Ga naar inhoud


Publieke omroep wil meer distributievergoeding Ziggo en KPN


Sprietje

Aanbevolen berichten

4 minuten geleden zei Sjaak(k):

 

Ziggo zend netjes de 3 PO ongecodeerd uit als je kabel klant bij ze bent, dus wat is daar mis mee, ze profiteren er niet extra van zoals jij nu beweerd, ze zijn dat als kabelaar zelfs wettelijk verplicht.

Als je klant bent betaal je ook iets dus betaal je naast belasting om npo te mogen ontvangen 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Zojuist zei luisteraar:

De toekomst zal het leren ik voorspel dat luister en kijkgeld betaald gaat worden via provider ook bij dvb-t 

Ahum. Je voorspeld nu het verleden.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet even niet of al het geoormerkte belastinggeld voor de omroep wel naar de NPO gaat, maar als ik steeds moet lezen dat het begrotingsoverschot fenomenaal is en de Nederlandse economie er zeer florissant voor staat, en tegelijkertijd veel publieke diensten creperen (defensie, zorg, politie, onderwijs) vrees ik dat veel "efficiency-maatregelen"  kapitaalvernietiging van menige essentiële publieke zaak zijn.  Onder "geld over" en "begrotingsoverschot" versta ik iets anders.  

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Eduard07:

Ik weet even niet of al het geoormerkte belastinggeld voor de omroep wel naar de NPO gaat, maar als ik steeds moet lezen dat het begrotingsoverschot fenomenaal is en de Nederlandse economie er zeer florissant voor staat, en tegelijkertijd veel publieke diensten creperen (defensie, zorg, politie, onderwijs) vrees ik dat veel "efficiency-maatregelen"  kapitaalvernietiging van menige essentiële publieke zaak zijn.  Onder "geld over" en "begrotingsoverschot" versta ik iets anders.  

Nee, dat is dus de truck die is uitgehaald in het verleden. Oormerk eraf en je kan dat geld overal voor gebruiken. Het hoeft dus niet allemaal naar de NPO. Het zelfde geintje als met de wegenbelasting. Dat heet nu, na het verwijderen van het oormerk, houderschapsbelasting. Is handig. Als je dan een snelweg door wil trekken (A18) kun je er zo een tolweg van maken.

 

Maar wat interessant is om te weten is hoeveel er nu via de belasting word geïnd en wat er daadwerkelijk naar de PO gaat.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

38 minuten geleden zei Mojo:

Maar wat interessant is om te weten is hoeveel er nu via de belasting word geïnd en wat er daadwerkelijk naar de PO gaat.

Dat is precies de vraag die ik hierboven stel. 

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vrees dat alleen ouderen nog tv kijken in 2018-2019. De jongeren laten de tv al geheel links liggen.

De mensen van rond de 50 hebben nog wel wat moeite om de tv los te laten, maar gaan zo langzamerhand ook hun grenzen verleggen.

De tv is uitgeknepen, leeggezogen, overspoeld door reclame en het platform is zo goed als dood.

Wanneer je nagaat dat zenders als SBS9, NET5 en dergelijke alleen maar in het leven zijn geroepen om reclame inkomsten te genereren, waar overigens niemand naar kijkt, dan weet men genoeg.

 

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het probleem is m.i. dat de NPO zichzelf uit de markt speelt. De inkomsten gaan niet naar het publieke bestel, maar wordt verkeerd gebruikt. Ze zwelgen in hun eigen oubollig imago. Iets nieuws komt er niet alleen ellenlange herhalingen. Zelfs de jonge generatie herkent dit en zoekt het ergens anders. De oude garde heeft alles ook wel gezien en verdwijnt. Enige variabele programma is het nieuws. Dat kun je ook ergens anders vandaan halen.

 

En daarbij is het Nederlands bestel een meester in het uitvinden van het WIN-WIN concept. Dienst uit elkaar trekken en iedere (bestaande dienst) los laten betalen. Dat werkte vroeger omdat er geen echte concurrentie was. Die is er nu wel en dat gaan ze dus pijnlijk merken. Nu willen ze (net als verzekeraars) de derving halen bij de consument want 'hun' lukt het toch ook? Ze vergeten alleen dat je de TV diensten ergens anders kunt afnemen. Jammer voor ze..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben ik nou zo dom of hoe zit het? Aan CanalDigitaal moesten ze geld voor de verbreiding betalen en van Ziggo en KPN willen ze juist geld vangen. Het lijkt me meer dan logisch dat nu CanalDigitaal de drie NPO netten achter de decoder zette van hen ook een portie geld gevraagd zou moeten worden. Of gebeurt dat misschien ook wel?

