Ga naar inhoud


Bij uit de Stand-by halen soms geen beeld / signaal


Jürgen

Aanbevolen berichten

  • Moderator

Is die Solo de ontvanger die je al eerder terug gestuurd had wegens problemen?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


of zet straks eens een andere software op jou VU+ SOLO4k ontvanger 

ik zou dat eens proberen 

ik heb nu 1 sat ingesteld geen probleem met de DB900 uhd

1_0_19_283E_3FB_1_C00000_0_0_0.jpg

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Yep, dus de SOLO4K, de dealer in NL kon niets vinden, heeft alleen een nieuwe zenderlijst geïnstalleerd en geretourneerd.

Na terugkomst functioneerde die een tijd prima totdat het hier gemelde probleem met enige regelmaat optrad.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

en als je nu maar 1 tuner selecteert alleen a

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Of je ontvanger heeft toch een corrupte software, of een hardware probleem.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

af en toe komt bij uit standby het signaal niet aan. 

oorzaken 

1.lnb heeft zijn tijd gehad 

2.f connector maakt geen goed  contakt of af en toe kortsluiting er in

3.de coax kabel heeft een breuk 

4.tuner is niet goed geconfigureerd. 

5.tuner is kapot levert niet altijd de juiste lnb spanning of verwerkt rf signaal niet 

6 7 8 kan ik ook aanhalen 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Juist, al deze mogelijkheden zijn mij uiteraard bekend en weet ik in de regel ook bij anderen op te noemen.

Een aantal lijken mij niet logisch omdat ik alles al meervoudig heb getest, bijna alles nieuw is maar ik weet ook wel dat dit in deze materie niets hoef te zeggen.

 

Op dit moment kan ik gewoon alle kanalen kijken zappen en ook staat de iPad de hele avond parallel andere kanalen af te spelen.

Ik ga komende week bij even wat minder weer (nog niet voorspelt) eerst Openpli installeren, dan een andere LNB plaatsen en eventueel op de huidige Inverto LNB een andere VU+ ontvanger toepassen.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uur geleden zei Jürgen:

Ik kon op de iPad nog wel naar NPO 1 en NPO 3 kijken maar niet meer naar RTL4.

als ik kijk op welke transponders deze staan, dan lijkt het mij dat je kaart het SID limiet telkens even overschrijdt

dat moest je ook in een logfile van oscam kunnen zien

die logfile kun je aanzetten in het webinterface en daarmee naar deze freezes speuren

 

p.s. je kunt ook eens instellen voorlopig dat je altijd met dezelfde zender uit standby komt niet zijnde RTL 4 HD

 

daarnaast valt me in dat je die kaart geleend hebt en dat kan een tweede kaart zijn die een strakkere SID limiet heeft

aangepast door Tonskidutch
aanvullende suggestie

Cherry Blossom Girl

Air

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vreemd, vreemd en nog eens vreemd...

 

Nog even voor de duidelijkheid, beide tuners (A en B ) staan op Eenvoudig - Enkel en 23.5 ingesteld.

Een vast gegeven heb ik alvast, als ik de SOLO4K op b.v. RTL4 zet en ik start het Meni-item Signaalzoeker op dan geeft keuze Tuner A 95%  signaal weer.

Keuze Tuner B geeft geen signaal of flikkert soms even.

Na het omwisselen van de 2 coaxkabels blijft de situatie ongewijzigd dus A heeft signaal maar B niet.

Nadat ik in de Signaalzoeker tuner B heb gekozen dan ben ik daarna ook het signaal op tuner B kwijt totdat ik weer van kanaal wissel en dan functioneert alles weer.

Dus het zal in eerste instantie niet aan de kabels liggen, dus misschien toch de LNB?

 

Maar hoe is het dan te verklaren dat als ik b.v. op de TV naar RTL4 ik dan ook tegelijkertijd op mijn iPad probleemloos onafgebroken naar b.v. Discovery kan kijken?

Ik zie dan ook op de display van mijn SOLO4K links bovenin het REC lampje knipperen, dus naar mijn mening is dan tuner B duidelijk actief.

Ik snap het niet meer...:mad:

 

Oh ja, vanmorgen vanuit deel-sleep opgestart en geen probleem..

aangepast door Jürgen

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...