad veel keuze, te veel eigenlijk. Het vervelende is dat ze geen prijsindicatie geven, je moet offertes aanvragen.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb in mijn vorige woning over een periode van 30 jaar stapsgewijs de houten kozijnen door kunststof laten vervangen en bij ons vertrek 2 jaar geleden zag het nog net zo nieuw uit dan toen wij die lieten plaatsen.

 

Ik heb door de jaren wel gemerkt dat er eigenlijk maar een paar grote fabrikanten van profielen bestaan en die ontlopen kwa kwaliteit nauwelijks van elkaar.

Hierbij speelt een grote rol hoe de profielen zijn opgebouwd, hoeveel kamers, geen of nauwelijks koudebruggen en zeker niet onbelangrijk welk hang- en sluitwerk wordt toegepast, het laatste moet immers ook 20 á 30 jaar meegaan.

Met de assemblage ligt het iets anders, die kan feitelijk door elke boer worden gedaan en daar zit toch nog wel wat verschil tussen.

 

Wat voor mij het meest doorslaggevende was is de montage en vooral de afwerking van de gemonteerde kozijnen.

Daar heb ik al veel verschil bij de verschillende leveranciers kunnen zien.

Bij die welke goedkoper leveren kun je dat vaak in de afwerking terug zien.

 

Ik zou voordat een keuze wordt gemaakt toch even de moeite nemen om een aantal referenties op te vragen en daar langs gaan om naar de afwerking te gaan kijken plus de ervaringen te toetsen.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zit toch het nodige verschil tussen in kwaliteit.  Ik kan wel merken dat de woning sneller afkoelt als het koud wordt en opwarmt wanneer het warm is buiten, kortom de isolatie waarde is minder goed als bij hout.  Maar er zit ook geen isolatie in en het is alleen plastic met een stalen profiel.  Dus dat zijn wel dingen om rekening mee te houden.

 

Het is onderhoudsvriendelijk als in je hoeft het niet te schilderen maar mocht het toch kapot gaan kun je het niet zo makkelijk fixen, ook kun je er niet gemakkelijk een schroef in draaien.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het vervelende is dat ze geen prijsindicatie geven, je moet offertes aanvragen.

 

Zo werkt dat nou eenmaal in de bouw, het is en blijft maatwerk en ook afhankelijk van wat je wensen zijn. Vraag gewoon wat offertes aan, ze komen aan huis bespreken wat je wil en wat voor meerwerk er nog gedaan moet worden. Vaak hebben ze op hun eigen website al wat referenties staan. Vroeger had je maar 1 keus: de kleur wit en glad. Sinds een aantal jaar heb je keus uit meerdere kleuren en ook geribbeld profiel. Die laatste zou ik echt negeren, is heel erg lastig schoon te krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zit toch het nodige verschil tussen in kwaliteit.  Ik kan wel merken dat de woning sneller afkoelt als het koud wordt en opwarmt wanneer het warm is buiten, kortom de isolatie waarde is minder goed als bij hout.  /quote]

 

Nou, als je het verschil zo duidelijk waarneemt dan heeft dat nauwelijks of niets met de gekozen kozijnen te maken maar is er duidelijk niet het goede isolatieglas geplaatst.

Juist in het te bestellen isolatieglas zit een enorm verschil in isolatiewaarde.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bega alleen niet de vergissing te denken dat kunststof onderhoudsvrij is. Mijn zoon heeft een bedrijf gehad in het reviseren van kunststof kozijnen en heeft mij wat laten zien van sommige projecten die hij gedaan heeft. Soms waren de mensen goedkoper uit geweest als ze hardhout genomen hadden en regelmatig laten schilderen. Bij mij komt er geen kunststof in. Onze woning is 40 jaar oud en de hardhouten kozijnen zijn nog perfect.

 

T B

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat moet er gereviseerd worden dan?

Ik lees zo hier en daar dat wat autowas helpt zodat het vuil minder makkelijk hecht.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je dat regelmatig doet, maar wie doet dat bij "onderhoudsvrij"...

 

Mijn zoon zit nu in Zweden, kan het hem niet vragen, maar voor wat ik begrepen heb moest hij vaak flink poetsen om er weer wat glans op te krijgen, met diverse niet al te goedkope producten. En dat moest wel machinaal, handmatig was het een onbegonnen werk. Maar ik zal hem eens een mailtje sturen, als hij tijd heeft stuurt hij misschien morgen een antwoord. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

offertes opvragen is eigenlijk een klein fijn precies werkje

 

lijstje kozijn merk

a , 2195 x 1580 - vast beglaast

b , 2400 x 1580 - draaibaar deel draaikip rechts 900 -rest vast beglaasd

c , 1200 x  1580 - draaibaar deel draaikip

etc

eventueel een lijntekening-schets van de indeling

 

met de laser meetinstrument even in de negge meten en van vensterbank tot latei

raamdorpelstenen vensterbank buiten

natuursteen vensterbank binnen

spouw diepte

Muurafmeting

Uwaarde profiel => lager getal betekend groot prijsverschil

Uwaarde glas => neem 3 dubbel 0,8 of beter, dus lager

extra's Politiekeurmerk sluiting ** of *** betekend ook de inbraakwering in minuten

 

in een excelletje sturen aan de firma en klaar die offerte

het oppervlak gefolieerd in hout of in kleur of standaard wit

inmeten moet ter plekke elke firma nog zelf komen doen of het wordt volledig uitgewerkt en getekend aangevraagd

 

dan nog dit,

Hier is een gemiddelde vierkante meter prijs van 520 € gemonteerd en klaar al een doorsnee goed kozijn

In Nederland kan dat 45% hoger liggen

Cherry Blossom Girl

Air

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...