Ga naar inhoud


Publieke omroep wil meer distributievergoeding Ziggo en KPN


Sprietje

Aanbevolen berichten

26 minuten geleden zei Mojo:

Nee, niet Sander Dekker. Dat is voor zijn tijd al gedaan en dit alles kwam uit Brussel. net als met de wegenbelasting. Even een ander naampje verzinnen (houderschapsbelasting) en er komt weer een hoop poen vrij voor Brussel.

 

Het is wel Sandertje, ongeveer twee jaar geleden met de bezuinigingsronde bij de NPO is hij die het voorstel deed om geld te halen bij CD.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites


37 minuten geleden zei Emekli:

 

 

Het is wel Sander Dekker die er mee kwam, geld halen waar het te halen valt.

CD is daar de dupe van en ook de kabelmaatschappijen.

Sandertje heeft niet goed nagedacht,  want laatsten berekenen dit door naar de kijker.

Het is dus niet de NPO die verkeerd bezig is, maar wel Sandertje.

 

Politiek wordt niet door jochies als Dekker gemaakt maar door de partijen die erachter staan. De VVD is altijd een partij voor de welgestelden geweest en die hebben nu eenmaal een hekel aan alles wat met belastingen te maken heeft. Die gaan van het standpunt uit dat we gezamenlijk te dom zijn en te inefficiënt en dat overal dus geld op verdiend moet kunnen worden. Geen nationale dingen waarvan we als volk eigenaren van zijn zoals de NS, de PTT, de nutsbedrijven en het ziekenfonds maar alles in handen van bedrijven met mensen aan het hoofd die miljoenenbedragen verdienen.

 

En zo zal het blijven want door de "linkse media" alsmaar zo te blijven betitelen terwijl ze dat allang niet meer zijn krijg je dat zelfs in VARA programma's eerder een journalist van De Telegraaf wordt uitgenodigd dan iemand van een objectievere krant. Dus stemmen we steeds rechtser, dus is de VVD de grootste partij van het land, dus blijft alles zoals het is of wordt het steeds nog een stapje minder voor alles waar Jan Publiek iets aan heeft. Het zij zo, ik heb de moed allang opgegeven. Voor objectiever en serieuzer nieuws kijk en luister ik tegenwoordig meer naar de WDR dan naar onze media.

aangepast door T90user
Link naar reactie
Delen op andere sites

Of het illegaal is, is nog de vraag, maar je moet dan wel internet hebben.

Grote delen van NL, daar is geen internet, of met veel te lage snelheid.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden zei Emekli:

 

Het is wel Sandertje, ongeveer twee jaar geleden met de bezuinigingsronde bij de NPO is hij die het voorstel deed om geld te halen bij CD.

 

Voor mij hoeft daar geen geld gehaald te worden. Maar gewoon een ruilhandel: "als jij wilt dat de drie NPO zenders plus radio via CanalDigitaal wordt doorgegeven moet je dat op de oude basis doen, dus zonder dat daar een geldig abonnement voor nodig is. Je hoeft het niet te doen hoor, maar dat is de enige basis waarop je die zenders MAG doorgeven". Simpel toch? Geen enkele vorm van dwang, maar wel een voorwaarde om het te mogen doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei T90user:

 

Ja, ik spreek van zelfhaat want WIJ zijn degenen die ZELF kiezen wie er op de publieke netten uitzendt door middel van ons lidmaatschap van een omroepvereniging. Jij wilt liever dat anderen, de graaiers van deze wereld,  voor jou bepalen wat goed voor je is? Denk toch verdomme eens na!

Die omroeplidmaatschap is inmiddels een wassen neus. Een structuur  uit de jaren 30 van de vorige eeuw, toen onze hele samenleving verzuild was.

1 uur geleden zei T90user:

 

Toen CanalDigitaal Nederland 1, 2 en 3 achter de decoder zetten omdat onze overheid niet ook nog eens miljoenen wilde betalen voor de doorgifte zoals deze was had NPO gewoon moeten verbieden dat CanalDigitaal die drie publieke netten nog langer doorgaf. Wedden dat die drie publieke netten nu nog steeds te zien zouden zijn geweest als voorheen?

Zo is het nooit geweest bij CD. Je moest wel een geactiveerde smartcard hebben oom FTV te kunnen kijken. Achter de decoder zaten ze altijd al. Je hoefde alleen geen CD abonnement. Maar misschien bedoelde je dat ook.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Eduard07:

Die omroeplidmaatschap is inmiddels een wassen neus. Een structuur  uit de jaren 30 van de vorige eeuw, toen onze hele samenleving verzuild was.

Zo is het nooit geweest bij CD. Je moest wel een geactiveerde smartcard hebben oom FTV te kunnen kijken. Achter de decoder zaten ze altijd al. Je hoefde alleen geen CD abonnement. Maar misschien bedoelde je dat ook.