1 uur geleden zei Mimisiku:

Het probleem is m.i. dat de NPO zichzelf uit de markt speelt. De inkomsten gaan niet naar het publieke bestel, maar wordt verkeerd gebruikt. Ze zwelgen in hun eigen oubollig imago. Iets nieuws komt er niet alleen ellenlange herhalingen. Zelfs de jonge generatie herkent dit en zoekt het ergens anders. De oude garde heeft alles ook wel gezien en verdwijnt. Enige variabele programma is het nieuws. Dat kun je ook ergens anders vandaan halen.

 

En daarbij is het Nederlands bestel een meester in het uitvinden van het WIN-WIN concept. Dienst uit elkaar trekken en iedere (bestaande dienst) los laten betalen. Dat werkte vroeger omdat er geen echte concurrentie was. Die is er nu wel en dat gaan ze dus pijnlijk merken. Nu willen ze (net als verzekeraars) de derving halen bij de consument want 'hun' lukt het toch ook? Ze vergeten alleen dat je de TV diensten ergens anders kunt afnemen. Jammer voor ze..

 

Is dat niet een beetje wishful thinking van een kleine rechtse alles-publiek-hatende minderheid? Voor zover ik weet heeft ondanks de vermeende oubolligheid de NPO bij verre de hoogste kijkcijfers in Nederland. In het algemeen en zeker waar het om serieuzere programma's gaat kunnen de commerciëlen de NPO op geen enkele manier bijhouden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja nee

de regering heeft zich in voorbijgaande jaren in de luren laten leggen

een buitengewone vorm van doorgeven kan extra berekend worden... stelt men

 

maar goed, het is wat je ooit vastgesteld hebt als stand der techniek en ontplooide netwerk technologie van dat moment

ten opzichte van toen wordt nu dubbel betaald, zo zie ik dat ook

 

wetten en regelingen zijn heel zwaar en dus ook laks in meebewegen

Just Around The Corner

Cock Robbin

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat gezien de huidige stand van de techniek (maar niet alleen) een herbezinning wenselijk is.
Door de geldende wettelijke verplichting een minimum aantal kanalen door te geven dwingt de overheid in feite de burger meer te betalen dan nodig is.


Uitgangspunt dient te zijn dat de kosten voor het kunnen ontvangen (en dus bekijken) van kanalen de burger niet hoger mogen zijn dan de kostprijs.  Zie de definities aan het begin van de huidige Mediawet: Open televisieprogrammakanaal: televisieprogrammakanaal dat ontvangen kan worden door ten minste vijfenzeventig procent van alle huishoudens in Nederland, waarvoor geen andere kosten verschuldigd zijn dan:

  • 1°.het tarief dat een aanbieder van een omroepnetwerk aan de aangeslotenen op het omroepnetwerk in rekening brengt voor de ontvangst van het programma-aanbod van een door de aanbieder met inachtneming van de artikelen 6.12 tot en met 6.14 vast te stellen aantal omroepnetten; of

  • 2°.de kosten van aankoop of gebruik van technische voorzieningen die de ontvangst van televisieprogramma’s mogelijk maken;

Als de maandelijkse abonnementskosten hoger zijn dan de kosten voor eigen aankoop van technische voorzieningen (ik denk aan een eenvoudige eigen antenne aangezien veel TV's al een geschikte tuner zullen hebben) dan is het een overheidstaak iets aan de scheefgroei te doen.

 

Verder lees ik dat je als individuele burger je leverancier kunt vragen om minder zenders. Heeft iemand dat al eens gedaan?
Zie art. 6.14 lid 1 van de Mediawet Het is de aanbieder van een omroepnetwerk toegestaan naar een aangeslotene op het omroepnetwerk op diens verzoek minder programma-aanbod dan bedoeld in artikel 6.13, eerste lid, onderdelen a en b, dat door de aangeslotenen op analoge wijze of op digitale wijze wordt ontvangen, te verspreiden, mits hij een evenredig lager tarief in rekening brengt.

aangepast door Prawo
Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

20 uur geleden zei Sjaak(k):

Dat ben ik niet met je eens, de NPO draait nu de boel om, ze worden al betaald uit de omroepbijdrage die iedereen betaald als belasting betaler en door de terug lopende Ster inkomsten.

Nu ze een tekort hebben moeten ze maar eens inbinden en de broekriem aanhalen en de tering naar de nering zetten zoals ieder normaal bedrijf ook doet, en om die verliezen nu simpel af te wenden op 2 kabelaars of de social media slaat echt nergens op.

Ziggo zend netjes de 3 PO en de regionalen en lokalen ongecodeerd uit als je kabel klant bij ze bent, dus wat is daar mis mee, ze profiteren er niet extra van zoals jij nu beweerd, ze zijn dat als kabelaar zelfs wettelijk verplicht.

 

Je moet dus eerst "kabel klant" worden om de NPO-zenders te ontvangen. Je krijgt dan ook meteen alle zenders van het goedkoopste pakket en dat zijn er minimaal vijftig.

Je bent dus een flink bedrag per maand kwijt voor al die zenders uit dat pakket. 

