Ga naar inhoud


Techniek Eurosport zorgt voor beperkingen


Sprietje

Aanbevolen berichten

In Totaal TV is het volgende te lezen:

 

De technische mogelijkheden van Eurosport Nederland zorgen voor enkele belangrijke technische beperkingen. De toch al schaarse lineaire capaciteit wordt dubbel gebruikt.

Zo was zaterdag op de kanalen Eurosport 1 en Eurosport 2 gelijktijdig de identieke live-uitzending van het WK wegwielrennen voor vrouwen vanuit Bergen in Noorwegen te bekijken. Andere sportevenementen die gelijktijdig aan de gang waren, moesten uitwijken naar de online abonnementsdienst Eurosport Player. Uit onderzoek van mediasite DeRots Media blijkt dat de keuze van Eurosport om op beide zenders hetzelfde live sportevenement uit te zenden door technische beperkingen werd veroorzaakt.

 
Local window

Eurosport heeft in Nederland de mogelijkheid om een zogenaamde local window uit te zenden. De sportzender kan op het kanaal met de local window zelf bepalen welk sportevenement uitgezonden wordt. Deze technische mogelijkheid is op dit moment echter voor één kanaal beschikbaar. Het WK wielrennen werd door de sportzender via de internationale feed op Eurosport 2 uitgezonden. Eurosport Nederland besloot echter om het WK wielrennen zelf via de local window op Eurosport 1 uit te zenden. Deze keuze werd gemaakt omdat Eurosport 1 bij alle aanbieders – dus ook bij Ziggo, KPN, CanalDigitaal en T-Mobile Thuis – in het basispakket beschikbaar is. Het huiskamerbereik van het WK wielrennen via Eurosport was hierdoor groter. Omdat wielrennen meer kijkers aan zich weet te binden dan bijvoorbeeld Italiaans voetbal werd deze keuze mede uit commercieel oogpunt gemaakt. Gevolg was dus wel dat op beide lineaire zenders van Eurosport hetzelfde werd uitgezonden.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Wat nou technische beperkingen,  gewoon commerciële keuze meer niet. Blijkbaar was het commercieel aantrekkelijker om dit evenement met reclame op een local window te plaatsen en daar reclame voor te verkopen want daar was meer reclame zendtijd dan bij de internationale feed.  Gewoon een pure geld kwestie dus. 

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sinnds Eurozport bvan Discovery is hebben ze vaker dat soort grappen.

Was trouwens bij het Duitse Eurosport ook zo.

Ze willen gewoon iederen aan de player hebben.

En dat proberen ze zo te bereiken

Ik heb al bij hun gemeld dat ik de player opzeg als dit zo blijft.

ZGemma H7S met VU+ turbo SE,Mutant HD2400,ZGemma H.2H,Clarketech HD5100c,1 meter draaibare schotel (53 oost-30 west) OpenHDF 6.5,OpenATV

 

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uur geleden zei Sprietje:

In Totaal TV is het volgende te lezen:

 

De technische mogelijkheden van Eurosport Nederland zorgen voor enkele belangrijke technische beperkingen. De toch al schaarse lineaire capaciteit wordt dubbel gebruikt.

Zo was zaterdag op de kanalen Eurosport 1 en Eurosport 2 gelijktijdig de identieke live-uitzending van het WK wegwielrennen voor vrouwen vanuit Bergen in Noorwegen te bekijken. Andere sportevenementen die gelijktijdig aan de gang waren, moesten uitwijken naar de online abonnementsdienst Eurosport Player. Uit onderzoek van mediasite DeRots Media blijkt dat de keuze van Eurosport om op beide zenders hetzelfde live sportevenement uit te zenden door technische beperkingen werd veroorzaakt.

 
Local window

Eurosport heeft in Nederland de mogelijkheid om een zogenaamde local window uit te zenden. De sportzender kan op het kanaal met de local window zelf bepalen welk sportevenement uitgezonden wordt. Deze technische mogelijkheid is op dit moment echter voor één kanaal beschikbaar. Het WK wielrennen werd door de sportzender via de internationale feed op Eurosport 2 uitgezonden. Eurosport Nederland besloot echter om het WK wielrennen zelf via de local window op Eurosport 1 uit te zenden. Deze keuze werd gemaakt omdat Eurosport 1 bij alle aanbieders – dus ook bij Ziggo, KPN, CanalDigitaal en T-Mobile Thuis – in het basispakket beschikbaar is. Het huiskamerbereik van het WK wielrennen via Eurosport was hierdoor groter. Omdat wielrennen meer kijkers aan zich weet te binden dan bijvoorbeeld Italiaans voetbal werd deze keuze mede uit commercieel oogpunt gemaakt. Gevolg was dus wel dat op beide lineaire zenders van Eurosport hetzelfde werd uitgezonden.

 

 

Godsallemachtig wat ingewikkeld. :sick:

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

In veel landen heeft Eurosport een aantal "extra" kanalen zag ik... Zo ook in Noorwegen, waar het wielrennen meestal op TV2 uitgezonden wordt overigens... maar ze hebben een aantal extra kanalen voor andere sportevenementen.

Nu ben ik zelf helemaal geen sportfan, dus mij maakt het allemaal niet veel uit... en extra betalen voor sport is dus nooit een overweging.

Ik zal straks wel blij zijn als er weer eens wat wintersport komt... en ik hoop ook wel weer eens op wat meer aandacht voor Curling. Een mooie tactische sport vind ik.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou beste Sverige, ik kijk best naar veel sporten behalve voetbal dan want dat vind ik vreselijk maar ik begrijp niet wat jij nu zo prachtig aan Curling vindt.
Staan je vrienden geweldig hun best te doen om wat jij fout gooit met het oppoetsen van het ijs weer een beetje te corrigeren. In sommige situaties natuurlijk uitgezonderd als er in een bocht gegooid moet worden.
Nee, ik wil er best wel eens naar kijken maar er wordt al tijd genoeg aan besteed.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo is het satneef...

 

Maar Sprietje, dat is toch bij iedere teamsport... dat de een de fouten van de ander moet zien recht te trekken.  Ik vind dat er in verhouding tot sporten die ik niet wil zien als tennis, autoracen en voetbal veel te weinig tijd aan besteed wordt...  zo zie ja maar...

Bij voetballen, wat mij ook totaal niet interesseert, heb je ook dat je teamgenoten jouw fouten moeten rechtzetten als dat al kan... ook bij basketbal etc etc Het is altijd de zwakste schakel die de ketting laat breken.

Dat autoracen vind ik zelf ook oninteressant... maar zolang er mensen zijn die het graag bekijken, doen ze maar, zolang ze mij niet verplichten er naar te moeten kijken...   ieder mens heeft weer andere interesses, en dat is toch goed zo?

 

Maar Curling is een betrekkelijk rustige sport, die heel erg tactisch is. je moet er over nadenken wat je wil gaan doen en het is het team wat uiteindelijk het resultaat maakt.  Ik kan er van genieten. Het is net als Golf, een "intelligente" sport... al is Golf dan meestal wel individueel....  maar ook Golf mag ik zo nu en dan wel graag naar kijken.

 

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn favoriete sporten zijn:

 

1) Kleiduiven schieten...vind ik geweldig..uiterst spannend.

2) Achteruit hardlopen. Als dit op de TV komt blijven we er voor thuis.

3) Snelwandelen...ook hiervoor ga ik helemaal uit mijn dak.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...