Ga naar inhoud


Bij uit de Stand-by halen soms geen beeld / signaal


Jürgen

Aanbevolen berichten

Eind oktober heb ik over het onderstaande probleem ook al eens een topic geopend, zie onderstaande link maar omdat ik niet weet of het hierbij echt om hetzelfde probleem gaat toch maar een nieuwe topic aangemaakt.

 

 

Op zich functioneert de SOLO4K uitstekend behalve het onderstaande probleem.

De SOLO4K staat dag in - dag uit in de Stand-by mode en op de 2 tuners heb ik 2 coaxkabels aangesloten op een Twin Inverto Ultra Black Single LNB.

De SRN is op Astra3 hier in Spanje 95% dus feitelijk niets mis mee.

 

Soms gebeurt het nu dat als ik de SOLO4K uit de Stand-by haal ik geen beeld krijg, dus het beeld van de TV blijft zwart.

Als ik dan op onderzoek uit ga dan zie ik dat de signaalmeter van de VTI Atlile HD Skin op 0% staat en dat geeft de Signaalzoeker ook op.

Omschakelen naar een andere kanaal levert op dat moment geen beter resultaat op.

Als ik dan de moed opgeef hoor ik meteens geluid en heb ik weer beeld dus volledig spontaan.

 

Zo kan de ontvanger nu b.v. weer dagen onafgebroken werken zonder dat dit probleem opnieuw verschijnt...

 

 

 

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Wat Luisteraar zegt. Even de coax kabel nalopen en de connectoren inspecteren. Het lijkt er inderdaad op dat de lnb te weinig spanning krijgt, of dat deze stuk aan het gaan is.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

2 kabels parallel, die ieder tegelijk onderbreken?

 

Ik denk eerder dat de ontvanger zijn lock op het signaal verliest.

 

Bestaat de mogelijkheid dat er af en toe iets of iemand voor de schotel staat?

Soms, wanneer het signaal wegvalt verliest de afc zijn lock en komt pas weer terug wanneer je even tussen de kanalen zapt.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het kan natuurlijk van alles zijn maar zowel de LNB, kabels (Koka799) en de F-connectoren zijn nieuw, uiteraard ook geen garantie.

Ook bij de vorige storing een andere kabel gebruikt maar zonder een beter resultaat.

 

Daarbij is het natuurlijk vreemd dat het signaal na enige tijd spontaan weer terugkomt en ik verder probleemloos kan kijken met een minimale signaalsterkte van 95%.

Switchen tussen de kanalen gaat snel en zonder problemen.

 

Als dit probleem weer opnieuw optreed kan ik dan b.v. iets testen, als ik tenminste de gelegenheid voor krijg?

 

N.B.

Vergeet te melden dat er niemand voor de schotel kan staan, staat te hoog.

 

 

 

 

aangepast door Jürgen

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zal morgen even een andere LNB in de houder zetten.

 

Intussen toch weer een storing opgetreden.

Terwijl ik voetbal op NPO 1 aan had staan keek mijn vrouw via de 2e tuner op haar iPad via programma Blackbox naar het nieuws op RTL4.

Toen bij haar na enige tijd op haar iPad RTL4 bevroor kon ik op de TV NPO 1 nog verder kijken.

Ik kon op de iPad nog wel naar NPO 1 en NPO 3 kijken maar niet meer naar RTL4.

Dit zou inderdaad op een probleem met de LNB kunnen wijzen.

 

Nu vertrouw ik mijn SOLO4K ook niet helemaal want toen ik de SOLO4K vanuit het het Menu opnieuw wilde opstarten bleef die hangen en heb ik de schakelaar aan de achterkant uit moeten zetten.

Na de opstart weer geen signaal op beide tuners en pas na enige malen van kanalen gewisseld te hebben en de Signaalfinder herhaaldelijk in en uitgeschakeld te hebben heb ik nu weer tegelijk beeld op zowel TV als op de iPad.

 

Dus morgen eerst even een LNB hier op de camping lenen en dan kijken of het probleem dan verholpen is.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

of je hebt een slechte lnb 

inverto-black-premium-twin-40mm-lnb-500x500.jpg

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

plaats eens een afbeelding van jou lnb instellingen 

tuner a en tuner b

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, die zijn heel simpel en diversen instellingen geprobeerd.

 

Tot vorige week stond tuner A ingesteld als Eenvoudig - Enkel en tuner B gelijk aan A.

Dit ook andersom geprobeerd.

 

Nu staat zowel tuner A als tuner B op Eenvoudig - Enkel.

 

Normaliter zou ik een screenshot meesturen maar mijn vrouw is nu naar het nieuws op NPO 1 aan het kijken.

 

  • Haha 1

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat je ook nog kan proberen er een andere software opzetten ...andere maker

vb/ 1 ontvanger met pli en de andere met blackhole

ps/ proberen kost niets he :)

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb maar één ontvanger en wel een VU+ SOLO4K ter beschikking dus verder geen keuze.

Ik kan hier eventueel een VU+ SOLO SE of oude M7 lenen maar ja dan ga ik toch eerst even verder zoeken.

Beiden hebben maar 1 tuner en dan weet ik niet of het probleem daarmee ook nog optreed.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...