Ga naar inhoud


solo4k niet aan de praat


eboelens

Aanbevolen berichten

Dag allen  wil iemand helpen aub ? om 1 of andere reden heb ik black hole geflashed. Is dat de tegenhanger van VTi?

met mn defecte M7 sat801 kreeg ik alle astras binnen maar ik herinner me de diseqc instelling niet meer.

configuratie:

een bisat met kop G3C = de 3 astras ,voor 3 aparte lnb's die gaan naar een diseqc switch en dan met 1 kabel naar de ontvanger.

is het nu toeval dat de solo slecht signaal krijgt ? is deze gevoeliger ?

bij manueel zoeken krijg ik meer dan 1000 zenders binnen op astra 1 maar astra 3 slechts enkele en astra 2 niets

bij signaal merk ik plotse terugval van het signaal als de frequentie aanpas naar 'een' bijvoorbeeld maar langs de andere kant bijna 100 procent bereik (astra 1 en 3 ok astra 2 niet OK

ik probeerde tuner A alvast met verschillende configuratie van de huidige lnb's maar geen enkele werkt naar behoren

 

als diseqc OK is zou ik toch alles moeten binnenkrijgen ? of moet ik het dak op ?

het scannen gaat ook heel traag 

 

eerst het dak op ? 

 

erik

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Met de chip naar onder.

Een softcam is nodig om de kaart te kunnen lezen, Oscam is wat je nodig hebt en probeer geen cccam dat werkt niet op 4k ontvangers.

aangepast door stevie-v

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uur geleden zei eboelens:

Dag allen  wil iemand helpen aub ? om 1 of andere reden heb ik black hole geflashed. Is dat de tegenhanger van VTi?

 

 

De software (Image) die noodzakelijk is om een Enigma2 ontvanger zoals de SOLO4K ‘aan de praat’ te krijgen is bij alle opties zoals bij VTI, OpenPli en ook Black Hole nagenoeg gelijk, echter zijn er toch wel verschillen bij de installatie.

Ik weet de reden niet waarom jij de Image BH hebt geïnstalleerd maar daar zijn op dit forum duidelijk minder gebruikers van dan b.v. gebruikers van VTI en OpenPli dus respons op vragen m.b.t. BH zullen duidelijk minder zijn.

 

Terwijl ik wel een enthousiaste VTI gebruiker ben heeft t.a.v. van het gemak van de installatieprocedure op dit moment OpenPli mijn voorkeur.

Dit omdat daar de SoftCam Oscam standaard wordt geïnstalleerd en de Image zonder verdere toevoeging gelijk werkt.

De zenderlijst kun je in eerste instantie via de eveneens standaard geïnstalleerde Menu optie Satfinder downloaden.

Hierna kun je één van de op dit forum beschikbaar gestelde zenderlijsten toevoegen.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Yups gewoon opnieuw flashen.

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1. ok openpli 6.0 geïnstalleerd.

2. ok diseqc ABCD heb ik moeten aanpassen , jaren geleden anders geconfigureerd vanwege te korte kabels ;) 

astra 3

astra 2

astra 1

 

3. nog geen beeld op tvv met smartcard , ik zie wel softcam staan en kan die herstarten maar verder gebeurt er niks . ik zal smartcard nog eens heractiveren bij tvv of moet ik nog iets ander doen . de smartcard steekt in de bovenste van de 2 sleuven , met de chip naar onder 

 

 

mvg

erik

aangepast door eboelens
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je zal Oscam wel even moeten configureren.

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze met emu, kan je zenders decoderen voor educatieve doeleinden. Deze boots een originele smartcard na, maar het is illegaal en er mag daarover hier dus niet verder op ingegaan worden.

Dus niet vragen achter de benodigde sleutelbos!

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Of een fastscan doen met provider TVV

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...