 

Dat is exact wat ik bedoelde Eduard. Voor mij was het in Roemenië ideaal omdat ik nooit naar reclame-tv kijk of reclame-radio luister. Een opgezegde abonnee-kaart was voldoende. Hier in NL is dat natuurlijk niet nodig omdat je via Digitenne plus FM of DAB+ die netten kunt bekijken c.q. beluisteren.

 

Overigens. dat "verzuild zijn" zorgde wel voor een veel bredere scoop van programma's. Heel veel programma's die toen vanzelfsprekend waren zijn nu volstrekt onmogelijk om nog uit te kunnen zenden. Zelfs een ikoon als Sonja Barend zou in ons huidige tunnelvisie-omroep systeem geen schijn van kans meer hebben. Alles is gelijkgeschakeld. Vandaar ook dat mensen ontevreden of balorig worden als het om verkiezingen gaat, het gros van de "keuzes" die je kunt maken kun je nauwelijks nog keuzes noemen. Je mag kiezen tussen een broodje kaas en een broodje kaas.

aangepast door T90user
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei T90user:

 

Politiek wordt niet door jochies als Dekker gemaakt maar door de partijen die erachter staan. De VVD is altijd een partij voor de welgestelden geweest en die hebben nu eenmaal een hekel aan alles wat met belastingen te maken heeft. Die gaan van het standpunt uit dat we gezamenlijk te dom zijn en te inefficiënt en dat overal dus geld op verdiend moet kunnen worden. Geen nationale dingen waarvan we als volk eigenaren van zijn zoals de NS, de PTT, de nutsbedrijven en het ziekenfonds maar alles in handen van bedrijven met mensen aan het hoofd die miljoenenbedragen verdienen.

 

Dat is volgens mij niet helemaal waar. Dat is de uitvoering geweest van het beleid uit Brussel.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei T90user:

Politiek wordt niet door jochies als Dekker gemaakt

we zouden het op sat4all niet over Politiek hebben en

en uw mening over deze zeer gewaardeerde staatssecretaris of de typering "jochies" is ongepast

 

 

  • Like 1

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou gewaardeerd, daar valt over te twisten, hij heeft (nog) onderwijs in zijn portefuille en daar rammelt het ook nog al.

Ik noem geen partijen, maar veel van hoe de NPO nu in elkaar zit en hoe we er voor betalen, komt voort uit het beleid van Den Haag.

Ook ik hoef geen politieke discussie, helaas heeft het er wel mee te maken.

 

 

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

57 minuten geleden zei Mojo:

Dat is volgens mij niet helemaal waar. Dat is de uitvoering geweest van het beleid uit Brussel.

 

Graag een bronvermelding? Ik denk echt niet dat je gelijk hebt want als dat zo zou zijn dan wil ik wel graag weten waarom vrijwel alle andere lidstaten van de EU wel een kijk- en luistergeldbijdrage kennen. In Duitsland heet het bijvoorbeeld GEZ.

47 minuten geleden zei Tonskidutch:

we zouden het op sat4all niet over Politiek hebben en

en uw mening over deze zeer gewaardeerde staatssecretaris of de typering "jochies" is ongepast

 

 

 

De desbetreffende jongeman heeft zeer onverstandige en zeer ondoordachte beslissingen op het gebied van zowel onderwijs als media doorgevoerd. Dat is niet alleen mijn opinie maar ook die van de meeste onderwijsdeskundigen die ik ken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uur geleden zei Emekli:

 

Velen blijven maar zeuren over de NPO.

In tegenstelling tot de commerciëlen, brengen zij nog diversiteit, van amusement tot documentaires en info over her reilen en zeilen van politiek tot en met consumenten programma's.

 

 

Die z.g. en door jou opgehemelde "diversiteit" etc. beslaat slechts een bepaald deel van het spectrum.

En dat is nou net dát (eenzijdige) deel waar ik niet langer dan 5 minuten naar kan kijken zonder dat mijn realistische en weldenkend

georienteerde hersencellen beginnen te protesteren...

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uur geleden zei Joepje:

 

Die z.g. en door jou opgehemelde "diversiteit" etc. beslaat slechts een bepaald deel van het spectrum.

En dat is nou net dát (eenzijdige) deel waar ik niet langer dan 5 minuten naar kan kijken zonder dat mijn realistische en weldenkend

georienteerde hersencellen beginnen te protesteren...

Dan is dat andere deel eveneens eenzijdig. :)

 

Ik hoor trouwens wel degelijk beide zijden bij de publieke omroep.

Dus als de p.o. jouw "eenzijdige deel" zou inperken, schieten we qua diversiteit weinig mee op.

 

 

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 uur geleden zei Joepje:

 

Die z.g. en door jou opgehemelde "diversiteit" etc. beslaat slechts een bepaald deel van het spectrum.

En dat is nou net dát (eenzijdige) deel waar ik niet langer dan 5 minuten naar kan kijken zonder dat mijn realistische en weldenkend

georienteerde hersencellen beginnen te protesteren...

 

Dan kijk je toch lekker naar RTL Boulevard, van hoog niveau en interessant, alles in een programma en je bent weer helemaal bij?.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...