Ga naar inhoud


VU+ DUO in slaapkamer zonder coax


angelical

Aanbevolen berichten

Beste allemaal,

 

Ik gebruik mijn schotel alleen maar voor FTA zenders van de Astra 2. Dit gaat op mijn huidige VU+ Duo prima, maar  na veel jaren een VU+ Duo gehad te hebben wil ik eigenlijk overstappen naar een Duo2 (om dan 1 ontvanger voor FTA Astra 2 + Ziggo te hebben in plaats van 2 losse).  Mijn oude Duo zou ik graag naar mijn slaapkamer verhuizen, maar het probleem is dat deze kamer aan de andere kant van het huis is dan waar mijn schotel hangt. Een kabel doortrekken is dus niet mogelijk. 

 

Ik zou graag willen weten of het mogelijk is om, zonder kabels, mijn VU duo in mijn slaapkamer te gebruiken, terwijl ik dan beneden in de huiskamer een nieuwe vu duo2 neerzet voor de FTA Engelse zenders. 

 

Mocht ik dingen vragen die hier niet mogen, dan mag mijn vraag uiteraard verwijderd worden!

 

Bedankt!

 

Angelical 

Link naar reactie
Delen op andere sites


ethernet over power adapters.Of wifi .De 2de box draait dan remote stream.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een netwerkaansluiting is er wel in de slaapkamer (zowel direct via het modem mogelijk als via powerline (waar ik niet erg gecharmeerd van ben), maar hoe werkt zo een remote stream? Kan je dan bijvoorbeeld alleen maar de zender kijken die beneden aan staat? Of werkt het zoals bijvoorbeeld het vu+ kijken via de app waarbij een van de tuners gebruikt wordt? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kun je niet een antennekabel buiten om brengen, bijvoorbeeld bij de goot langs  onder de dakpan

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist zei satencom:

Kun je niet een antennekabel buiten om brengen, bijvoorbeeld bij de goot langs  onder de dakpan

 

Dat is helaas echt niet mogelijk. De schotel hangt aan de achterkant van het huis (rijtjeshuis) en de slaapkamer zit aan de voorkant. Dat is onmogelijk te realiseren. Als er een kabel getrokken had kunnen worden had ik natuurlijk allang voor die optie gekozen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb hier gewoon een duo 2 met 4 tuners als basissation gezet .De ander decoders loggen gewoon via ethernet in en hebben alle mogelijkheden van de masterbox.Of je ze nu via ethernet of via POE stuurt blijft gelijk.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja remote fallback tuner werkt heel mooi, je basis box moet voldoende tuners hebben, 2 is het min als via de hoofdbox ook tegelijk tv wordt gekeken. 

aangepast door peper

Mutant HD51 4K 2 keer, Xtrend ET4000, Openpli 7, Schotel Trax 64, 2x 1e Tripleblock lnb, Astra 1,2,3  / 2e Duoblock lnb, Astra 2,3

Link naar reactie
Delen op andere sites

En als je dus maar op 1 plaats tegelijk kijkt is 1 tuner in de hoofdbox zelfs al voldoende.

Je kunt zelfs 2-richtingsverkeer toepassen.

Hier beneden een simpele ET5000 met alleen 1 satelliet-tuner, alleen aangesloten op de schotel (FTA).

In de slaapkamer een hele simpele Mutant HD500c, alleen aangesloten op DVB-C.

Beneden EN boven alle DVB-C EN alle satelliet-kanalen, alsof je in beide ontvangers 2 tuners hebt zitten. Zelfs de zapsnelheid is prima.

Het netwerk is wel bedraad.

Op de ontvanger beneden is een harde schijf aangesloten, d.m.v. het netwerk is die boven ook te "mounten"; dus b.v. beneden opnemen en boven kijken.

 

---- Schimpie ----
IPTV CanalPlus + DVB-S FTA Triax 80 cm Multifeed 13 - 19,2 - 23,5 - 28

[VU+ Zero 4K UHD] {OpenPli 8.3} / Samsung 43" QLED 4K TV

[Zgemma H9S UHD] {OpenPli 8.3} / Samsung 37" HD TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt allemaal voor jullie adviezen! Ik heb het probleem voorlopig op een andere manier opgelost. Mijn oude vu duo staat nu nog beneden, en via een app (en2player) kan ik op de apple tv 4 gewoon in HD streamen vanaf de box. Zelfs ondertitels etc komen gewoon mee. 

 

Niet de perfecte oplossing, maar voorlopig even goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...