Ga naar inhoud


Bij uit de Stand-by halen soms geen beeld / signaal


Jürgen

Aanbevolen berichten


Vanmorgen de Inverto Ultra Black SINGLE LNB vervangen door een DUO TWIN LNB en kan ik zowel op TV als tegelijkertijd op mijn iPad de kanalen van Astra 1 als 3 ontvangen.

Nu het volgende raadsel.

 

Als beide tuners beeld geven op zowel 19.2 als 23.5 en ik start de Satfinder op dan gebeurt in volgorde het volgende.

 

- keuze tuner A

Op Astra1 prima signaal

Op Astra3 geen signaal terwijl ik op 23.5 gewoon beeld heb

 

- keuze tuner B

Op Astra1 prima signaal

Op Astra3 geen signaal en wederom terwijl ik toch op 23.5 gewoon beeld heb

 

De instellingen zijn voor beide tuners gelijk, en wel..

 

Configuratie modus eenvoudig

Modus DiSEqC A/B

Poort A Astra1 19.2

Poort B Astra3B 23.5

22khz JA

verstuur DISEQC Nee

 

 

 

 

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

en als je nu eens een andere software probeert

heb je dit euvel dan nog

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden zei luisteraar:

Hij heeft toch geen euvel meer alles werkt weer na vervangen lnb. 

en wat is dat dan 

Op Astra3 geen signaal en wederom terwijl ik toch op 23.5 gewoon beeld heb

ik denk toch een software probleem

aangepast door smetje limb.BE

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

29 minuten geleden zei smetje limb.BE:

en als je nu eens een andere software probeert

heb je dit euvel dan nog

 

Dit is de volgende stap, Openpli installeren.

Ik heb geen illusie dat het probleem daarmee zal worden opgelost maar ben benieuwd hoe de Satfinder daarop reageert.

Tot nu toe heb ik nog nooit eerder problemen met de Satfinder ondervonden maar daar gebruikte ik VU+ ontvangers met gewone tuners.

 

Of het probleem op enig moment is opgelost kan ik alleen beoordelen als de ontvanger wekenlang probleemloos blijft draaien.

 

aangepast door Jürgen

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo net OpenPli geïnstalleerd en hiermee werkt de Satfinder zoals die behoort te werken, dus zowel op tuner A als B een prima signaal.

Of dit nu ook het probleem oplost dat zal de tijd leren.

Voorlopig laat ik het hierbij.

 

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

mooi dat je even een andere  software geplaatst hebt 

en dat het euvel nu wel weer werkt 

ps /nu kan je ook nog eens je andere lnb plaatsen,om te zien of die wel werkt met PLI software ...je weet maar nooit he 

aangepast door smetje limb.BE

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch even nuanceren.

Wat ik door de vervanging van VTI door OpenPli heb bereikt is dat het Menu-item Satfinder in OpenPli wel een signaal op de signaalbalken weergeeft, dus ook op Tuner 2 welk in VTI nie functioneerde.

 

Of dit echter ook het probleem oplost waarvoor ik deze topic heb opgestart moet nog blijken.

Als de SOLO4K de komende weken onafgebroken beeld op zowel Tuner A als Tuner B weergeeft dan kan ik pas roepen dat deze actie het probleem waarschijnlijk heeft opgelost.

Ik kan nu op TV als ook tegelijkertijd op mijn iPad naar verschillende kanalen kijken en dat is uiteindelijk de bedoeling.

 

N.B. 

Voordat ik OpenPli installeerde had ik de Inverto Ultra Black Twin LNB weer teruggeplaatst.

 

 

aangepast door Jürgen

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
2 uur geleden zei Jürgen:

Zo net OpenPli geïnstalleerd en hiermee werkt de Satfinder zoals die behoort te werken, dus zowel op tuner A als B een prima signaal.

Of dit nu ook het probleem oplost dat zal de tijd leren.

Voorlopig laat ik het hierbij.

 

 

Die satellietfinder gebruikt een transponder om op te locken. Het zou kunnen dat die vorige versie software een transponder wilde locken die niet meer gebruikt wordt, of waar het bewuuste kanaal niet meer beschikbaar is. Dat verklaart dat je wel beeld heb maar geen signaal volgens de satfinder.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik dacht dat ik daarop heb geanticipeerd door bij tuner B een bestaande transponder in te vullen.

Daarnaast lijkt het mij dat als ik maar één satelliet (23.5) in gebruik heb en de Satfinder de juiste transponder voor tuner A wel gebruikt hij deze ook voor tuner B zou moeten gebruiken of niet?

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

je kan natuurlijk een werkende transponder eerst zetten in je zenderlijst satellites.xml dan werkt het toch ook altijd

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
3 uur geleden zei Jürgen:

Ik dacht dat ik daarop heb geanticipeerd door bij tuner B een bestaande transponder in te vullen.

Daarnaast lijkt het mij dat als ik maar één satelliet (23.5) in gebruik heb en de Satfinder de juiste transponder voor tuner A wel gebruikt hij deze ook voor tuner B zou moeten gebruiken of niet?

 

Dat lijkt inderdaad logisch. Zoals je al zei, afwachten of het blijft werken. Als dat niet zo is blijft alleen je tuner over...

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...