Ga naar inhoud


Bij uit de Stand-by halen soms geen beeld / signaal


Jürgen

Aanbevolen berichten

Ik hoop dat het nu blijft werken want ik moet er niet aan denken dat het aan de HW ligt en ik dit straks in april bij de dealer moet claimen.

Dit zijn altijd van de vage klachten die heel moeilijk reproduceerbaar zijn.

Wij wachten af...

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites


Jij staat wel altijd heel snel met jouw conclusie klaar, na diverse niet onderbouwde opmerkingen van jouw waar het volgens jou aan zou liggen nu weer deze.

Waarop baseer jij deze opmerking?

Ik heb het weliswaar in een ander topic erover gehad dat de ontvanger rechts boven enigszins warm werd maar dat was nog op het moment dat het hier in Spanje nog vrij warm was.

Dus jouw conclusie dat er kortsluiting is of heeft plaatsgevonden lijkt mij wederom erg voorbarig.

Als dit het geval zou zijn dan lijkt het mij dat ik op één van de beide tuners geen (goed) signaal of beeld zou hebben maar dat is nu niet het geval.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uur geleden zei Jürgen:

De instellingen zijn voor beide tuners gelijk, en wel..

 

Configuratie modus eenvoudig

Modus DiSEqC A/B

Poort A Astra1 19.2

Poort B Astra3B 23.5

22khz JA

verstuur DISEQC Nee

 

Ik heb niet het hele topic bestudeerd, maar bij22kHz zou ik eerder verwachten AUTO dan JA.

Maar dat verklaart geloof ik niet de problemen....

 

groet,

A33

 

Edit: diseqc A/B, is dat niet hetzelfde als toneburst A/B? Wat gebeurt er als je gaat switchen onder diseqc 1.0 (A t/m D, of 1 t/m 4, en dan daarvan de poort A en B/1 en 2)? Lijkt me iets betrouwbaarder protokol, al zou het moeten werken onder toneburst.....

aangepast door a33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

a33,

dat zou men kunnen doen maar de duoLNB voor 19,2 en 23,5 OOst werkt op de SOLO4K en de SOLO2 standaard met A/B zoals jij in het citaat van Jürgen hebt staan.

Jürgen,

wacht maar even af met de LNB vervanging wat er gebeurd, na de standby

maar ik had nog geen reactie op de oscam logfile gezien???

( dan zou ik effe kijken of je een voorkeurtuner had ingesteld? bij VTI is dat dynamisch )

 

Space Cowboy

Jamiroquai

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ton, jouw vraag over een Oscam logfile is mij ontgaan dus niet goed opgelet.

De Oscam logfile van VTI kan ik op niet moment niet opleveren omdat nu Openpli geïnstalleerd is.

De Oscam logfile voor Openpli moet ik eerst opzoeken want ik weet niet welke poort Openpli toepast.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tijdens het opstarten uit de Stanf-by is dit probleem maar één keer opgetreden, dit was de aanleiding om deze topic aan te maken.

Alle andere keren trad het probleem spontaan op tijdens het zappen of tegelijkertijd kijken op de iPad.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 17-12-2017 om 17:40 zei Jürgen:

 

Als ik dan op onderzoek uit ga dan zie ik dat de signaalmeter van de VTI Atlile HD Skin op 0% staat en dat geeft de Signaalzoeker ook op.

Omschakelen naar een andere kanaal levert op dat moment geen beter resultaat op.

Als ik dan de moed opgeef hoor ik meteens geluid en heb ik weer beeld dus volledig spontaan.

 

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...