 

Ik had tot 1 augustus 2014 het Standaard-Pakket bij Canal Digitaal en had toen naast NPO 1/2/3 alleen de FTA-zenders. Meer dan genoeg voor ons gezin. 

Nu heb ik noodgewongen een pakket waar op dit moment (opgave Canal DIgitaal) 56 zenders in zitten.   

Canal Digitaal ontvangt van mij nu meer abonnementsgeld dan nodig, aangezien de anders zenders uit het pakket nu eenmaal ook geld kosten.  

 

Ik snap de NPO wel dat ze geld vragen van de providers, want dat doen de betaal-TV zenders ook. Ik blijf van mening dat de NPO-zenders tegen kostprijs (bv 10 Euro per jaar) doorgegeven moeten worden aan geïnteresseerde klanten, zonder dat je meteen een duur pakket met Betaal-TV zenders erbij moet nemen. Zo'n NPO-pakket zou een uitzonderingsregel moeten worden op de wettelijke eis van een minimaal pakket van dertig zenders.

 

  • Like 1

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 uur geleden zei Sjaak(k):

Ziggo zend netjes de 3 PO en de regionalen en lokalen ongecodeerd uit als je kabel klant bij ze bent, dus wat is daar mis mee, ze profiteren er niet extra van zoals jij nu beweerd, ze zijn dat als kabelaar zelfs wettelijk verplicht.

 

Als Ziggo is vergeten je aansluiting op de kabel in het straatkastje ongedaan te maken dan ontvang je die zenders inderdaad gratis. Maar alleen analoog.
Op zo'n aansluiting kun je echter geen aanspraak maken.

 

Volgens mij kun je bij Ziggo niet uitsluitend internet nemen, maar zit online TV er altijd bij. Pas dan heb je NPO 1-2-3 in HD. € 46,50 per maand. Tel hun winst.

Alleen zakelijk kan internet zonder TV worden afgenomen. Kost wel minimaal € 37,50 per maand (excl. btw).

 

Wettelijk verplicht is het aanbieden van een (groot)  minimumpakket.
Op verzoek van de gebruiker kan zo'n pakket kleiner zijn, maar ik heb nog nooit gehoord dat iemand dit heeft gevraagd, laat staan voor elkaar gekregen.

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uur geleden zei Noordzee:

 

Je moet dus eerst "kabel klant" worden om de NPO-zenders te ontvangen. Je krijgt dan ook meteen alle zenders van het goedkoopste pakket en dat zijn er minimaal vijftig.

Je bent dus een flink bedrag per maand kwijt voor al die zenders uit dat pakket. 

 

Ik had tot 1 augustus 2014 het Standaard-Pakket bij Canal Digitaal en had toen naast NPO 1/2/3 alleen de FTA-zenders. Meer dan genoeg voor ons gezin. 

Nu heb ik noodgewongen een pakket waar op dit moment (opgave Canal DIgitaal) 56 zenders in zitten.   

Canal Digitaal ontvangt van mij nu meer abonnementsgeld dan nodig, aangezien de anders zenders uit het pakket nu eenmaal ook geld kosten.  

 

Ik snap de NPO wel dat ze geld vragen van de providers, want dat doen de betaal-TV zenders ook. Ik blijf van mening dat de NPO-zenders tegen kostprijs (bv 10 Euro per jaar) doorgegeven moeten worden aan geïnteresseerde klanten, zonder dat je meteen een duur pakket met Betaal-TV zenders erbij moet nemen. Zo'n NPO-pakket zou een uitzonderingsregel moeten worden op de wettelijke eis van een minimaal pakket van dertig zenders.

 

 

 

Is de ellende niet vooral, en in tegenstelling tot de meeste andere beschaafde landen zoals Duitsland, Frankrijk, Engeland enz. enz. de terrestrische zenders die van oudsher primair een staatsmonopolie vormen doodleuk aan de commercie verkwanseld hebben? Hadden we op die manier geen misbruik gemaakt van de nieuwe mogelijkheden die de digitale uitzendnorm ons hier biedt dan zouden we overal binnen de grenzen van Nederland naar zo'n beetje het hele publieke en commerciële aanbod hebben kunnen kijken zonder geklooi met decoders die al dan niet werken, abonnementen en ga zo maar door. We hadden het zelfs kosten neutraal kunnen maken door te stellen dat wij als burgers via onze belastingen al betalen voor het gedeelte dat publieke zenders bevat en aan de Luxemburgers, Skandinaviërs en wat er verder aan reclame meuk met voldoende kijkers voorhanden is kunnen aanbieden dat ze tegen kostprijs ook mee mogen profiteren van het digitale net zodat er geen enkel obstakel voor wie dan ook en waar dan ook op Nederlands grondgebied over blijft. Net zoals mensen geen abonnement nodig hebben om naar FM of tegenwoordig dab+ programma's op Nederlands grondgebied te kunnen luisteren. De grootste slachtoffers van die verdomde verkwanseling zijn wijzelf, de burgers van dit land.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...